אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

עמוד האש לפני המחנה איתן שמידט 11.8.11 
המחאה הנוכחית שכותרתה "העם רוצה צדק חברתי" מעלה בי זכרונות נוגים ומראות דז'ה-וו (מצרפתית: Déjà-vu) של קומץ רוקדים בעלי תבונה וחזון שראו את הנולד וניסו להזהיר ולהתריע בפני הבאות.
לא היו אלה אלא סייסמוגרף זוטא, שאותת לכל על רעידת האדמה ההולכת וקרבה ועל גלי הצונמי שיגיעו אל חופינו בעטיה.

כאחד מיוזמי המחאה ומארגניה אני זוכר, היה זה אך לפני כ-4 שנים, עמדנו מתי מעט מול שערי אוניברסיטת תל אביב ומחינו כנגד העלאת מחירי ההרקדות ל- 27 (או 28) שקלים. תמיכת רוקדי- האוניברסיטה היתה דלה והלכה והתמעטה עם חלוף הזמן, במקום לצבור תאוצה כפי שקורה היום.

היו מי ש"לעגו" למוחים וציינו כי עליית מחיר של שניים עד שלושה שקלים אין בה ממש, ואין זו אלא קטנוניות להתקומם על כך.

אותם "לועגים" לבטח מצאו את שביתת הקוטג' כמוצדקת לחלוטין, אף שהיא נולדה בגין שקלים בודדים בלבד, ומשום מה אף אחד לא ראה בה טעם לפגם.

נמצאו גם אחרים מקטרגים שטענו כי הנושא הוא ייחודי ולכן אין בכך משום בעיה. האם הקוטג' אינה גבינה ייחודית והאם לא ניתן לצרוך מוצרי חלב אחרים בעלי סידן הזולים ממנה?
ראינו גם כאלה שקבלו כי אין עניין במחאת מחיר ההרקדות שכן מדובר בשירותים שאינם מחוייבי המציאות. למותר לציין כי אני חולק על אלה באופן חד משמעי שכן הנחיצות של הרוקדים בריקודים הינה חלק מהוויית חייהם והיא חשובה להם מאד, שכן חוסר יכולתם לוותר על הריקודים למען המחאה מצביעה על כך באופן בולט. מה גם שהיו בין אלה שהמשיכו לרקוד רבים שצידדו בה. מעבר לאמור לעיל, הרי ניתן לציין כי גם שירותי רפואה, חינוך, תרבות ואחרים הינם שירותים שלפחות על חלקם ניתן לוותר, אף שבהחלט לא רצוי.

למען הזיכרון הקצר של כולנו אצרף לכאן את אותה התצוגה בצורת גרף המציגה את עליית המחיר בהרקדות שהודפסה והופצה בין הרוקדים, אך משום מה לא הרשימה אותם. לו נתעלם ולו לרגע קט מן הכותרת, אני מניח כי יכולה הייתה לייצג כל אלמנט אחר במחאה הנוכחית (קוטג', דיור, חיתולים, מטרנה, גני ילדים, חינוך, בריאות, דלק ועוד).


לחצו על התמונה להגדלה


היו גם כאלה שקבעו וטענו כי למרקידים מגיע להרויח ואל לנו שתהיינה עינינו צרות ברווחיהם ורווחתם של המרקידים. האם נראה למישהו כי במחאה הנוכחית יקום מישהו וירשה לעצמו לטעון כי עינם של המוחים צרה ברווחי הממשלה, תנובה, הקבלנים, משכירי הדירות, יצרני החיתולים וכד'?
רבותי וגבירותי, יש להודות על האמת ולהכות על חטא כי נעשתה טעות קשה על ידי קהל הרוקדים משלא הצטרפו למחאה וגרמו בכך לתיקון המחירים. על כך משלמים כולנו עד היום ונשלם גם בעתיד.

אין לי ספק ולו הקל שבקלים כי סעיף ההוצאה בגין ההרקדות במסגרת התקציב החודשי מהווה נטל בלתי מבוטל על מעמד הביניים הנשחק, כמו גם הסעיפים האחרים בגינם מתקיימת המחאה הנוכחית.

למותר לציין כי אותה מחאה שנערכה על ידי קומץ רוקדים שימשה בין היתר כטריגר וככח מניע להקמת ארגון הרוקדים, שכן בין מייסדי ארגון הרוקדים מצויים חלק מתוך אותם מוחים אכפתיים שאליהם הצטרפו רוקדים נוספים ששמו להם למטרה בין היתר לדאוג לרווחת הרוקדים ולקדם את ענייניהם.

ניתן לקבוע בוודאות לאור התרחשויות ההווה, כי לקהל ולציבור יש כח ועוצמה אם הוא פועל באופן מושכל יד ביד. על כן שב אני וקורא לכל הרוקדים בארץ להתאחד ולהשמיע את דברם בכל הנושאים הבוערים שעל סדר היום כמו שילוב צעירים ונוער, עוצמת הווליום בהרקדות ופגיעות בריאותיות ברוקדים, מחיר הכניסה להרקדה (אני מקווה כי היום זו כבר לא מילה גסה) ועוד.

אני סמוך ובטוח כי ארגון הרוקדים רואה עצמו כאכסניה וכבית לרוקדים וישמח לסייע בכל התארגנות רלוונטית באשר תהייה, לרבות העמדת האמצעים והקשרים שברשותו לטובת העניין ולרווחת כל הרוקדים.

נכתב ע"י איתן שמידט

לכתבה זו נרשמו 20 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  


ישנם 2 עמודים    העמוד הבא
0.עדי חבד  
 תגובה בנושא העלאת המחיר בחלק מההרקדות
 רוקדים יקרים,
אחת המטרות אותן הצבנו לעצמנו היא לעשות מאמץ לשמור על עממיותם של ריקודי העם כתחביב אשר יכול להיות שווה לכל נפש. ארגון הרוקדים פועל מזה כחמש שנים ובתקופה הזאת העלאת המחיר הייתה מינורית מאד. מעולם לא הצבנו לעצמנו יעד לעצור לנצח את העלאת המחיר בהרקדות.
בל נשכח שאנו מדברים על מוצר צריכה אותו אנו יכולים לקנות במספר לא מבוטל של מקומות במחיר משתנה ממקום למקום. העלאות המחיר מתרחשות בכל משק והדבר משפיע בסופו של דבר ומביא לידי צורך לצערנו הרב בהעלאת מחיר גם בהרקדות. די אם נזכיר את העלאת מחירי החשמל (מיזוג, תאורה, מיחמי מים), מחיר הדלק, מחיר עלות כח אדם ( ניקיון האולמות, אבטחה, כרטיסן, אחזקה ), מחירי המזון (הכיבוד המוגש בכל הרקדה), עלויות השכירות של האולם ועוד כהנה. למרות הנאמר לעיל אנחנו בדעה שניתן לספוג חלק מהעלאות המחיר - בגלל העלאות מחיר לא סבירות שהתרחשו לפני הקמתו של ארגון הרוקדים.
השגת היעד הזה תלויה קודם כל ברוקדים עצמם כאשר אנו יכולים לשמש כגוף מסייע בלבד. עסקנו בעניין העלאת המחיר בהרקדות ונפגשנו מספר רב של פעמים עם מנהלי מתנסים, עם מרקידים וניהלנו שיחות טלפון והתכתבויות עם רשויות במגמה למתן את העלאת המחיר. הפגישות היו לעיתים טעונות מאד ולא תמיד עלה בידינו לכפות את דעתנו.
היו אלינו פניות של רוקדים בנושא זה והצענו את עזרתנו; הצענו עזרה בהתארגנות, הצענו להעמיד לרשותם את אתר האינטרנט שלנו ואת הפייסבוק, הצענו לסייע בהכנת פליירים, הצענו לסייע בפניה למרקיד או לרשות המקומית – אך בקשנו דבר אחד; בקשנו כי תהייה התארגנות בסיסית רצינית של רוקדים מתוך ההרקדה עצמה אשר יודיעו קטגורית על כוונתם להצביע ברגליים. די אם עשרה זוגות בהרקדה ימנעו מלהגיע להרקדה בה העלו את המחיר כדי לגרום למתנס/מרקיד אובדן הכנסה של מעל אלפיים שקל בחודש. לצערי הרב, המרחק בין אמר ועשה הוא כידוע ת"ק פרסה וההענות לבקשתנו היתה כמעט אפסית.
אנחנו נמשיך ללוות את הנושא ונבדוק את העלויות אל מול המתרחש במשק. יחד עם זאת נשמח להושיט עזרה לכל מי שיארגן בהרקדה שלו קבוצה בסיסית של רוקדים אשר יהיו נחרצים בעניין הזה ויסכימו לתת יד למחאה – כן, עד כדי אי כניסה לחוג !
אני פונה מעל במה זו לכל מי שהתייחס לנושא העלאת המחיר ומציע את כל העזרה האפשרית הקיימת בידינו. אך נא לא לשכוח דבר אחד; כי הכח האמיתי מצוי בידיכם.
ובקשה נוספת המופנית אליכם - כרוקדים אשר איכפת להם – אנו נשמח מאד אם תרתמו באופן אישי ותצטרפו כחברים פעילים לארגון הרוקדים ותסייעו לנו בנושא הזה כמו במגוון רחב מאד של נושאים אחרים אותם אנו מקדמים.
בברכת שנה טובה וחתימה טובה.
עדי חבד, יו"ר ארגון הרוקדים בשם החברים

0.ורד  
 תגובתי לכל המוחים נגד העלאת המחירים
 שלום רב לכם, רוקדים יקרים!

"ארגון הרוקדים" נמנע מלהגיב עד כה מאחר ש"ארגון הרוקדים" איננו אדם אחד או איש בודד. אנחנו חבורה של אנשים ממקומות שונים בארץ, שהתאגדו יחד לפני כארבע שנים, ומאז מנסים בזמנם החופשי ובהתנדבות מלאה לעשות פעולות שונות על מנת לשמר ולשפר את נושא ריקודי העם, המהווים תחביב היקר ללב כולנו.

אני חברה בארגון ויכולה להגיב בשמי בלבד.

כאשר החליטו לפני ארבע שנים להעלות את מחיר הכניסה להרקדה באוניברסיטת תל אביב, התייצבו בשער האוניברסיטה פעילים, שלימים הפכו בחלקם להיות חברי ארגון הרוקדים, וניסו להניא את רוקדי האוניברסיטה מלהיכנס להרקדה במחיר זה. אותם נציגים הפנו את הרוקדים להרקדות חליפיות הפועלות במחיר של 25 ש"ח, מחיר עממי והוגן בהחלט. לו היו הרוקדים מחליטים באמת שלא להיכנס - לא היינו נמצאים היום בבעית העלאת מחירים. באוניברסיטה היו מבינים שכדאי להם להשאיר את המחיר בעינו וההרקדות היו נשארות עממיות.
הבעיה היא שרוקדי האוניברסיטה התקשו לוותר על הרקדתם והסכימו להיכנס אפילו במחיר הגבוה אותו דרשו מהם בכניסה. ארגון הרוקדים פנה בזמנו להנהלת האולם והשיג הסדר שבו המחיר לא יהיה 28 ש"ח אלא 27 ש"ח ויונפקו כרטיסיות שיוזילו את מחיר הכניסה. זהו השג מועט יחסית להסדר שיכול היה להיות מושג לו היו הרוקדים משתפים פעולה...

מאז למדנו לקח. אנחנו לא מחליטים עבור אנשים היכן ירקדו ובאיזה מחיר. איש הישר בעיניו יעשה. אנחנו מוכנים לסייע לחוגים שיתארגנו נגד העלאת המחיר בהרקדתם ולפנות יחד איתם לגורמים המוסמכים על מנת להשאיר את מחיר הכניסה עממי. אנחנו לא נמחה ונפגין במקומם, בעוד הם ייכנסו לרקוד.

אני מצידי משתדלת לרקוד רק בהרקדות בהן גובים 25 ש"ח ומקבלת בהן תמורה מלאה עבור כספי. אני ממליצה לכולם לעשות כך.
קראתי שהתארגנה מחאה נגד העלאת המחיר באשדוד ואני מברכת על כך ומאחלת להם הצלחה במחאתם.

מאידך אני מכירה בצורך של המרקידים להתפרנס ואינני מתכוונת להיכנס לכיסם ולשיקוליהם להעלות מחיר. אם העלו להם את מחיר שכירות האולם או נגרמה להם הוצאה כספית אחרת שאילצה אותם להעלות מחיר - אין לי כוונה להתווכח איתם או לדרוש מהם עממיות. כל מקרה לגופו, וכל רוקד יחליט אם הוא מוכן להמשיך להגיע דווקא להרקדה זו, למרות שהמרקיד העלה את המחיר.

לגבי עצומה באינטרנט - אינני מאמינה ביכולתה להצליח, משום שאין דין מחאה גורפת לגבי מחירי הקוטג' בכל הארץ כדין מחיר הכניסה להרקדות המשתנה ממקום למקום ומאפשר לנו עדין בחירה היכן לרקוד.

אשמח להוסיף את חתימתי לעצומה שיפתח כל אחד מכם ואף אשמח לעזור בהפצתה בפייסבוק באמצעות כל חברי הארגון בפייסבוק, כי אני באמת מאמינה שמחיר הכניסה לחוג ריקודי העם צריך להישאר עממי על מנת לשמר תחביב זה.

בברכת שנה טובה וחתימה טובה,
ורד מארגון הרוקדים.

0.(*עומר) 
 מחאה על עלויות כניסה להרקדות (מחירים מופרעים לאירוע עממי מאוד)
 עד עכשו האירגון לא מעיז להשמיע את קולו לכתבות הכעס של הרוקדים ולהרים את הכפפה. מעניין למה ????

0.(*ברוך) 
 גם אני אשתף פעולה ולא אלך לחוג שלי באוניברסיטת ת"א כל חודש נובמבר
 אני מצטרף לדיעות כאן שאכן אירגון הרוקדים אינו עושה מעשה אלא
רק מייעץ...


גם אני זורם עם מי שהרים פה את הכפפה ולא אלך לרקוד בחוג הקבוע שלי בימי חמישי באוניברסיטת ת"א במהלך כל חודש נובמבר...

בינתיים מצאתי כבר חוגים באזור שלי עם מחיר שפוי ...

כל הכבוד להצעה, חבל שארגון הרוקדים לא עושה כלום אפילו
לא בפייסבוק בנושא... (גם מחאת הקוטג' התחילה בפייסבוק)
המחאות הגדולות התחילו בפייסבוק. ידוע לי שלארגון הרוקדים יש המון חברים בפייס. אם ארגון הרוקדים החליט שהוא שומר על זכות השתיקה בנושא זה זמן רב ... אז משהו מריח לא טוב...

כנראה זה ארגון המרקידים ולא הרוקדים.
יישר כח.

0.(*אופק) 
 חודש נובמבר לא הולכים לרקוד
 "נפולאון" כל הכבוד! מסכים איתך. ועל הועד מוטלת החובה להראות שהוא קיים.

0.(*אופק) 
 עלות כניסה מוגזם !!!!!
 הפיתרון, לאסוף חתימות בהרקדות מהרוקדים בכל החוגים בארץ שלא מרוצים מהמחיר המוגזם ולישלוח עצומה בנושא לשרת התרבות ולבקש פיקוח על מחיר הרקדות שאמורות להיות במחיר עממי.

0.(*גילדה) 
 מחיר הרקדה
 צריך להצביע ברגלים.
כל מילה בסלע, צודק. זה מתחיל מדבר קטן ומצטבר ומתגלגל לבומבה.
גם ויכוח קטן בחיים מצטבר עד כאב גדול וגם סכינים ורציחות.

קחו לתשומת ליבכם.

0.(*וילי) 
 העם דורש צדק חברתי
 האם ארגון רוקדים פעיל?

0.עוד רוקד  
 עוד שעה מחאה בחוף הקשתות (לת)

0.(*גינגי) 
 קריאה לכל רוקד!
 אינני חס וחלילה נגד מחאות, ובפרט אם זה נעשה כחוק וללא אלימות. אך אני בהחלט בעד אפקטיביות של המחאה.וכרוקד, אני מצטרף לדרישה להשאיר את המחיר כמות שהוא. לדעתי, הצעד האפקטיבי והטוב ביותר למחות "בהצבעה ברגליים". על כולנו, הרוקדים, עם כל הצער וההפסד שלנו בכך, להפחית את השתתפותנו בהרקדות-ויבינו המרקידים, שבעליית המחיר יצא שכרם בהפסדם.

 

ישנם 2 עמודים    העמוד הבא

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות