אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

מחאה צרכנית לגיטימיתארגון הרוקדים 20.10.12 
לרוקדים שלום!

אנו רוצים להודות לכם הרוקדים על השתתפותכם במחאה הצרכנית.

נעניתם לבקשת חבריכם ולבקשתנו ונמנעתם מלהגיע להרקדת שבת זוגות של ציון אוחיון - שבחר לצערנו להעלות את מחיר הכניסה להרקדה ולא שעה לבקשות רוקדיו ולבקשתנו לדחות את העלאת המחיר, כדי שנמצא יחד פתרון למצב.

ידוע לנו על עשרות רוקדים שהעדיפו ללכת להרקדה אחרת ועל רבים אחרים אשר נותרו בביתם ולא הלכו לכל הרקדה שהיא. אנחנו מצטערים על כי זה המחיר שנאלצתם לשלם, אך אתם יכולים להיות גאים בעצמכם שבחרתם ברעות, בחברותא, בהתחשבות בצרכי חבריכם. בכך עזרתם לכולנו במאמץ המשותף.

אין לנו שום עניין ורצון להיכנס למאבקים, אך לא יכולנו לעמוד מנגד ולא להתייחס לפניות שהיו אלינו בנושא הזה.

אילו היה מתקיים המפגש עם ציון כפי שהוא הציע ומיהר לחזור בו ( לציון ההסברים מדוע) – אנו בטוחים שכל אי הנעימות הזאת הייתה נחסכת מכולנו.

אסור לנו להתעלם מהחברים אשר מתקשים כלכלית לעמוד בהוצאות ואסור לנו לנהוג בגישה האומרת כי מי שידו אינה משגת, שלא יבוא ושיישאר בביתו.

אנו אוהבים את המרקידים ונעמוד על כך שתהיה להם היכולת להתפרנס בכבוד, שכן הם ללא ספק ראויים לכך.

זוהי אינה העלאת המחיר הראשונה. אנו מבינים לא מעט בענייני תמחיר ובענייני מדדים ויוקר המחיה, ועובדה היא שלא התערבנו ולא אמרנו דבר במשך תקופה ארוכה, גם כשעלה המחיר בהרקדות, משום שחשבנו שיש הצדקה לכך.
הפעם אנו סבורים שלא הייתה הצדקה להעלאת המחיר ולכן בחרנו למחות כנגד צעד חד-צדדי זה.

עם זאת אנו קוראים לך ציון: בוא נשב יחד וננסה למצוא פתרון למצב אליו נקלענו.

תודה לכולם מעומק הלב על שיתוף הפעולה,
ארגון הרוקדים


לכתבה זו נרשמו 15 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  


ישנם 2 עמודים    העמוד הבא
0.ידיד נפש  
 מחאה צרכנית מהווה איזון ליכולת הספק לקבוע מחיר
 בהפשטת מה יש שני מרכיבים עיקריים בקביעת המחיר:
- עלויות
- רווח רצוי

כפי שכבר הודגם בהשוואה להרקדות אחרות בעלות עלויות דומות ואף גבוהות יותר (אולם שווה או אף יקר יותר, ארוחה עשירה יותר וכו') ניתן מבחינת העלות + רווח סביר לקיים הרקדה כזו גם במחיר של 35 שקלים לאדם.

נותר מרכיב הרווח אותו יכול ורשאי המרקיד לקבוע כחפצו. הן משום שהוא סבור שזה הרווח הראוי לו והן משום שהוא סבור שהרוקדים ישלמו מחיר זה. המרקיד רשאי לצפות שהרוקדים ישלמו רווח גבוה או משום שהמוצר שלו לדעתם טוב יותר ממוצרים מקבילים או בשל התנהגות עדרית של השלמה.

אין עיני צרה במרכיב הרווח למרות שלדעתי אינו סביר. לפני עליית המחיר הקודמת רקדתי בהרקדה זו ולאחר עליית המחיר גיליתי שיש הרקדות לא פחות טובות, קרובות למקום מגורי ובמחיר סביר בהרבה.

הבעיה שהנסיון הלא רחוק מראה שאותו מרקיד בדיוק פרץ את הגדר בסיבוב העלאות המחיר הקודם וגרם לעליית מחירים בכל הארץ.
כאן בדיוק יש מקום למחאה צרכנית ומכאן חשיבותה.

0.(*דודו מגל) 
 עולם חופשי
 אני מאוד מעריך צרכנות נבונה ויש גם מקום למחאה
אבל!!!! הגבולות חייבים להישמר, הגבול הדק בין חופש ההחלטה של היזם בכמה למכור את המוצר לבין ההחלטה של הצרכן מה לרכוש ובכמה . גבול ההגינות הוא הבסיס לצרכנות נבונה.
מחאה חשוב שתציג את מלוא הפרטים כדי שהצרכן יוכל להחליט על בסיס נתונים מלא והגון, ולשם הדוגמא - קול צעקה על הפרש מחירים בין סובארו ליגואר לא לגיטימי מפני שלא מדובר במוצרים זהים.
שבת זוגות של ציון מוגשת לקהל כמוצר עלית ייחודי ועשיר במלוא מובן המילה, אין שום חוג ( שאני מכיר) שמתקרב לעונג שבת כפי שציון ודליה מעניקים לרוקדים במחול באירוח בעושר הטעמים בארוחת הצהריים המוגשת ברוחב לב מדהים.
רקדתי בשבת, האולם היה מפוצץ ברוקדים ושמחת המחול הייתה מושלמת.
אין טעם למלחמות. מי שמאמין שהמוצר שווה את המחיר מגיע ויגיע גם בהמשך ומי שלא , יש עוד אלטרנטיבות לשבת זוגות.
להתראות בשבת זוגות הבאה של ציון
דודו 

0.(*שוקי) 
 גדי ביטון
 למה אתם לא מתלבשים על גדי ביטון שלאחרונה עלה על גל "שבת זוגות" ומידי פעם מארגן שבת כזאת תמורת 40 ש"ח על כלום?
זה לא הרבה לדעתכם?

עם התיאבון שלו לדעתי זה גם זמני.

יש עדיין אחרים עם פחות תיאבון שגובים 35 ש"ח, כמו אייל עוזרי למשל, שדרך אגב בהרקדותיו משלמים 25 ש"ח כניסה. יש הרבה מה ללמוד ממנו.

0.yard  
 אנחנו כאן בשבילכם - גבו אותנו !
 לרוקדים שלום,
לאחר 4 חודשי הכנות והתארגנות, עלה לאוויר במרץ 2008, אתר ארגון הרוקדים ריקודי העם. מאז ועד היום אנו מלווים אתכם, נמצאים סביבכם, שומעים אתכם, מגיבים לכם, עושים למענכם! עכשיו הזמן שאתם תצטרפו אלינו במתן גיבוי חזק ככל האפשר. עכשיו אנחנו צריכים אתכם!!!
אנו צריכים שתכתבו, שתדברו, שתפעלו, שתאמרו שאתם לא מוכנים לשלם כל מחיר. זוכרים את מחאת הקוטג'? מי מכם האמין בתחילה שהמחאה תשפיע? עמדו מאחורינו וגבו אותנו, הרימו יד לעצירת עליית מחירים. מחאה היום תתבטא בכיס שלכם מחר!

אנחנו כאן, צוות אתר ארגון הרוקדים, בשבילכם ולמענכם!

0.עדה איסט  
 הרוקדים - צרכנים גרועים
 הרוקדים - צרכנים נכנעים, צרכנים שמאפשרים למרקידים לעשות ככול העולה על רוחם גם אם זה פוגע ברווחתם. אין חדש תחת השמש. אצלי על הקיר ב"תמונות" תוכלו לראות ולהיווכח שאין לנו ארגון צרכנים (הרוקדים) שעומד על שלו. זה התחיל במחאה על המחיר (באוניברסיטת ת"א) כאשר מחינו בשער 8 והיו כאלה שלא רק שנכנסו ועברו על פנינו כאילו היינו אוויר הם ליגלגו על מלחמתנו בהעלאת המחיר בכמה שקלים. ובכן, עם ישראל יצא לרחובות ומחה על כמה שקלים כשעלו את מחיר הקוטג' ולא ראיתי את הלגלוג על כך מצד הצרכנים, נהפוך הוא. ביקשו ממני להביע את דעתי בפורום בתפוז. אני לא סובלת את הנהלת תפוז ולכן החלטתי לא להביע את דעתי בשום פנים ואופן באף פורום שהוא בתפוז, לרבות פורום ריקודי עם. כאן בלבד אביע את דעתי ובארגון הרוקדים. אני שמחה שפתחתם שרשור בפייסבוק. דעתי הרי ידועה לגבי מחדלי הרוקדים וסבילותם לגבי כל נושא שפוגע בהם: העלאה מופרזת של מחירים כמו במרתונים ושבת זוגות ועוד. כמו ווליום בשמיים הפוגע ומזיק לשמיעה. כמו מהירות הריקודים והאצתם ללא קשר למקור היווצרותם, כמו העיבודים החדשים הפוגעים במיטב ריקודינו ושירנו ובנוסטלגיה היפה של המסורת של עמנו ועוד. כפי שכתבתי אין חדש תחת השמש. בידנו הדבר להתנגד, להצביע ברגליים ולהעדיר רגלינו מהרקדות ומנהלי ההרקדות הפוגעים בנו. אני עשיתי מעשה ועזבתי הרקדה נוחה (אוניב' ת"א) רק מפני שפגעו לי באפן אישי וזה היה אמור לנגוע בכל אחד מכם ב-60 ריקודים אהובים מקרב הנוסטלגיה/וותיקים/אמצע הדרך. עזבתי את ההרקדות הנגועות שמנהלם גדי ביטון את קומפני. אבל אני לא דון קישוט ולכן הפניה שלי היא אליכם הרוקדים, תפתחו את הראש בכיוונים שפוגעים בנו הרוקדים והתנגדו, הצביעו ברגליים ולכו להרקדות יותר זולות, הרקדות שמפעילים ווליום סביר, משולבות ומגוונות והרקדות שצלם הריקודים לא הולך לאבדון כי כל התחום הזה יילך לאבדון אם אנחנו נשתוק. כל האמור כאן הוא לא נגד ציון אוחיון הוא כללי כלפי כל מי שנסה או מנסה לפגוע בתחום, בכללי.

0.(*שולה) 
 אני בעד צרכנות נבונה!
 ידיד נפש, אותי שכנעת!
אנחנו הישראלים לא יודעים לארגן מרד צרכנים.
מספיק לקטר ולשלם!
הפעם קל מאוד לוותר על ההרקדה הספציפית הזאת, כי יש הרקדה דומה לה, אבל החוכמה היא להתמיד במחאה גם כשאין הרקדה מקבילה באותו היום...

0.ידיד נפש  
 מאבק צרכני מוצדק של הרוקדים
 5 שקלים הם לא הרבה. 45 שקלים הם הרבה בפרט כשאין להם שום צידוק.

עוד לפני שארגון הרוקדים יצא בקמפיין נגד העלאת המחיר, ציון הציע לארגון הרוקדים לבדוק את תחשיביו ולאמת שאין לו ברירה אלא להעלות את המחיר. ארגון הרוקדים נענה לאתגר אך ציון נסוג מהסכמתו. מה ניתן להסיק מכך?

באותו אולם מתקיימת הרקדה ביום שישי בערב אחת לחודש שנמשכת מ 17:30 עד 01:00 (סה"כ 7.5 שעות למתקשים). ההרקדה כוללת גם ארוחת ערב ויין. המחיר? 35 שקלים! מה ניתן להסיק מכך?

ביום שבת (במקרה הפעם ממש באותה שבת) מתקיימת שבת זוגות ברמת השרון באולם במרכז הארץ שמן הסתם עלותו גבוהה יותר במשך 5.5 שעות בלבד (?!) הכוללת ארוחת בוקר עשירה. בהרקדה זו כמחצית אם לא פחות מהרוקדים בהרקדה של ציון והיא מצליחה לפרנס בכבוד שני מרקידים. מה ניתן להסיק מכך?

ביום שבת אחת לחודש מתקיימת הרקדת נוסטלגיה בחולון במשך 6.5 שעות הכוללת גם ארוחה קלה. המחיר 35 שקלים והיא מצליחה לפרנס בכבוד 3 מרקידים! מה ניתן להסיק מכך?

המסקנות שלי:
א. יש אלטרנטיבה ולא צריך לשלם כל מחיר כדי להנות.
ב. ציון אומנם מרקיד מצויין (ידע אישי) אבל או שאינו יודע לנהל את עסקיו ולכן נאלץ לגבות יותר מדי כסף מהרוקדים או שפשוט מעוניין ברווח מופרז על חשבון הרוקדים.
כך או אחרת המחיר מופרז ויש להתנגד למגמה זו.

למרות שעם ישראל ספקנים גדולים והתודעה הצרכנית לא ממש מפותחת אני קורא לכולם לא להגיע להרקדה של ציון בשבת ולבחור באלטרנטיבות. יש להראות שניתן גם אחרת.

0.(*אייל) 
 שבת זוגות
 חבל על ההתלבטויות איפה לרקוד. ניראה לי כי הבחירה במרקיד וכל השאר-צריכה להתבסס על מקצועיותו ואישיותו. אוחיון איבד אמון כאדם וחבל. אין לתת יד לחמדנות! הייתי במספר מקומות בשבתות,והתלהבתי מאד מזוג המרקידים המופלא מרמת השרון. למרות המרחק-אגיע עם בת זוגתי. גם מקצוענים ,גם נעימים,סימפטים ומומחים בבחירת רפרטואר. בריאות לכולנו

0.(*רוקדת בגבעה) 
 הרקדת שבת של ציון אוחיון 20.10.12
 אני ממליצה לא להגיע להרקדת השבת הקרובה.
זו חוצפה שאין כדוגמתה.
למה להעלות את המחיר? הרי האוכל נשאר אותו דבר
ורק אנחנו משלמים את הדלק להרקדה שכל הזמן עולה.

לקרוא לכולם לא להגיע !!!!

0.עדי חבד  
 שבת זוגות - ציון אוחיון
 לרוקדים שלום,

מהות ריקודי העם היא הרעות, החברותא, הלהיות ביחד, להחזיק ידיים במעגל, להקשיב לחברים ולהנות ממחיצתם.

יש בתוכנו כאלה שהפרוטה לא מצויה בכיסם בשפע, ושומה עלינו להקשיב להם ולעשות מאמץ לבלום את העלאת המחיר הזאת בגלל הסחף שהיא עלולה להביא לאחר מכן.

יש כאלה שעבורם ההוצאה למימון ריקודי העם היא זניחה והעלאות המחיר התכופות הן עניין של מה בכך. אך חשוב מאד שנגלה כולנו סולידריות חברתית ולא נתעלם אפילו לא לרגע מהחברים שלנו.

אנחנו עושים פעילות נמרצת ומצליחים להגיע לרוקדים רבים, אך לצערנו הרוב המוחלט של הרוקדים לא מצוי במעגלי התקשורת האלקטרונית וחשוב מאד להגיע אליהם בשיחות אישיות .

אנו פונים אליכם הרוקדים ומבקשים כי תעבירו לחבריכם הרוקדים את הבקשה שלנו להמנע מלהגיע להרקדה של ציון אוחיון עד אשר המחיר יוחזר לקדמותו או יימצא פתרון אחר אשר יניח את דעתנו הרוקדים.

ההתעלמות של חלק מהרוקדים מפנייתנו זו אינה חברית, אינה קולגיאלית ופוגעת במרקם החברתי העדין של כלל רוקדי ריקודי העם.

כוחנו תלוי באופן מוחלט בלכידות החברתית אשר יגלו הרוקדים. ככל ששיתוף הפעולה יגבר, כך נצליח ביחד להמשיך ולפעול בהתנדבות ובמשנה מרץ למען הרוקדים.

תודה על שיתוף הפעולה.

עדי חבד
יו"ר ארגון הרוקדים
בשם חברי עמותת ארגון הרוקדים

 

ישנם 2 עמודים    העמוד הבא

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות