אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

תנו לרקוד בשקט - עדכון פעילותעדי חבד 6.8.11 
עדכון פעילות בנושא עוצמת המוזיקה בהרקדות

שלום חברים,

בעקבות תלונות של רוקדים רבים בהרקדות על עוצמת המוזיקה המושמעת ועל הנזקים הבריאותיים הנגרמים להם הוגדר הנושא כיעד לטיפול על ידי ארגון הרוקדים.

בפסטיבל כרמיאל השנה החלטנו להוביל קמפיין בעניין ולהעמיק את המודעות בקרב הרוקדים לנזקים הבריאותיים הנגרמים לנו כתוצאה מכך.

ההסברים שניתנו על ידינו נפלו על אוזניהם הקשובות של הרוקדים וזכינו לתמיכה, לעידוד ולהערכה רבה על פועלנו בנושאים השונים וכמובן בנושא זה המציק לרבים מאוד מאיתנו.

אנו עוסקים בנושא מזה כשלוש שנים באופן אינטנסיבי. למדנו אותו, רכשנו ציוד מדידה ובצענו מדידות בהרקדות רבות.

למרבה הצער תוצאות המדידות תאמו את התלונות. הסתבר לנו כי יש חריגה קשה בעוצמת השמעת המוזיקה אל מול התקנים שנקבעו על ידי ארגון הבריאות העולמי.

פנינו לכל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, כולל ליועץ המשפטי לממשלה ( אין ספור פניות בכתב, בטלפון, תזכורות, מיילים ומה לא). לצערנו בראשית הדרך דחו אותנו בנימוס וכל אחד הסביר באדיבות רבה שהנושא אינו בתחום טיפולו והעביר את "תפוח האדמה הלוהט" למגרשיהם של משרדים אחרים.

לא הרמנו ידיים והמשכנו להתעקש בכל דרך אפשרית עד כי נוצר סדק בהתנגדות של המשרד להגנת הסביבה ( יצויין כי התנגדותם היתה על רקע העובדה שחקיקת המשרד עוסקת בנושאים סביבתיים בעוד כאן מדובר על רעש במקום סגור).

קיימנו סדרת פגישות עם ראש אגף רעש וקרינה, עם אנשי מקצוע נוספים ועם יועצים משפטיים במשרד, בצענו מדידת רעש באחת ההרקדות עם מהנדסת מתוך המשרד ולבסוף הגענו לנקודה בה המשרד מודה שמדובר בבעיה בריאותית קשה שיש לטפל בה.

בידינו סיכום ישיבה עם ראש אגף רעש וקרינה הכולל נכונות עקרונית לשיתוף פעולה – ואם לא די בכך בידינו מסמך של מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה אשר מכיר בבעיה ומציע דרכים לפתרון.

יצויין שהישגים אלה הם פרי עמל והשקעה שלא יתוארו תוך גילוי נחישות והתמדה ללא פשרות בניסיון לפתור בעיה המטרידה רוקדים רבים.

הבעיה עדיין לא נפתרה ואנו מצויים בעיצומו של תהליך. כמובן נדאג לעדכן על התפתחויות בעתיד הקרוב.

אנו מייחסים ערך רב לתהודה הציבורית סביב הנושא ומבקשים מכם כי תיידעו גם את חבריכם על הנזקים הבריאותיים הקשים הנגרמים כתוצאה מעוצמת מוזיקה חריגה ועל פעילותנו להסדרת הבעיה.

עד שהנושא יוסדר בצורה מסודרת הנכם מתבקשים לשמור על בריאותכם ולבקש מהמרקידים להנמיך את עוצמת המוזיקה לרמה סבירה.

בברכת חברים רוקדים,

עדי חבד, יו"ר ארגון הרוקדים בשם חברי הארגון

לכתבה זו נרשמו 67 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  


ישנם 7 עמודים    העמוד הקודם  העמוד הבא
78.(*שושית) 
 הרקדה באמסטרדם
 עוצמת הדציבלים באולם באמסטרדם אינה תלויה בצידקי או בכול מרקיד אחר
ההרקדה במוצ"ש האחרון נוהלה ע"י המרקיד צידקי ערמי ביד רמה,
תוך התחשבות או נסיון התחשבות בווליום וברוקדים עד כמה שאיפשרו תנאי האולם..
ויש לציין שהיה ריפרטואר מגוון, צידקי ובת זוגו לא ירדו מהרחבה, כך שאיפשרו לרוקדים להעתיק בצורה נוחה..
ועל כך יאמר כל הכבוד לצידקי ועל ההרקדות שמנהל..

77.עזרא  
 האולם באמסטרדם
 יש בו בעיית אקוסטיקה רצינית.
לכן קשה להשמיע מוסיקה בצורה סבירה.
אולי רק אם הרמקולים יהיו תלויים בתקרה.
נכון שערמי מגביר ווליום,אבל לא רק הוא אשם בבעיה הקיימת באולם המיושן שדורשים מהחוצנים תשלום עבור כניסה.

75.(*גאי) 
 הרקדת מוצש עם צידקי ערמי
 במוצאי שבת ה 8 למרס, הייתי בהרקדה באולם אמסטרדם פתח תקווה שנוהלה על ידי צידקי ערמי. ברצוני לציין שהווליום היה מאוד מאוד חזק, רווי, מעוות וצורמני נורא. צידקי לא ידע לכוון את המערכות כך שנהנה גם מהמוזיקה וגם שלא נתחרש. גם כשנאמר לו (כאילו הוא לא שומע כבר לבד), הוא טרח לומר שהרמקולים לא בסדר (כמו שזה שלא יודע לרקוד אומר שהרצפה עקומה). בהרקדות בשבועות הקודמים הכול היה תקין. אבל מוזר שלאחר כשעתיים של סבל ושאנשים לאט לאט עוזבים, פתאום הסאונד נהיה סביר יותר והעוצמה ירדה. חבל שנגרמה לרוקדים עוגמת נפש ונזק שמיעתי במקום הנאה.

74.עזרא  
 אין ירידה טבעית בשמיעה בגלל הגיל.
 הירידה בשמיעה היא אך ורק בגלל רעשי הסביבה במשך החיים.
ככל שהרעש עובר את ווליום 85 דציבל, אז יש פגיעה בתאים של האוזניים הפנימיות .הפגיעה היא בלתי הפיכה כי לא צומחים תאים חדשים במקום אלה שמתו. ככל שמשך הרעש או שהווליום גבוה יותר, אז מתים יותר תאי שמיעה. גם מספר תאי השמיעה הולך וקטן.
אדם זקן שחי בשקט במדבר השקט, שמיעתו תישאר טובה כמו בנערותו.

73.(*אלי בן) 
 הצעה לארגון הרוקדים
 יש תלונות רבות מאד על ווליום גבוה בהרקדות, להלן רעיון. כל מרקיד עם הגשת הפלייר לפרסום יתבקש כתנאי לפרסום לדרג בעצמו על הפלייר בצד שמאל למעלה סיפרה בין אחת לחמש את גובה הווליום בחוגים שלו לפי איך שהוא חושב. סיפרה חמש מצינת ווליום גבוה,יש מן הרוקדים שירוצו לספרה חמש ויש שירוצו אל הספרה אחת .

72.(*דני בן שטרית) 
 רעש בהרקדות - הכלבים נובחים והשיירה עוברת
 עם חלוף השנים יש ירידה טבעית בשמיעה, ירידה זו חלה לאחר העשור החמישי לחיים.
במדינת ישראל, יש גורם נוסף לירידה בשמיעה, כתוצאה מהשירות הצבאי יש לחלקים נרחבים של האוכלוסיה צפצופים באוזניים.
אני, לאחר 35 שנים של ריקוד, יכול להעיד ששמיעתי נפגמה בגלל הרעש בהרקדות. אני סובל מציפצופים באוזניים ולכן הרופא אסר עליי להשתתף בהרקדות רועשות. אני לא יכול לוותר על הרקדות וכפשרה אני רוקד פעם עד פעמיים בחודש.
מיד לאחר הרקדה אני חש בציפצופים שיכולים להזכיר לול תרנגולות.
בעייה בשמיעה ניתן לפתור במכשיר שמיעה, וכיום יש מגוון עצום של מכשירים,הבעייה של הציפצופים לא נפתרה ומהרקדה להרקדה הציפצופים גדלים.

הבעייה מחריפה כי המרקידים (או יותר נכון - רוב המרקידים), מתעלמים מכמות הרעש ומאיכות הרמקולים שלהם (יתכן וחלק מהרמקולים שייכים לאולם אותו הם שוכרים - והכתובת היא בעלי האולם). ואם המרקידים לא יבינו שיש בעיית רעש, המצב ימשך.
רק פעילות הסברה בקרב המרקידים תשנה את המצב העגום השורר כיום.

0.(*אורח) 
 רק אנחנו אשמים ברעש!
 אולי תסבירו לי מדוע שגדי ינמיך את הווליום?
הרי יש לו 1000 איש שבאים אליו לכל הרקדה, אז סימן שהוא עושה משהו נכון. ואם הוא מצליח, אז מרקידים אחרים רוצים לחקות את סוד ההצלחה שלו.

אני, במקום גדי? הייתי אפילו מגביר את הווליום עוד יותר.

אשמים אך ורק אותם 1000 רוקדים של גדי שמתלוננים ותוחבים פקקים באוזניים.

אי אפשר לשנות שום דבר במילים - אך ורק במעשים.

אולי ההרקדה הזו קרובה לבית, אולי שם בן/בת הזוג אוהבים לרקוד, אולי שם הריקודים הכי אהובים, אולי שם החבר'ה הכי-הכי נחשבים, ואולי ואולי ואולי, אבל אם הרעש באמת מפריע לכם, אתם תעשו משהו: לכו להרקדה אחרת.

0.(*דני בן-שטרית) 
 מונולוג של מרקיד שהרעש לא מזיז לו.
 תראו את הרוקדים האלה רוצים להגיד לי מה לעשות, כל הזמן מבקשים תוריד את הווליום. תוריד את הווליום. ממש אי אפשר לנהל הרקדה כך.

אני בהרקדה עומד כל הערב לשירותם אבל להם לא איכפת, אני מביא להם קפה ותה ולפעמים גם כיבוד, כמו למשל בחנוכה, גם עשינו הדלקת נרות וגם נתתי סופגניות, והחברה האלה אכלו בלי בושה עד שכמעט נחנקו מרוב סופגניות.

כל רוקד חושב שהוא מינימום המנהל של ההרקדה ואני עובד אצלו. תשים לי את זה ואת זה. כל אחד מבקש לרקוד את השיר שהוא אוהב, ואוי לי ואבוי לי אם לא אשים את מה שהוא אוהב. הוא יחמיץ לי פנים כאילו מה עשיתי.
לי לא איכפת לשים מה שהוא מבקש אבל מה תגיד שושנה שרוקדת אצלי זמן רב, גם היא תבקש משהו אחר. למי אני אשמע? גם כך השמיעה שלי דפוקה קצת.

אז מה אם פונים אלי בתלונה על הרעש? כך הם חושבים על השירים שהם רוקדים? הרי ברור לכל מרקיד שהווליום הגבוה עושה את ההרקדה. אם יהיה ווליום נמוך מי ישמע את המוזיקה? אם הווליום יהיה שקט מה יגידו על ההרקדה? אנמית? או סתם הרקדה מעפנה.

אז מה אם השמיעה שלי נדפקה? בסופו של דבר זו העבודה שלי ואני מאוד אוהב אותה ובשבילה אני מוכן להקריב את השמיעה שלי. אז מה איכפת לרוקדים אם אני אהיה חרש או שאצטרך מכשיר שמיעה?

במוצאי שבת האחרון, פנה אלי יוסי, רוקד ותיק, ואני יכול להוסיף גם חבר שלי. ואמר לי שהרמקולים לא טובים וכדאי להחליף אותם. מה אני פראייר? כל הזמן הרוקדים מבקשים ממני לשפר דברים. הם בטח שכחו, אבל כשהתחלתי לרקוד, באולם היה מנגן באקורדיון שרקדנו לצליליו. מה היו תלונות אז? לא! אני אף פעם לא התלוננתי לפני המרקיד.

כשהייתי מדריך צעיר ההרקדה הייתה עם טייפ וקסטות שהיה צריך להריץ אותן קדימה ואחורה ולחפש את הריקוד המבוקש. אבל היום, תוך שנייה המחשב מנגן את השיר שאני רוצה.
אבל הימים עוברים והמנגינה נשארת, ועברנו לדיסקים, לחלק מהמרקידים היו דיסקים גדולים, לי היה מכשיר מיוחד, קומפקטי עם מיני דיסק מיוחד וקומפקטי.

אבל אתם חושבים שהרוקדים היו מבסוטים? לא!! הרעש הפריע להם. תנמיך את הווליום, ביקשו כל חמש דקות, אבל, למען האמת אני לא מסוגל, מוסיקה בשקט אף פעם לא משכה אותי. כך אני יכול להרוג את ההרקדה. תראו באולם אירועים – שם יש רעש. אבל פה,
בהרקדה שלי הרעש סביר, אז מה אם הרוקדים חושבים שהרעש לא סביר?

אבל, שיא השיאים היה במוצאי שבת, כי יוסי לא רק התלונן על הרעש אלא טען שהרמקולים לא מתאימים למחשב. באותו הרגע, כמעט הצטערתי שקניתי מחשב חדש להרקדה.

זו הייתה הגזמה מאין כמותה. כל הציוד שהחלפתי לא מעניין אותו. השקעתי עשרת אלפים שקל במחשב ובתוכנה מה הוא רוצה שאני אחליף את הרמקולים? אני יודע שהם ישנים, ואפילו ישנים מאוד. אבל אני יודע שהדברים הישנים הם הכי טובים, בקושי התאפקתי להגיד לו, יוסי, אם לא מוצא חן בעיניך אל תבוא להרקדה שלי, אבל במחשבה שנייה הבנתי שפשוט חבל על הכסף שהוא משלם לכניסה וגם הרי בסופו של דבר אני עושה מה בא לי.

לסיום, אני פונה אליכם חבריי המרקידים. שימו פס על הרוקדים, כבר אמרו פראיירים לא מתים הם מתחלפים. תמיד יבואו הרוקדים ואנחנו נעשה מה שאנחנו רוצים.

0.(*מתלוננת) 
 פגיעה באיכות השמיעה בהרקדות של גדי ביטון
 עוצמת הרעש בהרקדות של גדי ביטון בלתי נסבלת ופוגמת בהנאת הריקוד וכמובן מזיקה וגורמת לירידה בשמיעה,
אשמח אם נוכל לרקוד ולהנות מעוצמת מוסיקה סבירה.

0.צדיק  
 לדבר אל הקיר
 בבית דני בשכונת התקוה הווליום ממש גבוה.לא פעם ביקשתי להנמיכו אך ללא הואיל.כנראה רק אני הערתי ולאחרים,במיוחד לצעירים,נעים כך.צעירים אינם מודעים לנזק בעתיד.

 

ישנם 7 עמודים    העמוד הקודם  העמוד הבא

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות