אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

על הדבש ועל הכאפהידיד נפש24.1.13 
כולנו מכירים את הסיטואציה: ריקוד זוגות, שני בני הזוג נפרדים על קו המעגל ומתקרבים אל בן או בת הזוג מזוג אחר. לא מסובך, נכון? גם לא אירוע מכונן בריקודי העם, ובכל זאת - מצב הטומן בחובו אפשרויות רבות.

לא אספר על אלה הנעים בכיוון ההפוך, על אלה המגיעים עם הפנים לכיוון ההפוך וגם לא על אלה שמגיעים באיחור של שלשה צעדים ומוצאים מולם חלל ריק.

אספר על אלה שמגיעים פחות או יותר בתזמון נכון פנים אל פנים מול בן הזוג האחר.

בדרך כלל יש שני היבטים לקשר עם בן הזוג אחר: מבט ונגיעת יד.

ואלה הידיים (אתאר זאת מנקודת מבטו של בן הזוג, אם כי אני בטוח שבנות הזוג עוברות חוויה דומה):

ישנם כמה טיפוסים (או שמא כמה טיפוסיות?): מתעלמת, אוורירית, ענוגה, מלטפת, חובטת, אוחזת, לופתת ואוסרת. ר' ידיד נפש היה נותן בהן סימנים: מאע"מ חאל"א.

המתעלמת: זו שאינה מכירה כלל בקיומך, משל אויר היית. ידיה לעיתים צמודות בחוזקה לצידי גופה, כדי שחס וחלילה לא ימרדו לרגע ויגיעו לבן הזוג, או נמצאות במרחק בטוח, כך שגם בן הזוג החברותי ביותר עם נתונים אקרובאטיים מעולים לא יוכל להגיע אליה.

האוורירית: זו הרוקדת החוששת ממגוון הוירוסים העלולים להימצא על ידיו של בן הזוג ודואגת עד מאוד לבריאותה. היא לעולם לא תיגע ביד האחרת אלא תעשה תנועה סמלית מרחוק המרמזת על שימת לב אבל לא חס וחלילה מגע גשמי כלשהו. ללא ספק נחמדה יותר מהמתעלמת, אבל יש עוד מקום לשיפור.

הענוגה: זו כבר מוכנה להעניק מעט מחסדיה, אבל כדי שחס וחלילה לא יעלו מחשבות זימה בראשך ותפרש לא נכון את כוונותיה - נוגעת בידך רק ברפרוף קל ומנומס. ללא ספק שיפור, אבל ככה רוקדים?

המלטפת: זו הרוקדת המועדפת עלי. מחליקה על ידך בתנועה נעימה האומרת כמה נחמד להיפגש, אשמח גם להיפגש בחלקו הבא של הריקוד. מי ייתן ותרבינה רוקדות שכאלה.

החובטת: זו הרוקדת שלא מיצתה את האנרגיות שלה במכון הכושר או בשיעור הטניס. תנועת היד שלה מתחילה ממרחקים, ועד שהיא מגיעה לידך היא כבר צוברת מהירות של 180 קמ"ש עם תנע אדיר. בשל הנימוס הנכפה על הגברים (כידוע כולנו מנומסים) אינך מעז להרחיק את ידך וסופג חבטה אדירה שעלולה לגרום לאיבוד הכרה. כשידה עמוסה בטבעות ושרשראות, הרי שעלול להיות ניסיון חבלה בנסיבות מחמירות.

הלופתת: זו הרוקדת התופסת את ידך באצבעות פלדה בעוד פרקיך מתפצפצים ואצבעותיך אומרות קינה. בסבב הבא מי יאשים אותך על שמצדך תהיה הטיפוס המתעלם?

האוסרת: למעשה, עוול אני עושה לנשים, כי כמעט כל האוסרים המוכרים לי הינם גברים. זהו בן הזוג השמח כל כך לראות את בת זוגו של האחר שאינו משחרר את ידיה אלא באיחור של כמה וכמה צעדים.

ומה לגבי המבטים? גם כאן יש מגון אפשרויות: המתעלמת, הזועמת, האדישה, המחייכת, והעולזת. למי שזקוק לסימנים: מז"א מ"ע.

המתעלמת היא בדרך כלל אותו טיפוס של המתעלמת לעיל, אולם לא תמיד. יש רוקדות מוכשרות במיוחד המצליחות יפה במגע הידיים, אולם מבטן מופנה למקום אחר לחלוטין, או גרוע מזה -מסתכלות דרכך כאילו היית אוויר רחמנא לצלן.

הזועמת: זו הרואה בקיומך עלי אדמות טעות מצערת שיש לתקנה בהקדם האפשרי. היא רואה בך את האשם העיקרי לפרדתה המצערת מבן זוגה (יתכן שהוא דווקא שמח ..) ורוצה להיפרד ממך בהקדם האפשרי. בדרך כלל ברגע שתחוש במבטה, תשמח גם אתה לפרדה מהירה.

האדישה: זו הרוקדת המכירה בקיומך, אבל מייחסת לך תכונות של שטיח. יכול להיות שימושי לפעמים, אבל לא הכרחי. משהו בנוסח "טוב, אם אתה כבר פה ....".

המחייכת: האהובה עלי ביותר. מגיעה עם חיוך רחב על שפתיה, כאילו רק לרגע זה ייחלה כל הערב.

העולזת: לא פחות נחמדה, אבל מגיעה כאילו אומרת – "איזה מזל שאתה פה! בקושי נפטרתי ממנו לרגע". נחמד, אבל לא תמיד נעים.

אז מי האהובה עלי ביותר? ברור – המלטפת המחייכת.

ומי תגרום לי לברוח ת"ק פרסה? אני פחות רגיש למבט, אבל הלופתת תגרום לי לביעותי לילה.

מאחל לכולנו שנדע לא רק לבחור את בני הזוג שלנו לריקודים, אלא גם את שכנינו!


לכתבה זו נרשמו 14 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  


ישנם 2 עמודים    העמוד הקודם  
4.ידיד נפש  
 לנעמה 13
 צר לי שכך את רואה את הדברים.
ראשית ציינתי במפורש שאני מתאר מנקודת מבטו של בן הזוג (היה מוזר לו תיארתי אחרת) אבל אני בטוח שבנות הזוג עוברות חוויה דומה.
לגבי "האוסרת" אפילו ציינתי במפורש שלמעשה מדובר בגברים.
אז אולי הדרישות ממבני הזוג כל כך גבוהות?
ואולי תתארי את ציפיותיך מבני הזוג? אני משוכנע שגם לך יש כאלה.
ולסיום קצת הומור לא יזיק.

3.(*נעמה 13) 
 כמה דרישות ....
 לגברים יש כל כך הרבה ציפיות מהרוקדות. אתם בוחנים אותנו במיקרוסקופ.
ואנחנו בעצם באות כדי לרקוד. עם כל הלחץ הזה, פלא שיש חוגים לנשים בלבד?

2.(*7morgane) 
 אהבתי את הניתוח ((:
 ידידי, ראשית כתיבתך יפה ומשעשעת ((;
בקשר לנושא עצמו,
איזה מזל שאני לא רוקדת זוגות (((:
כמה כאב ראש כל הקטע הזה של מציאת בןבת זוג מתאיםה,
באנו לרקוד או להפוך לפסיכולוגים?! (((;

1.(*הטורנדו הסוער) 
 לידיד נפש
 כתבת בהומור רב על סוגי בנות זוג לריקודים והצחקת אותי מאוד!!! לא יכולתי שלא לחייך וכמעט שהתפקעתי מצחוק, כמה שזה מצחיק וכמה שזה נכון במאה אחוז!!! אני רקדתי עם הטיפוס הלא יציב. פעם היא היתה שמחה לרקוד איתי ופעם אם הייתי אומר מילה אחת שלא במקום ולא בכוונה, היא היתה נפגעת ועושה דרמטיזציה, אבל בכל זאת נהניתי לרקוד איתה. גם אני לא הייתי זהב ופחדתי לעשות טעות שמא היא תיפגע או תכעס עלי. מסיבות שלא אפרט חדלנו לרקוד אחד עם השני ומאז אני רוקד מעגלים ושורות בלבד, אבל בכל זאת אני מאושר ואף על פי כן לא אחדל מלרקוד. ניסיתי למצוא בת זוג לפניה וגם אחריה, אבל כל הבנות הללו תקועות בנישה שלהן ולא רוצות לתת לי סיכוי להוכיח את עצמי. אם הן לא רוצות, אני לא יכול לכפות זאת עליהן. לפני כשבועיים הצבתי למירי אקוני אתגר, לרקוד איתי זוגות אם ברצונה בכך ואז...מישהי התנפלה עלי וכתבה שאני חוצפן!!! היא חשבה שאני כופה את רצוני על מירי ואני לא!!! פרסמתי הסבר בשפה היפה והמתורבתת ביותר שאני מכיר ואני מקווה שיום אחד ארקוד זוגות שוב, אם אצבור ניסיון ואעבוד יותר על כושר השכנוע שלי ואז מי שתרקוד איתי רק תרוויח!

 

ישנם 2 עמודים    העמוד הקודם  

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות