אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

שבת זוגות ציון אוחיון - הודעה לרוקדיםארגון הרוקדים 14.10.12 

רוקדים יקרים,

לאחרונה הודיע ציון אוחיון על העלאת המחיר של הרקדת שבת זוגות לסכום של 45 שקלים.

רוקדים המשתתפים בהרקדה באופן קבוע פנו אלינו, הביעו כעס רב על החלטתו זו ובקשו כי נפעל מול ציון ונבקש ממנו להמנע מהעלאת המחיר אשר הוכרזה על ידו.
פנינו לציון ובקשנו ממנו לדחות את העלאת המחיר לפחות לשבת הקרובה על מנת לנסות למצוא פתרון עם הרוקדים ויחד איתו שיהיה לשביעות רצון כולם.

לצערנו הרב, גם הפעם כבעבר התעקש ציון להעלות את המחיר כבר בשבת הקרובה למרות פנייתנו אליו.

לא רק המרקיד אלא גם הרוקדים משפיעים על אופי ההרקדה, הרפרטואר והאוירה בהרקדה.

עד להודעה חדשה אנחנו מפסיקים את שרות הפרסום החינמי להרקדת שבת זוגות של ציון אוחיון הניתן על ידינו בהתנדבות בשנים האחרונות.

אנו קוראים לכל הרוקדים לגלות צרכנות נבונה, להימנע מללכת להרקדות שמחירן הועלה ולהעדיף הרקדות חלופיות.

הרקדות שבת זוגות ומרתונים מתפרסמים בדף הפליירים באתר ארגון הרוקדים. דוגמה להרקדת שבת זוגות מקבילה זולה יותר ניתן לראות כאן.

בתודה מראש על שיתוף הפעולה,

ארגון הרוקדים שלך ולמענך.
http://www.harokdim.org

שתף אותי בפייסבוק

לכתבה זו נרשמו 21 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  


ישנם 3 עמודים    העמוד הבא
55.ארגון הרוקדים  
 עדכון בנושא העלאת המחיר בהרקדתו של ציון אוחיון
 ברצוננו לעדכן אתכם, תומכי ארגון הרוקדים, בפעילותנו מאז הודעתנו הקודמת בדבר העלאת המחיר בהרקדתו של ציון אוחיון.

נפגשנו עם ציון, אך בפגישה לא הושגה כל התקדמות. לא הוצגו בפנינו נתונים, ודאי לא כאלה המצדיקים את העלאת המחיר.
לכן אנו קוראים לרוקדים למחות על ההעלאה הבלתי סבירה במחיר הכניסה להרקדה על ידי הימנעות מהגעה אליה והעדפה מוצהרת של הרקדות מקבילות אחרות בהן לא עלה המחיר!

ולמעוניינים לקרוא בהרחבה:

רוקדים יקרים,

אחת ממטרותינו המוצהרות הינה שימור תרבות ריקודי העם כעממית! בהתאם לכך ובעקבות פניות של רוקדים פנינו לציון אוחיון מיד עם פרסום הודעתו על העלאת מחיר הכניסה להרקדה שלו מ-40 ₪ ל-45 ₪ במטרה להיפגש בנושא מחיר ההרקדה.
ציון לא נענה לפנייתנו להיפגש טרם מועד ההרקדה והעדיף להמתין ולהעמיד את המחיר הגבוה כעובדה קיימת.

למרות זאת נפגשנו עם ציון כשבועיים לאחר ההרקדה בניסיון למתן את העלאת המחיר.
חרף בקשתנו לא הוצגו בפנינו נתונים אשר אולי היו יכולים להסביר העלאת מחיר. לא מצאנו נכונות מצידו של ציון להשאיר את המחיר של 40 ₪ על כנו, להתגמש ולהתפשר על מחיר שבין 40 ל-45 ₪ או לקבל רעיונות אחרים שהעלינו בפניו.
ברור לנו שאין הצדקה כלכלית להעלאה זו. ההצדקה היחידה שניתנה לנו היתה איכותה של ההרקדה מבחינת רפרטואר הריקודים המוגש בה, מעין "הרקדת בוטיק"...

במהלך חמש השנים האחרונות ועד היום הועלה מחיר הכניסה להרקדתו של ציון אוחיון מסכום של 35 שקלים לסכום של 45 שקלים! זו העלאה של כמעט 30% !!!

אין לנו ספק שהעלאת מחיר זו תגרור אחריה העלאות גורפות של מחירי הרקדות מיוחדות ומיד בהמשך - העלאת מחירי הרקדות רגילות, כפי שקרה בפעם שעברה בה בחר ציון להעלות באופן חד-צדדי את מחיר הכניסה להרקדתו.

אם אתם, כרוקדים קבועים, רוצים לעצור עליית מחירי כניסה להרקדות, זה הזמן שתעשו מעשה: הדירו את רגליכם מהרקדות שמחירן עלה! לכו להרקדות אחרות (דומות באופיין) שמחירן לא עלה, בכך תתנו לנו את הכוח לפעול עבורכם!

שיתוף פעולה מצדכם, הרוקדים, בהחלט יכול להוות גורם השפעה מכריע לעצירת העלאת מחירי הרקדות.

אנו קוראים לרוקדים להצביע ברגליים ולהשפיע ולמרקידים אנו קוראים: היו קשובים לצרכי הרוקדים ולרווחתם!


להלן קישור לאתר ארגון הרוקדים מדור חיפוש הרקדות, בו ניתן למצוא הרקדות ומחיריהן בעזרת מאפיינים מגוונים:
http://www.harokdim.org/search/choice.php


בברכת חברים רוקדים ובתודה על שיתוף הפעולה,

ארגון הרוקדים ריקודי עם.

0.bibi1999  
 יש תמורה לאגרה!!!
 אני רוקד קבוע (ככל שמתאפשר) אצל ציון אוחיון בשבת זוגות ופעם אחת הזדמן לי לרקוד אצל חיים צמח והבנתי שיש תמורה לאגרה!
כל אחד לפי טעמו ולפי כיסו. יש גם הרקדות חינמיות סבירות לכל המעוניין.

0.צדיק  
 מוגזם.
 איני מכיר הרקדה זו, אך סכום של 45 ש"ח הוא ממש מוגזם, אולי זו אפילו רדיפת בצע. אני משתתף קבוע בחוג הרקדת נוסטלגיה נפלא של
חיים צמח, משה אורון ואייל קרבלניק שנמשך מ-1000 עד 1630 ועולה רק 35 ש"ח.
בכלל אני ממליץ לכל אוהבי ריקודי הנוסטלגיה לבוא וליהנות.

0.(*רונן ו) 
 ריקודי עם... על מי עובדים?
 ארגון הרוקדים צודק!! זו המטרה העיקרית שהארגון הוקם. לצערי לא הצלחנו הרבה. אתה מוזמן להוסיף את ההערה על הלוח שלי או באתר ארגון הרוקדים...

אז החלטתי לרשום בניסוח ארוך יותר...

לפני שאתחיל חשוב להבהיר שכיום אני לא רוקד באופן סדיר, ואם כן אז רק ריקודים שאני מתחבר אליהם באופן אישי.
אין לי שום אינטרס אישי או טענה ספציפית לגבי אחד ממחברי הריקודים... אני סתם מביע דעה, ולא שליח של אף אחד משום טעם.
אני גדלתי על המושג "הרקדה" (בלי הצהרות-אולמות-תזמורת אורות החשמל-לוח זמנים-הגברת קצב של המוסיקה...). לבוא לשלם ורק להנות מלרקוד. מתסכל ומעצבן לראות לאיזה מצב המסגרת הזו הגיעה.
בעזרת הפייסבוק אני עד למה שמתחולל בתחום ריקודי העם.
הייתי רוצה להביע את דעתי בכל הקשור לחברה שמחברים ריקודי עם.
אני כותב חברה כי כיום עובדתית כל אחד יכול לחבר (בכוונה לא רושם ליצור) ריקוד עם, לא משנה מאיזה תחום הוא מגיע... אפילו פועל בניין יכול... אפילו אם אין לו מושג בסיסי במוסיקה או רקע כל שהוא בריקוד.
בעבר הלא רחוק היו סטנדרטים מסויימים... איך זה קרה שהיום אין שום ועדה אשר תחליט על סטנדרטים מוגבלים אשר לא יאפשרו לכל אחד ליצור ריקוד עם? עובדה זו גורמת להצפה של ריקודים שגם ככה מחזיקים כמה שבועות ולא עשורים בגלל שמחכים בתור עוד אלפים.
לדעתי הגיע הזמן לעשות משהו בנידון ולא לאפשר לכל אחד לחבר ריקוד עם!

ובכלל יש הרגשה שהיוצרות התהפכו... המרקידים עושים מה שבא להם ואילו מי שאמור לפקח על המרקידים או הרקדות - ידיהם כבולות או שהכוח נמוג מהם.

מי שזוכר את ההשתלמויות של יואב אשריאל - זו היתה השתלמות למופת לדוגמא וייצוגיות נאותה של המסגרת... אני אישית תמיד הגעתי עם שלמה ממן, אבל לא נתנו לאף אחד להכנס להשתלמות אפילו אם היית מוכן לשלם. היתה סלקציה מובהקת... (בשער היתה יושבת מירה - לא היה יותר קשה מזה). היה כבוד למה שנקרא הצגת הריקוד החדש...התרגשות...וגולת הכותרת: חוברת שבה רשומים ביסודיות כל הריקודים+כל הקרדיטים כולל קלטת ווידאו...

ועוד סתם נקודה שמאוד הרגיזה אותי: מה הטעם בהגברת הקצב של המוסיקה?
זה לדעתי פשע, הפוגע בכל היוצרים של השיר או המנגינה(זמר-משורר–מלחין-מעבד). ובלי קשר - אי אפשר להנות מהריקוד כל עוד צריך לרדוף אחר הצעדים. ומה עם השיר? למה לא להנות מהקצב הרגיל שלו?

*זה היה רק הבעה אישית שלי ולא מתוך כוונה של התנשאות או כוונה אישית חותרנית...סתם להעיר/להאיר בתקווה שאולי אתרום בהזזת הלבנים.

והכי חשוב - האבסורד ששכחתי להוסיף! כל ריקוד שיוצא ונחשב לחדש, לא עובר שום סלקציה ביקורת החלטה המלצה... פשוט יוצא לאור ולמנצח שיר מיזמור... זה מאוד היה חשוב לי להזכיר...

0.(*שמוליק48) 
 צרכנות נבונה
 את ההרקדה האמורה אני מכיר היטב. איני רוצה להכנס לכיסו של אף אחד, אך בוודאי איני מוכן לעודד מכיסי התנהלות כזאת.
אני זוכר כששבת זוגות זו החלה את דרכה נמניתי עם חלוציה. היא נבנתה על התפוררות סגנון של הרקדה אחרת.
ישנם לא מעט מרקידים שיודעים להרים הרקדה כמו זו האמורה, וזאת הזדמנות טובה להם. אני אעודד בנוכחותי כל מי שירים הרקדת שבת זוגות באופי דומה ובמחיר הוגן.
אני בטוח שלא אהיה היחיד.
וכשיבואו כל אלה שהם גרעין ההרקדות האלה, תתרוקן ההרקדה האמורה מתוכן.
אני קורא למרקיד להתעשת ולחזור למה שהיה קודם. רווח בוודאי לא יצמח לו מצעד זה.
בברכה
שמוליק

0.(*bb) 
 איכות
 הייתי בהרקדה של ציון. משתדל לא לפספס הרקדה מיוחדת זו. גם הפעם לא סטיתי מהרגלי. לא התאכזבתי. הרוקדים הקבועים הגיעו ברובם והיו גם פנים חדשות. רפרטואר מרשים, אווירה חמה ומקום מקסים. על כל אלו לא ארצה לוותר, וודאי לא בגלל עלות נוספת של 5 שקלים אחת לחודשיים!!

0.(*אורלי שחר) 
 לגבי ארוחת הצהריים...
 בינתיים, חשבתי על "ארוחת הצהריים" בהרקדה הזו.. זו שאני די משתדלת להימנע ממנה, כשאני רוקדת. לו רק הייתה אפשרות להפריד בין מחירי ההרקדה למחירי ארוחת הצהריים..

בשעתו, כשיאיר הראל פתח את הרקדת "שבת זוגות" הראשונה, הוא נאלץ להפסיק כשנפתחה לו הרקדה מתחרה והוא מצא את עצמו מתחרה בנושא ההסעדה ולא בנושא הריקודים. גם הויכוח של אז.. נשאר בעבר. והיום, זה ברור שהרקדת שבת כוללת הסעדה.

אז, צריך להפנות את המרקידים שרוצים בכך, שיתחרו על נושא ההסעדה ולהשאיר את מחיר ההרקדה לחוד. לבקש מציון או מאחרים שמקיימים הרקדות שבת, שיאפשרו לרוקדים לוותר על "ארוחת הצהריים" ושיפרסמו שני מחירים. להרקדה ולהסעדה. ומההסעדה, אני מצפה שתהייה מעניינת ותכלול באגטים עם סלמון. פיתה עם חצילים לא עושה לי כיף.

0.(*אורלי שחר) 
 משתפת אתכם בהתלבטות שלי
 כרוקדת שהייתה די קבועה בהרקדות השבת של ציון ומי שמכירה הרקדות רבות מסוגים שונים ברחבי המדינה, מצאתי את עצמי הפעם "על הגדר".

לפני כמה שנים, כשקמה המחאה הגדולה, היה ברור לי לאן אני שייכת. עוד האמנתי בתחביב ריקודי העם להמונים, עוד ניסיתי להחזיק את הדגל של המילים "חברה" ו"סוציאליזם" ולהילחם במילים "תחרות חופשית".. עוד הייתי יחסית תמימה.

בינתיים, בשנים שחלפו, הבנתי שהסוס כבר יצא מהאורווה מזמן והטעם להשקיע מאמצים ולשמור על האורווה הריקה, תפל.

לענייות דעתי, המאבק הפעם, היה צריך להיות הפוך. אני, לו הייתי נציגה של אירגון הרוקדים, הייתי אומרת לציון כך:

- ציון יקר. הרוקדים שלך, הם אנשים אמידים, בעלי רכב והדלק לא נחשב בעיניהם. כפי הניראה שהם גם אנשים יפים ויודעי רקוד, וגם שאלת בני זוג להרקדה זו אינה מיכשול בעיניהם.. כי אחרת לא היו רוקדים אצלך באופן קבוע. כנראה שיש לפנק אותם יותר, כפי שעשית פעם, כשכללת גם את הבריכה בקיבוץ במחיר הכרטיס. בוא, תזמין קייטרינג איכותי יותר, כי סלט החצילים בצהריים משעמם. תן להם ארוחה אמיתי, כיד המלך.. ותגבה מאה שקלים. תפרסם את ה"הרקדה" כ"שבת גן עדן בגבעת חיים".. ובא לציון גואל. וגם לנו.

.. זה מה, שהיה צריך לעשות. ואז.. ההרקדה הזו, לא הייתה פותחת פתח להרקדות אחרות להעלות את המחיר.

אני אגיד לכם משהו. ה"אוכל" הזה שציון מדבר עליו... זה ממש לא גליק גדול. מה יש שם? פיתות וסלט חצילים? בשביל האננסים, דווקא, כן הייתי שמחה להוסיף את החמישה שקלים. אחלה אננסים. שציון יכתוב "הרקדה ב 40 שקלים ואננסים בחמישה הנוספים".

בקיצור.. הרקדת השבת של ציון אוחיון, אינה דוגמא להרקדה מייצגת. מסכימה עם מה שדב אורבך כתב ב"תפוז". זו הרקדה מאוד ייחודית ומראש פונה אל קהל שאינו הקהל הרגיל. מראש, היא מופנה אל הסקטור החזק של הרוקדים. בעלי הכסף, הידע, הבני זוג, הבריאות והכוחות לרקוד שבת שלמה, לא אל הקהל שרואים אותו בהרקדות החופים החינמיות. מי שיקפץ הבוקר בין ההרקדה של ציון לחוף הים בגורדון, יראה קהל מאוד שונה. העממיות, תיראה היום בחוף גורדון. ההרקדה של ציון היא ייחודית.. וככזו.. צריך להתייחס אליה. זו טעות של הרוקדים לערבב את הכל במיקסר ולהפוך את הכל למיקשה אחת. צריך להדגיש את ההבדלים. ואז, לכל הרקדה ייקבע המחיר המתאים לה.

0.kapezio  
 הסנונית שמנסה לבשר את בוא הסתיו
 הרושם המתקבל מהתנהגותו של ציון הוא שמדובר בסוג של ...
"שילוש קדוש" !
מערכה ראשונה: "הצלוב" - שמוכן למסור את נפשו על קידוש ה"קאש".
מערכה שניה: "השליחים הגליליים" (שניהם)- שגם הם מוכנים למסור את נפשו (של ה"צלוב")על קידוש ה"קאש".
מערכה שלישית: (שתתקיים אחרי ההפסקה) - צאן מרעיתו של "הצלוב".
האם ילך אחריו "כצאן לטבח", או שיבעט בו ובשני שליחיו
וילך אחרי האלוף/משכוכית אל כרי מרעה אחרים, רעננים ובטוחים
שם לא ירדפום עד צוואר בעבור חופן דולרים??

שלושת הג'וקרים (הצפוניים) מתייחסים לרוקדים אצלם כאילו
מדובר בעדר כבשים המומות מוח ! ו...
(לדעתי) חובת ההוכחה המוטלת על הרוקדים היא להראות
לאותם מרקידים מי הם באמת (הרוקדים מחד והמרקידים מאידך),
כלומר: על הרוקדים מוטלת המשימה להחזיר את המרקידים ל
"גודלם הטבעי".

המתח לקראת המערכה השלישית והמכרעת בעיצומו! אני כוסס ציפורניים (במשרה חלקית, אצל הפדיקוריסטית ממול) ומורט מרוב מתח את שערות קרחתי.
עם צאת השבת וסיום המערכה השלישית נדע כולנו אם ...
זהו אכן סוף המחזה, או שתהיה הצגת המשך.

מכיוון שלא קניתי כרטיס להצגה, אצטרך (כמוכם) להמתין לסופה
כדי לשמוע מאלה שהיו בפנים "איך זה נגמר".
(אישית, הייתי ממליץ ל"צלוב" לוותר על הצגות המשך כי ...
רק מחשבה על הצליבה החוזרת מעבירה בי צמרמורת).

שבת שלום וריקודים מהנים ב... הרקדה חלופית.

0.(*מוטי מדברת) 
 הרקדה אחרת עם חיוך כיס
 הרקדת שבת זוגות של ציון ,זה משהו שאני בפירוש מחכה לה. הרפרטואר העשיר בתוכן ערכי, ההתעלות והכיף בהרקדה זו מרקיעים. יש בהחלט היי מרווה שקשה לוותר עליו. בשרירות העקשנית, ללא התחשבות בפניה של מוסד מפשר לכל המרקידים והרוקדים, ואמירה מתלהמת ש "מי שלא רוצה שלא יבוא" יצא המרקיד -כנגד ! באופן ממריד. כספית, תחושתית וביחסי הציבור העכורים, שיוצרים שרשרת תגובות מהרוקדים הנאמנים לו בכל שבת שכזאת. אני לא מתכוון להוסיף עצים למדורה הכואבת הזו, אבל כרוקד ממורמר כן אני יכול לנקוט עמדה : אני מצביע ברגלי !! פשוט לא הולך להרקדה הזאת ! ומחפש חלופה. לכל מי שכן הולך מבחירתו -סיבותיו עימו. בתקווה לסוף טוב מוטי .

 

ישנם 3 עמודים    העמוד הבא

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות