אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

סיכום חודש יולי ופסטיבל כרמיאל גבעה תלולה 9.8.11 
סיכום חודש יולי מוקדש לפסטיבל כרמיאל: חויות, הגיגים, השגות וסיכומים

פסטיבל כרמיאל 2011 מאחורינו. פסטיבל של ריקודים סביב השעון עם מיטב המרקידים והמרקידות וכ-5000 רוקדים מהארץ ומחו"ל. זאת בנוסף להופעות מחול רבות ברחבי כרמיאל. התוכנית המלאה: קישור.

הופעת הפתיחה היתה מרשימה ביותר - "על הדשא". שישים שנה ללהקות הצבאיות מאז ועד היום, בהשתתפות של 2000 רקדנים ורקדניות. מופע מרשים ביותר עם אמנים אורחים כמו יהורם גאון, צמד רעים, אופירה גלוסקא, הראל סקעת, שרון חזיז, דורית ראובני, להקות צבאיות ועוד: קישור. ומופע הנעילה: קישור.

אוסף תמונות מהמופעים ומההרקדות ממצלמתו של אלכס הובר: קישור.

תמונות נוספות באתר הארגון או בפייסבוק. הזדמנות להתחבר אלינו : קישור.

דיווח קצר על שאר ההופעות ניתן למצא בעכבר העיר: קישור, קישור.

ולהרקדות. גם השנה היו הרקדות בשני מוקדים: באולם רבין ובאזור הפסטיבל (ברחבת מגרשי הטניס ובאולם הספורט – המתנ"ס). ההרקדות התקיימו לפי תוכנית שפורסמה מראש בתיאום עם המרקידים, ובראשם יו"ר ארגון המרקידים מר ויקטור גבאי ויו"ר ועדת הפסטיבל מר אילן סויסה. התקיימו הרקדות מגוונות: לזוגות מתחלפים, הרקדות רק לנשים, סדנאות לפי יוצרים, ריקודים לצלילי שירי להקות צבאיות, וגם ריקודים סלוניים ודרום אמריקאיים ועוד. ההרקדות היו בחלקן אנרגטיות יותר ובחלקן הרקדות שקטות יותר...כך למשל:

הרקדה אנרגטית בסגנון תימני בהנחיית אייל לוי וניסים פינץ וכפי שהונצחה במצלמתו של אדווין: קישור.

הרקדה אנרגטית אחרת היא כמובן הרקדת הדבקות בניצוחם של אתי מעודה, תמיר שלו ועירית שוורץ ל"מיטיבי ריקוד": קישור.

סדנה עם אבנר נעים בה נרקדו מיטב ריקודיו –אני מאמין, כי לעולם חסדו, תפילתי, יש פה ארץ נהדרת ועוד ריקודים נפלאים: קישור.

סדנת ריקודים של אבי פרץ: קישור.

על כנפי הכסף - מחווה למוטי אלפסי ז"ל. הרקדה לזיכרו עם בנו ירון ואחינו עופר להנצחת ריקודיו - נכסי צאן ברזל: על כנפי הכסף, ארץ אהובה, שלום לך ארץ נהדרת, סימונה מדימונה, כאן בדרום החם, וכמובן לילה בדרום הריקוד הניצחי...ועוד ועוד: קישור.

סדנה מיוחדת לזכרו של יונתן גבאי. הרקדות לפי נושאים: לצה"ל באהבה - שירי להקות צבאיות כמו חסקה, הלהקה, הרצל, גולני שלי, פרחים בקנה ועוד. ריקוד שורות: שיר לשלום וכמובן ריקוד בשלשות: מחר. קישור.

מלאך מסולם יעקב - שירים מהמקורות: הללויה, אילן, ועוד: קישור.

וכמובן ההרקדות ההמוניות במגרש הטניס עד אור הבוקר: קישור.

והרקדות הנוסטלגיה בלילה באולם הספורט: קישור.

גם השנה התקיימו הרקדות מיוחדות לרוקדים בעלי צרכים מיוחדים. רבים שמחו לרקוד עם רוקדים כבדי ראיה בהרקדה מרגשת ביותר שנוהלה ע"י זוהר ברטל ומיכל ים-ברנשטיין: קישור.

על ההרקדה כתבה הורה אור בתפוז. הרבה אהבה ו"ביחד" אפיינו את ההרקדה: קישור.

הרקדה מרגשת אחרת היתה זו של רוקדים על כסאות גלגלים... בהרקדה זו במגרשי הטניס גם גדי ביטון הפגין נוכחות: קישור.

על ההרקדה המרגשת שהתקיימה באמפיתיאטרון קראו כאן: קישור. וראו כאן: קישור.

יום הולדת לאליהו גמליאל בן 86 שיאריך ימים התקיימה בשולי הפסטיבל... קישור. את רוב הקליפים צילם וערך אדווין. כמובן כמידי שנה התקיימה תחרות הריקוד על שם אושרי חבר ז"ל: קישור. בתחרות המחול העממי, על שם אושרי חבר ז"ל שהתקיימה בפסטיבל כרמיאל - 2011,

זכו בשלושת המקומות הראשונים הריקודים הבאים :

מקום שלישי - ריקוד זוגות של גילה פז - "לפתע".
מקום שני - ריקוד זוגות של מרקו בן שמעון - "טנגו לשניים".
מקום ראשון - ריקוד זוגות של אלעד שטמר - "יש בה משהו" (בכל זאת יש בה משהו).

את הפרס לאלעד הגיש נועם, אביו של אושרי חבר ז"ל.

הריקוד שזכה במקום הראשון
"יש בה משהו" של אלעד שטמר, ברכות לאלעד! קישור.

היום כבר יודעים כולם שאין פסטיבל כרמיאל ללא נוכחות של ארגון הרוקדים: עדי, הרי, ורד, עטרה, איתן, עירית, גילה, זיווה, הדס... רבים פקדו את דוכן הארגון, שאלו, התעניינו, חפשו אינפורמציה וסתם באו לעודד ולראות מי הפנים מאחורי השם "ארגון הרוקדים". מלבד פעילותם הרגילה בדוכן, קידמו הקבוצה את נושא עוצמת השמעת המוסיקה בהרקדות. הוכנו פליירים, סטיקרים והסברים לסבר אוזניים (תרתי משמע) בדבר הנזקים הנגרמים מהשמעת מוסיקה בעוצמה גבוהה... בעיקר כדי שלא יגידו "לא ידענו". ואכן הנושא זכה לתמיכה רבה בקרב הרוקדים ולטובת הרוקדים.

עבודה רבה נעשתה בנושא עוצמת המוסיקה, אותה מוביל ללא ליאות עדי חבד, שגם ליקט והביא הסברים מקיפים וידידותיים גם יחד, על הנזקים הנגרמים ממוסיקה עוצמתית. על הנעשה בנושא ע"י ארגון הרוקדים, תוכלו לקרוא באתר הארגון. התגובות מעידות שהבעיה היא כללית. גם בפייסבוק נפתח דיון בנושא.
תודה מיוחדת לעדי ולכל חברי ארגון הרוקדים על פעילותם בנושא! קישור.

האם היו צעירים בפסטיבל? לפי מה שאני אישית ראיתי - היו גם היו! לפחות הסתובבו שם צעירים רבים, וגם רקדו במתחם הגלגיליות... אחרים דווקא חושבים אחרת, שהפסטיבל הופך לפסטיבל של מבוגרים. קישור.

בשולי פסטיבל כרמיאל פתח ארגון הרוקדים בשירות חדש הנקרא "יצירת קשר". רקדת בכרמיאל עם נסיכת חלומותיך וזו נעלמה בלי להשאירE-MAIL? אתם מוזמנים לחפש רוקדים ובני זוג לריקודים דרך אתר ארגון הרוקדים: קישור.

לבקשת ארגון הרוקדים הביעו רוקדים את דעתם על הפסטיבל: קישור

היו גם תלונות רבות על המופעים: אי דיוקים בתוכניה, איחורים ושינויים של הרגע האחרון ועוד: קישור.

  • החול במגרש הטניס: הויכוח חוזר על עצמו למרות שהפעם החול היה מאיכות טובה, עדין יש רוקדים הסובלים מצריבות בעיניים. אחרים דוקא מרוצים מהפתרון. אולי לשנה הבאה יימצא פתרון אחר? פי וי סי איכותי, או פרקט ...
  • מתחם הגלגיליות: האם אפשר להחזיר אותו לטובת ההרקדות ע"י ריצופו מחדש והצללה מתאימה?
  • החלוקה של ההרקדות לפי ימים לא היתה שוויונית. כך נוצר מצב שבו יום רביעי היה דל בהרקדות בעוד יום חמישי היה עמוס מידי...
  • איחורים בהופעות ושינויים בהופעות ללא הודעה מוקדמת: כך הרקדנים מגרוזיה התגלו כפועלים זרים והיה צורך להחליפם בלהקה מקומית, האמנים מרומניה היו רוקדים מהונגריה, ותחרות הכוריאוגרפיה איחרה ב45 דקות! מופע הפתיחה איחר בחצי שעה לפחות. גם התחרות על שם אושרי החלה באיחור של כ- 50 דקות. אז מה אם כרמיאל זה בישראל....
  • הכרטיסים למופע הפתיחה שהוזמנו מראש דרך האינטרנט לא חיכו לנו... לקח לנו שעה לקבל אותם – למה הכרטיסים לא נשלחו דרך האינטרנט?
  • האם זה נכון ורצוי לשתף גם את הרוקדים או נציגי הרוקדים בקביעת לוחות ההרקדות? הרוקדים מבקשים להשמיע קולם. לפחות לבקש...
  • הרקדות עם נושא מסוים או הרקדה לכבוד יוצר מסוים הם רעיון נהדר, אבל למה חוזרים על נושאים שכבר היו בשנה שעברה ומביאים שוב יוצרים שכבר הוקדשה להם הרקדה... לא חסרים נושאים או יוצרים, אפשר ורצוי לגוון ולאתגר.
  • מה המקום של ריקודי סלסה, טנגו, היפ הופ ועוד במסגרת פסטיבל כרמיאל או שמא זהו פסטיבל ריקודי עם נטו? (הדעות כמובן חלוקות. חבל שאין תיעוד למספר המשתתפים).
  • אולם רבין: מבקשים להוסיף דוכני אוכל בעיקר ליד אולם רבין, כמו כן הוספה של מקומות ישיבה באזור האוכל.
  • השירותים, השירותים... אפילו באולם רבין השירותים קרסו. חייבים להוסיף תאי שירותים, אולי שרותים כימיים, ליד אולם רבין וליד המתנ"ס. הנקיון או בעצם חוסר הנקיון ניכר. למה אין מנקות או מנקים לאורך כל היום? בגלל התקציב? נו, באמת...
  • ההסעות לאולם רבין – חייבים לתגבר ולפקח שיגיעו בזמן על מנת להקל על המעבר בין האולמות.
  • היו הרקדות צפופות במיוחד ואחרות דלילות. כדאי להעביר את ההרקדות הצפופות לאולם גדול... אולם רבין, למשל...
  • הרקדת נשים: האם יש לה מקום בפסטיבל כרמיאל? או בנפרד ממנו...האם אפשר להתחשב ברצונן ולרכז את ההרקדות ליום אחד, מאחר שנוצר מצב שהן הגיעו עד כרמיאל רק לשעת הרקדה אחת...


כמדי שנה מרכז ארגון הרוקדים את כל הטענות והבקשות שהועלו ומגיש דוח מסודר להנהלת הפסטיבל, בתקוה לשפר לקראת הפסטיבל הבא. נקוה שאכן נראה שיפורים גם בתחומים שהוזכרו לעיל, כפי שראינו בשנים עברו... לסיכום : תודות לכל העוסקים בפסטיבל כפי שרשמה ולא שכחה אף אחד איריס: קישור.

ואני הייתי מוסיפה תודה לכל הצלמים שבעזרתם נוכל לתעד ולשמר את הפסטיבל ... תודה רבה לאלכס הובר, לאדווין ולצלמים העלומים הנוספים...

להתראות בפסטיבל בשנה הבאה, שלרגל היותו פסטיבל המחולות ה-25 יצוין האירוע בחגיגה מתמשכת של חמישה ימים ולילות! רשמו ביומנים: 5 באוגוסט 2012... קישור.

היתה, נהנתה וכתבה:
גבעה תלולה.
לחצו לצפיה בשילוט, מדבקות, פליירים ותמונות של ארגון הרוקדים
שהוצגו בדוכן בכרמיאל.
תודה לאפרת ולכל העוסקים במלאכה.

לכתבה זו נרשמו 7 תגובותלצפיה בתגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות