אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

תגובתנו בנושא העלאת מחירי הרקדת ציון אוחיוןארגון הרוקדים21.12.12 

תגובת ארגון הרוקדים בנושא העלאת מחירי הרקדת ציון אוחיון - 15.12.12

ברצוננו לעדכן אתכם, תומכי ארגון הרוקדים, בפעילותנו מאז הודעתנו הקודמת בדבר העלאת המחיר בהרקדתו של ציון אוחיון.

נפגשנו עם ציון, אך בפגישה לא הושגה כל התקדמות. לא הוצגו בפנינו נתונים, ודאי לא כאלה המצדיקים את העלאת המחיר.
לכן אנו קוראים לרוקדים למחות על ההעלאה הבלתי סבירה במחיר הכניסה להרקדה על ידי הימנעות מהגעה אליה והעדפה מוצהרת של הרקדות מקבילות אחרות בהן לא עלה המחיר!

ולמעוניינים לקרוא בהרחבה:

רוקדים יקרים,

אחת ממטרותינו המוצהרות הינה שימור תרבות ריקודי העם כעממית! בהתאם לכך ובעקבות פניות של רוקדים פנינו לציון אוחיון מיד עם פרסום הודעתו על העלאת מחיר הכניסה להרקדה שלו מ-40 ₪ ל-45 ₪ במטרה להיפגש בנושא מחיר ההרקדה.
ציון לא נענה לפנייתנו להיפגש טרם מועד ההרקדה והעדיף להמתין ולהעמיד את המחיר הגבוה כעובדה קיימת.

למרות זאת נפגשנו עם ציון כשבועיים לאחר ההרקדה בניסיון למתן את העלאת המחיר.
חרף בקשתנו לא הוצגו בפנינו נתונים אשר אולי היו יכולים להסביר העלאת מחיר. לא מצאנו נכונות מצידו של ציון להשאיר את המחיר של 40 ₪ על כנו, להתגמש ולהתפשר על מחיר שבין 40 ל-45 ₪ או לקבל רעיונות אחרים שהעלינו בפניו.
ברור לנו שאין הצדקה כלכלית להעלאה זו. ההצדקה היחידה שניתנה לנו היתה איכותה של ההרקדה מבחינת רפרטואר הריקודים המוגש בה, מעין "הרקדת בוטיק"...

במהלך חמש השנים האחרונות ועד היום הועלה מחיר הכניסה להרקדתו של ציון אוחיון מסכום של 35 שקלים לסכום של 45 שקלים! זו העלאה של כמעט 30% !!!

אין לנו ספק שהעלאת מחיר זו תגרור אחריה העלאות גורפות של מחירי הרקדות מיוחדות ומיד בהמשך - העלאת מחירי הרקדות רגילות, כפי שקרה בפעם שעברה בה בחר ציון להעלות באופן חד-צדדי את מחיר הכניסה להרקדתו.

אם אתם, כרוקדים קבועים, רוצים לעצור עליית מחירי כניסה להרקדות, זה הזמן שתעשו מעשה: הדירו את רגליכם מהרקדות שמחירן עלה! לכו להרקדות אחרות (דומות באופיין) שמחירן לא עלה, בכך תתנו לנו את הכוח לפעול עבורכם!

שיתוף פעולה מצדכם, הרוקדים, בהחלט יכול להוות גורם השפעה מכריע לעצירת העלאת מחירי הרקדות.

אנו קוראים לרוקדים להצביע ברגליים ולהשפיע ולמרקידים אנו קוראים: היו קשובים לצרכי הרוקדים ולרווחתם!

לחצו כאן לאתר ארגון הרוקדים מדור חיפוש הרקדות, בו ניתן למצוא הרקדות ומחיריהן בעזרת מאפיינים מגוונים

בברכת חברים רוקדים ובתודה על שיתוף הפעולה,
ארגון הרוקדים ריקודי עם.

לכתבה זו נרשמו 24 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  


ישנם 3 עמודים    העמוד הקודם  העמוד הבא
0.(*רנ) 
 כוחות השוק ודמוקרטיה
 אני מבין את שני הצדדים, זה גם זה צודקים. מה לעשות אנחנו חיים במדינה דמוקרטית כככל שהיא... כזו!?
ואולם, לדעתי אין לאף אחד להלין על העלאה או שלא תיעשה ככל שתיעשה.
המלינים רוצים לקבל משהו ובמחיר שהם מוכנים לשלם. מה לעשות בכלכלה וגם בתרבות אין זה עובד כך.
אשר על כן, מי שרוצה לשלם מחיר אחר, יחפש את המקום שתואם למחיר שהוא מבקש לשלם. וההיפך, מי שמחפש מרקיד / רמה/ רפרטואר... וכד' צריך להיות מוכן לשלם את המחיר ש"המפיק" קבע. וזה מה לעשות בסיס הכלכלה - היצע וביקוש.
ככל שהדעת "שלנו" איננה סובלת או למעשה סובלת מעליית המחיר..., זו המציאות. כמו שלא נתווכח עם התיאטרון על המחירים כך אין מקום לויכוח כאן. מי שרוצה סיבסוד שילך לממשל וינסה לקבל סיוע כדי להוזיל את המחירים.
התערבות בחייו של מרקיד איננה במקומה ויעשה ככל שמבין. בעוד הרוקדים יעשו ככל שהם מבינים ו/או רוצים ו/או יכולים. ובא לציון גואל.

0.שחר של יום חדש  
 ביבי - אתה לא מרפה וממשיך ללהג בשלך
 האם באמת כללי המסחר של שוק חופשי לא נהירים לך או שאתה סתם משועמם וממשיך לכתוב כי אין לך משהו טוב יותר לעשות.
חופש צרכני הוא ביטוי מוזר משהו כי לכל אדם הזכות להכנס לקנות כל מוצר שהוא מותר על פי החוק בכל מקום שימצא לנכון לעשות כן.
המחאה הצרכנית היא לגיטימית ובמהותה היא קוראת לציבור הצרכנים הרחב שלא לקנות את אותו המוצר שמחירו הועלה או הורידו את איכותו, הקטינו את אריזתו (והותירו את המחיר על כנו) וכדומה.
אני לא זוכר שבעת המחאה הצרכנית לה היינו עדים היה מישהו בציבור הרחב שיצא כנגד המחאה הצרכנית וקרא לצרכנים להמשיך ולקנות קוטג' במחיר החדש כי צריך לדאוג לרווחיהם של הטייקונים.
אבל בריקודי עם תמיד יימצא "החכמולוג" התורן בדמות רוקד (אולי מרקיד) כזה או אחר אשר ירצה לבטא "דעה מקורית", יקרא לחופש צרכני וייצא נגד מחאה בשם חופש הבחירה והצריכה והשד יודע מה עוד.
לך ביבי ולכל "החכמולוגים" האחרים אני מציע דבר פשוט מאד; למה לכם להמתין להעלאת המחיר על ידי המרקיד ? תתרמו לו מכספכם ותנו לא טיפ מראש בכניסה להרקדה או בסיומה כאות הערכה לפועלו ולהנאה הרבה שהוא מסב לכם.
רק בבקשה מכם, אל תפריעו לנו ולאותם אלה שהפרוטה לא מצויה בכיסם כמו בכיסכם. אנחנו לא נפריע לכם לתרום כסף למרקידים ואתם אל תפריעו להתארגנות שלנו ולמאבק אותו אנחנו מנהלים לשמור על העממיות של ריקודי העם.
אף אחד לא מנע מכם להגיע להרקדה וזכותך המלאה לעשות עם כספך כל מה שתרצה. אין לך שום זכות בשם הכסף שמצוי בכיסך להפריע לחבריך - אשר כאמור לא מפריעים לך לעשות עם כספך ככל שתחפוץ -ואשר שוקלים בזהירות רבה כל הוצאה וכל התפתחות עתידית שיכולה לנבוע מכך.
חופש הבחירה מצוי בידך לנהוג כפי שתמצא לנכון ואין לך שום זכות לשכנע אדם שאין לו מספיק כסף להתאמץ ולהכניס את ידו עמוק יותר לכיסו וכך בשם ההנאה שלך מההרקדה.

0.ידיד נפש  
 מה האלטרנטיבה?
 אני פונה לאלה מבינינו הרוקדים שמבינים את הצורך במחאה חברתית כנגד העלאת המחיר הלא מוצדקת בהרקדה של ציון ועדיין רוצים לרקוד. רבים מאיתנו גם אוהבים את רפרטואר הזוגות של אמצע הדרך המקובל בהרקדה של ציון אוחיון. החלטנו לוותר על שירותיו של ציון, אז מה האלטרנטיבה?

מסתבר שיש אלטרנטיבה ולא רק אחת. ההמלצות הבאות הן מניסיוני האישי (וכן, רקדתי גם בהרקדה של ציון) ואני משוכנע שמי שינסה ייהנה.

שבת זוגות של ירדנה לייב ועופר אלפסי ברמת השרון: http://www.harokdim.org/site/fliers/flier596.jpg
ההרקדה מתקיימת מדי חודש במחיר 35 שקלים (שבדרך פלא מפרנס 2 מרקידים). הרפרטואר כולל הרבה מאוד ריקודי אמצע הדרך, אבל גם ריקודים חדשים. רמת הרוקדים לא אחידה. הכיבוד אינו נופל ולדעתי אף עולה על הכיבוד בהרקדה של ציון. ההרקדה הקרובה ב- 29.12.

שבת זוגות של אייל עוזרי בגבעתיים: http://www.harokdim.org/site/fliers/flier1598.jpg
ההרקדה מתקיימת מדי חודשיים במחיר 35 שקלים. מינואר עוברת ההרקדה למשכנה החדש בגבעתיים. הרפרטואר מבוסס רובו ככולו על ריקודי אמצע הדרך. רמת הרוקדים גבוהה והכיבוד עשיר ועולה בהרבה על ההרקדה של ציון. ההרקדה הקרובה ב- 5.1.

שבת של שושנים של חיים צמח משה אורון ואייל קרבלניק:
http://www.harokdim.org/search/one_chug.php?id=1236
ההרקדה מתקיימת בשבת השניה של החודש במחיר 35 שקלים בחולון. זו אינה הרקדת זוגות בלבד אלא מתנהלת בסבבים של חצי שעה זוגות וחצי שעה מעגלים. ההרקדה כוללת שילוב של ריקודי אמצע הדרך וריקודי נוסטלגיה ולא מתביישת לאתגר את זיכרון הרוקדים בריקודים שאהבנו ושכחנו. בנוסף מה- 29.12 תתקיים הרקדה באותה מתכונת בשבת הרביעית של כל חודש (בערב) במחיר 27 שקלים.

הרקדת אמצע הדרך של נורית גרינפלד ואשר אושרי:
http://www.harokdim.org/site/fliers/flier645.jpg
ההרקדה מתקיימת בשבת האחרונה של כל חודש בכפר המכביה במחיר 27 שקלים והיא על טהרת ריקודי אמצע הדרך. זו אינה הרקדת זוגות בלבד.

אגב, יש הרקדות שבועיות רבות הכוללות מרכיב גדול מאוד של ריקודי אמצע הדרך, למשל של רפי זיו בנס ציונה, שמעון מרדכי בגבעת ברנר, מתי אברהם בפתח תקוה, חיים צמח בירושלים, ישראל שיקר בעשרת, יואב בשן בשער העמקים, טוביה טישלר ברעננה ועוד רבות אחרות.

על כל ההרקדות שציינתי אני ממליץ בחום. לא אלמן ישראל ואין צורך להיכנע לגחמות של ציון ולשלם כל מחיר שיעלה בדעתו.

0.(*bb) 
 חופש צרכני
 אין אני קובע האם מחיר כניסה להרקדה מוצדק או לא, חברתי או לא,עממי או לא, אך אני קובע נחרצות כי זכותו של צרכן לנהל צריכתו כהבנתו. זכותם של אחרים לאמץ מנהגי צריכה משלהם. כך נוצר משק כלכלי ותחרותיות בו. אין לכם זכות לקעקע ולצלוב את מי שלא מסכים לגישתכם. לא רוצים לבוא להרקדה פלונית - זכותכם. יחד עם זאת רבים אחרים שלא חשים כמוכם ויחליטו להגיע - יבורכו. המציאות מראה כי הינכם הסתנוורתם מהרעיון לכופף ידיים ולמרות זאת רבים הם הרוקדים ומעטים המחרימים. לכן, אף על פיכם, ההרקדה זו נוע תנועה ומי שיגיע יהינה ומי שלא - לא!

0.(*מרדכי ברעם) 
 מי אתה BBֹ
 שימו לב = לכל אורך התגובות מופיע הBB הזה ומצדיק עד גיחוך את העלאת המחירים- לא אתפלא אם שמו של BB הוא במקרה או לא במקרה
"ציון אוחיון"

0.gilk  
 יש הצדקה לעליות מחירים... ויש גם מה לעשות בהקשר.
 בגל עליות המחירים הראשון, היה תרוץ: זוכרים? עלית שער הדולר לסביבות ה-5 שקלים...
כששער הדולר צנח, המחיר לא ירד איתו.
בגל העליות הבא, היה תרוץ: זוכרים? כשהסיבה היתה דרישה לשים שומר בכניסה.
הוסיפו אז 2 ש"ח לכרטיס כניסה. 2X300=600 תוספת להרקדה ממוצעת בה נידרש שומר. השומר מקבל 20X5=100 ש"ח לערב. תוספת למרקיד 500 ש"ח לערב ללא הצדקה.

ככה זה ימשך עד ש"מודל הקוטג'" ייושם!!!

0.(*roked52) 
 הצדקת עליית המחירים
 בגל עליות המחירים הראשון, היה תרוץ: זוכרים? עלית שער הדולר לסביבות ה-5 שקלים...
כששער הדולר צנח, המחיר לא ירד איתו.
בגל העליות הבא, היה תרוץ: זוכרים? כשהסיבה היתה דרישה לשים שומר בכניסה.
הוסיפו אז 2 ש"ח לכרטיס כניסה. 2X300=600 תוספת להרקדה ממוצעת בה נידרש שומר. השומר מקבל 20X5=100 ש"ח לערב. תוספת למרקיד 500 ש"ח לערב ללא הצדקה.

ככה זה ימשך עד ש"מודל הקוטג'" ייושם!!!

0.(*bb) 
 אין שחר
 היות והבהרתי שכל דכפין יבוא וירקוד ריקודי עם בהרקדות חינמיות ו/או בהתאם לבחירתו והעדפותיו. לא אלמן ישראל ורוקדי הרקדות "יקרות" הממלאים עולמות אומרים את דברם. אם יש לכם זמן פנוי לדוש בעלות של 5 שקלים אחת לחודשיים - אשריכם, אך לי זה נראה קטנוני. למרות הפרנויה שלך אני שמח על כמות הרוקדים המגיעה בקביעות להרקדה המדוברת ועוד יותר שמח שגם ציון אינו יודע את זהותי. מי שרוצה למחות שימחה וממילא, כך הבנתי, המוחים אינם מגיעים להרקדה שלו.

0.(*בן יוסי) 
 חוצפה אמיתית
 מחיר הכניסה להרקדה "המונית" ו-או "מיוחדת" היא שמחה כל הדרך לבנק של המרקיד ואין לה שום הצדקה- השוואה לאירועים דומים במדינות אחרות מעידה שישראל כבשה מקום של "כבוד" וקרוב מאד לוודאי שישראל מצוייה במקוום הראשון(!!!) = עוד לפני הרקדות בהונג קונג היקרה = בדקתי ~ יש הרקדות בהונג- מחיר הכניסה 20 ש"ח במטבע המקומית- ז י כ ר ו === להחרים את תאבי הבצע!!!!

0.שחר של יום חדש  
 לביבי הרוקד המרקיד או מי שלא תהייה (אני ממש לא אוהב את גישתך)
 אני יכול רק להצטער על כך שמשתמשים בך כשופר לייצג אינטרסים כלכליים של מרקיד אשר כפי שהוסבר לנו הדבר היחיד שמעניין אותו זה למקסם את הרווחים ( ואם לא כך הדבר שיציג את הנתונים שהוא רצה להציג).
לא כל הרוקדים יכולים לעמוד בהוצאה ההולכת וגדלה של ריקודי העם אשר אמורים להיות עממיים ( ריקודי עם ..זוכר.. עממיים) ושווים לכל.
גישתך האומרת שלך יש כסף ויש לך מהיכן לשלם תוך התעלמות מחבריך שאין להם - היא מרגיזה מקוממת ומעוררת שאט נפש.
כל "גדולתו" של ציון אוחיון כמרקיד או D,J היא בכך שהוא משמיע רפרטואר של מוסיקה אשר קולע לטעמם של הרוקדים המגיעים להרקדה.
זה לא הופך אותו למרקיד צמרת וגם לא את ההרקדה שלו להרקדת בוטיק (עאלק) כך שיוכל לגבות מחיר גבוה מההרקדות האחרות.
הערך המוסף שיש למרקיד בהרקדה מעין זו אם היא אכן מוצלחת הוא בכך שמספר הרוקדים יהיה גדול יותר כאשר מנגד ההוצאות הקבועות נשארות באותה רמה במילים אחרות את הרווח הוא מגדיל מהגדלת מספר הרוקדים ולא מהעלאת מחיר הכניסה להרקדה.
אני מקווה שאתה מבין מעט בתמחיר ויורד לסוף דעתי.
במקום כלשהו קראתי שציון אומר שהוא מפסיד בהרקדה והוא היה מוכן להציג נתונים מספריים המעידים על כך - אך מהר מאד הוא חזר בו ואתה יודע מדוע? פשוט משום שהיה מסתבר כי לא רק שאינו מפסיד אלא הוא מרוויח כמה אלפי ש"ח להרקדה.
לדעתי השתבשת ביבי היקר מי שנכנס לכיסו של האחר זה ציון נכנס לכיסם של הרוקדים בכך שהוא מעלה את המחיר ולא להפך.
אבל נעזוב את הנושא הכספי לרגע ונדבר על הנושא הערכי ועל היוהרה, ההתנשאות וגבהות הלב שאתה מציג; קשה לך להבין שיש כאלה שקשה להם? אתה רוצה לשלול מהם את מעט ההנאה מתחביב עממי כי אתה רוצה לדאוג לכיסו של המרקיד? מה אתה עושה אתה מתחנף אליו? אתה רץ לספר לו שהכנסת "להם" כדי אם תפנה אליו ותבקש ריקוד הוא ייעתר לפנייתך? אתה רוצה לשלול את זכות המחאה הצרכנית? לא שמעת על אחווה? על רעות? על תמיכה הדדית בין רוקדים? היכן גדלת והיכן התחנכת ביבי היקר?
- מה ינקת בילדותך שהביא אותך להגיב בצורה בא אתה מגיב? יש עוד כמה אנשים שיושבים ליד המקלדת וממש אבל ממש לא אוהבים את מה שאתה מנסה לייצג.

 

ישנם 3 עמודים    העמוד הקודם  העמוד הבא

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות