אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים www.harokdim.org |
|
מי בכלל צריך ארגון רוקדים??? | ע.ש. | אפריל 2008 | |
השאלה מדוע באמת צריך ארגון כזה ואיך כל השנים רקדנו והסתדרנו בלעדיו ראויה לדיון ולתשובה לכל השואלים והספקנים.
התארגנות יש מאין של בודדים מטבעה באה לענות על צורך מסוים במציאות קיימת ולמטרה מוגדרת, האינטרס של המתקבצים לפעילות התנדבותית אינו מחייב תמימות דעות והסכמות על דרכי הפעולה להשגת המטרות שהוגדרו. גם הכישורים והתרומה האפשרית של כל אחד מהיוזמים המתקבצים תהיה שונה. חייבים להבין שכאשר הפעילים המתנדבים בארגון מייצגים צרכים של ציבור רחב, לא ניתן להשיג הסכמה מוחלטת של כלל הציבור למהות ההתארגנות ולמטרותיה, ויש להשתדל להגיע להסכמה רחבה.
צחוק הגורל המתעתע הוא כשהתארגנות חברתית נובעת מהתנהגות, ממעשים, או מחדלים של רשויות ממשלתיות ומקומיות, מוסדות ציבוריים, חברות עסקיות ומסחריות, ארגונים ואפילו של היחיד. דוגמאות יש לנו לרוב: שביתת הנכים, שביתת הסטודנטים, מחאות החולים להוספת תרופות לסל הבריאות, מחאת חיילי המילואים בעקבות המלחמה, ולאחרונה שביתת המלצרים ברשת "קופי טו גו".
מטבע הדברים האחרונים שיקדמו בברכה את הקמתו של ארגון הרוקדים יהיו חברי ארגון היוצרים והמרקידים, שדווקא הם אלה שבעטיה של התנהלותם בשנים האחרונות, גרמו לו לארגון הרוקדים להתהוות ולקום. תרומתם ואחריותם לצורך שנוצר להתארגנות הרוקדים, מוטלת ברובה על המרקידים המובילים והיוצרים הבכירים בארץ ובחו"ל, בעיקר בגלל ריבוי יצירה ולימוד של ריקודים חדשים. גם המסחור של מה שהיה בעבר תחביב של אנשי ארץ ישראל היפה וסכומי העתק של מיליוני שקלים בשנה שמגלגלת "תעשיית ההרקדות" והסובב לה: מרתונים, תיירות, מזון אבטחה, פרסומת, מוצרים ושירותים בארץ ובעולם וכן נסיעות לחו"ל, יצרו מציאות כלכלית חברתית אחרת ושונה לרוקדים ולמרקידים, כפי שמיטיבים להגדיר אותה דוברי המרקידים עצמם במושג הכלכלי השגור בפיהם "תחרות חופשית", או להבנתנו שלנו "תפוס כפי יכולתך", על כן אין להם אלא להלין על עצמם.
אחריות תורמת נוספת מוטלת לפתחם של הממונים האחראים על פסטיבל כרמיאל, גם שם מדובר בהתנהלות כספית כלכלית וחוסר התחשבות בצרכים ובתנאים הסביבתיים של הרוקדים הפוקדים את הפסטיבל שנה אחר שנה.
דרך קופת הפסטיבל בכרמיאל עברו במהלך 20 השנים מאז תחילתו ועד היום, סכומים המסתכמים בעשרות מיליוני שקלים ברובם המכריע כספי ציבור, ואילו ההשקעה ברווחת הרוקדים עצמם היתה שולית ביותר.
ישנם מרקידים החושבים וטוענים בצדק מנקודת השקפתם, שאין כל צורך בארגון המייצג את הרוקדים, כי הדאגה לרווחתם וטובת הרוקדים היא לכאורה בראש סדר העדיפויות שלהם, והם פועלים יום יום כבר עשרות שנים למען מטרה זאת מעצם תפקודם כמרקידים. הטענה הזאת מזכירה לכולנו את התנהלותם של הבנקים בישראל ודאגתם המחבקת למען לקוחותיהם המרוצים לכאורה, בריבוי ויצירה של מאות עמלות, ועלויות גבוהות בניהול חשבונות הלקוחות, נשמע לכם מוכר ? יצירה של מאות עמלות/ריקודים והתייקרויות על חשבון הלקוחות.
רבים מאיתנו בעד כלכלה חופשית, אך כשכוחות השוק בשם התחרות החופשית נשלטים ומרוכזים בידי מעטים ללא בקרה וכללים של ריסון עצמי יזום, בסופו של יום התוצאה תהיה התארגנות נגדית של הצרכנים בעלי המודעות העצמית, החשים חוסר התחשבות וניצול לא הוגן של מצב קיים.
הצלחתה של התארגנות חברתית תלויה בשני גורמים עיקרים: יכולתם, כישוריהם, נחישותם וכושר התמדתם של היוזמים לאורך זמן, למול המצב שבעטיו הם החליטו לעשות מעשה וגודל המשימות שהם לקחו על עצמם לבצע. ובעיקר - במידת התמיכה הרחבה המכרעת והחשובה של הציבור אותו הם מבקשים לייצג, ובעבורו הם עושים את פעילותם בהתנדבות.
בלעדיכם ובלי תמיכתכם אין לנו כל סיכוי להצליח למען התחביב האיכותי והיקר לכולנו.
|
5. | עדה איסט | | | | למה צריך ארגון רוקדים? | | אפשר לשאול את אותה השאלה את המרקידים "למה צריך ארגון מדריכים"?
בהתחלה גם אני חשבתי כך. אני באה לרקוד וזהו.
עד אשר ראיתי ניצול עם, כאשר אותו עם הולך כסומא באפילה ומקבל מרות.
על כך אפתח בכתבה נפרדת - מדוע פרצה המחאה הצרכנית בריקודי עם שחוללה את המהומה הראשונה בהיסטוריית ריקודי העם שלנו.
אך בינתיים אציין, כי מתוך התארגנות של קומץ אנשים שבאמת איכפת להם, שראו כי מה שהיה אמור להיות מחיר עממי - בריקודי העם שלנו, הפך להיות משהו מסחרי לכל דבר...וזה חבל.
ולא רק, מן הסתם, אחת ההרקדות המדוברות ביותר כאן במרכז, היא המובילה להעלאת המחיר בכל ההרקדות, דהיינו: קרטל.
מאחר והמחאה פרצה והיו דיונים עם הנהלת האוניברסיטה שטענה שאין לנו לרוקדים כל ייצוג וכל פעם מגיעה אליהם קבוצה אחרת להתדיינות (מה שהיה נכון בזמנו) הגיעו נציגנו למסקנה המתבקשת שחייבים ייצוג לרוקדים - חייבים לפתוח עמותה/ארגון לרוקדים, אשר תייצג אותם במטרות השונות והמורכבות למענם. הישועה לא תגיעה מתוך ארגון מרקידים (שהוא ארגון אינטרסטי להם עצמם - המדריכים).
כמשתתפת פעילה במחאה, אני יכולה לומר לכם, כי העלתי באחד הפורומים את הסוגיה הזאת במהלך הדיונים שהתקיימו בפורומים, כי כמו שיש ארגון מדריכים רצוי שיהיה ארגון רוקדים.
אני שמחה לגלות שאכן גם ארגון כזה לרוקדים. אלא מה?
הדבר דומה ואינני רוצה להישמע צינית לראשי ממשלה/מדינה ללא עם.
כדי שראשי הממשלה/מדינה לא יהיו מיותמים מעם - אנו צריכים אתכם הרוקדים.
כל רוקד ורוקדת שיביעו תמיכה בארגון הרוקדים - רק כך ניתן יהיה להצליח, בלעדיכם ארגון הרוקדים יהיה אך ורק שם.
הארגון הוקם למענכם - למענינו הרוקדים - כל אחד מכם יכול לתת עוד כוח בתמיכה ו/או בעזרה התנדבותית. |
| 4. | (*דגנוש) | | | | ארגון הרוקדים - תודה ליוזמים | | הקמתו של אירגון שמצהיר על קיומו לטובתם של הרוקדים
הינה דבר ראוי, מבורך, נחוץ וחיוני.
מה אנחנו יכולים לצפות ליותר טוב מזה שקמים "משוגעים" לדבר ומכריזים שהם רוצים להיטיב איתנו הרוקדים ועם התחביב שלנו?!!
תודה רבה על היוזמה, המרץ הנכונות והשקעת האנרגיה מטעם הפעילים |
| 3. | בת העמק האחת | | | | לשאלתך מי צריך ארגון רוקדים | | לשאלתך מי צריך ארגון רוקדים ?
יכול להיות שאתה צודק, והאמת שאני די נוטה להסכים איתך, למה לנו הכאב ראש הזה? לרוקדים בכללותם וכמובן גם לארגון הרוקדים.
עד עכשיו הכיף שלנו היה ללכת להרקדה ולהנות ממנה. לא אמרו לנו מה, איך, כמה, מתי ועוד בלבולי מוח. נטו ריקודים ובאמת זה כל מה שרצינו לרקוד, פעם בחודש להתחדש עם ריקוד חדש ובעיקר להנות מהשאר.
לצערי זה ממש לא כך, ישנה "כאילו" תחרות סמויה בין המרקידים מי יכול לחבר יותר ריקודים וכמה שיותר הרי זה "משובח" כשלצערי המילה "משובח" הפעם לא מתאימה.
"שפני הניסיון" הם כמובן אנחנו הרוקדים, ריקוד טוב, רע, גרוע, מה זה משנה העיקר שאני כמרקיד "יצרתי" משהו ואתם תלמדו. זה ממש אבל ממש לא חשוב מה דעתכם כרוקדים. יכול להיות שאותו ריקוד לא ישרוד אפילו את הזמן שלקח למרקיד לחבר אותו, מבחינתו אפשר לעבור לריקוד הבא.
זה אולי אחד ה"חוליים" אולם לצערי יש עוד כמה וכמה בעיות/סיבות שיום אחד קמה לה קבוצה של כמה "משועממים" "שכנראה אין להם מה לעשות", ומחליטה לעשות דבר, להקים את ארגון הרוקדים ולהתחיל לדאוג גם לנו הרוקדים, נכון משימה קשה, אבל המטרה חשובה.
נכון שלא כל הרוקדים יסכימו איתם, יהיו כמובן כאלו שיגידו מה הם מבלבלים את המוח , תנו לנו לרקוד, ללמוד עוד ועוד וכמה שיותר ריקודים, גם מחירי הכניסות להרקדות ממש לא חשובים לנו, ובכלל מה אתם רוצים חפשו לכם "תחביב" אחר. אולם יש ויהיו עוד רבים אחרים שהחליטו שיש לקום ולעשות דבר ויפה שעה אחת קודם. ובאם יש קומץ משוגעים שמשקיעים מזמנם היקר למעננו אנחנו כן נפרגן ונתמוך בהם, ובשביל אלו בעיקר. אבל גם בשביל אלו שלא כל כך תומכים ומברכים הוקם ארגון הרוקדים. שרשם "על לוח ליבו מטרה אחת והיא לפעול אך ורק למען ולטובת הרוקדים באשר הם".
אז ש.ע, תשובתי לך, לי ולכל הרוקדים היא, שבשביל זה צריך ארגון רוקדים ואני תקווה שהשורות רק יגדלו ותהיה לנו היכולת, הסבלנות והסובלנות לעשות את כל שביכולתנו למעננו הרוקדים.
בתקווה שנמשיך לרקוד עוד הרבה שנים ביחד ובכיף. |
| 2. | (*אורי גבעוני) | | | | מי צריך ארגון רוקדים – הרוקדים צריכים | | מזדהה עם כל הכתוב ומוסיף
אירוע או אירועים מזדמנים, גם הם עשויים להאיץ, לתת תנופה ולהביא חברים נוספים, פעילים נוספים ומוטיווציה.
יש סיבות רבות לצורך בארגון רוקדים, אך הוא הוקם בעקבות רצון להעלאת מחירים והוכיח שכאשר יש מומנטום גם ציבור קטן יכול לפעול, לקבל תמיכה ולהצליח בגדול עד היום.
המומנטום הבא שיכול לעלות את התודעה והכוח הוא "כרמיאל" ויש להפנות את מירב המאמץ לכך.
ריקודים שמחים
אורי גבעוני |
| 1. | ידיד נפש | | | | כוחות השוק צריכים לפעול בסביבה של רגולציה או בלמים ואיזונים | | הסביבה העדיפה היא של בלמים ואיזונים,
כשיש ערעור של המצב הרצוי חייב לבוא איזון, ואם הוא מאחר להופיע המצב עלול להתערער ללא תקנה.
ארגון הרוקדים בעזרתם של הרוקדים כולם, נועד בין היתר להיות גורם מאזן. הקמתו לכן היא כמעט כורח בדיוק כפי שתיארת.
אילו ארגון המרקידים היה משכיל להפחית את מספר הריקודים הנלמדים בשנה, משמר את תרבות ריקודי העם, ולא נסחף להעלאת מחירים פרועה, מן הסתם הדרבון להקמת ארגון הרוקדים היה מתעכב. |
|
|
|
|