אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

תחושות והערות בעקבות כרמיאלארגון הרוקדים 27.7.13 
תם פסטיבל כרמיאל 2013.
ארגון הרוקדים מודה להנהלת הפסטיבל, ליו"ר ארגון המרקידים ולכל המרקידים שתרמו מזמנם וממרצם להצלחת הפסטיבל.

ספרו איך היה: ממה נהניתם ומה הייתם רוצים לשפר?
האם משטח ה PVC במגרשי הטניס היה מוצלח בעיניכם או שמא עדיף החול, ואולי שילוב?
האם תכנית ההרקדות הייתה מוצלחת בעיניכם?
מה הייתה ההרקדה המוצלחת ביותר ואיזו טעונה שיפור?
איך היה הווליום בהרקדות?
איזה מופע אהבתם ועל איזה הייתם מעדיפים לוותר?
בקיצור כיתבו על כל היבטי הפסטיבל. את עיקרי התגובות וההצעות לשיפור נעביר להנהלת הפסטיבל ולארגון המרקידים.

בברכה,
ארגון הרוקדים.

לכתבה זו נרשמו 7 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  

7.(*יענקלה) 
 הרקדות כרמיאל
 הגיע הזמן שנוכל ליהנות מאולם ספורט יותר מכובד כדוגמת מרכז רבין. המתנ"ס, הורוביץ ומרכז ברוך זמנם עבר, ולפי כמויות הרקדנים גם משטח הטניס נהיה צר וצפוף ויש להרחיבו. באים ליהנות ולא לסבול.

6.(*בנימין) 
 פסטיבל מחולות בכרמיאל
 לכל הרוקדים מה אתם רוצים זה לא פסטיבל מחולות זה פסטיבל הצגות כרמיאל מארחת רוקדים מכל הארץ ובמשך היום מקוים שכולם יכנסו לשני מבנים קטנים שנקראים הורוביץ ומתנס זה לא הגיוני תודה בנימין

5.(*דורית י) 
 פסטיבל כרמיאל
 היינו בכרמיאל ביום האחרון. הגענו בהסעה כמעט בשש בערב. אני נהניתי ממופע הנעילה, אחרים פחות.
לגבי ההרקדות: משטח הפי וי סי היה מצוין. לצערי גיליתי אותו רק לפני שעזבתי. גם אולם הנוסטלגיה עם רצפת הפרקט והמזגן. ואפילו יותר. הייתה שם הרקדה נפלאה, רק שצריך לדעת לרקוד את הריקודים הישנים, כך שלאחר זמן מה עברנו למגרשי הטניס.
להפתעתי השרותים הבנויים ליד מגרשי הטניס היו בהחלט סבירים.
אבל - מגרש הגלגיליות - פשוט כביש סדוק. לדעתי לא ניתן לקיים שם הרקדות בכלל, למרות שרקדו שם רבים (הרוקדים לא בוחלים בשום משטח כנראה). וגם בשעה שש סבלנו עדיין מהשמש. ממש חוסר הבנה של מי שהחליט להרקיד שם!

4.ישר  
 מדריכים ולא רק מרקידים.
 כרגיל נהניתי מאוד. יש לי טענה למרקידים שהם הפסיקו להיות מדריכים, למעט רותי פרדס המופלאה. רבים פשוט נותנים לכולם לקפץ סתם. אנא היו פחות מרקידים ויותר מדריכי ריקודי עם.
משה רדליך.

3.ורד  
 פסטיבל כרמיאל
 אתחיל בסיפא: הייתי ונהניתי!
מבחינתי היה זה פסטיבל מוצלח בשל מספר היבטים:
1) מזג האוויר היה מצוין! היה פחות חם מתמיד, בערבים אפילו היה קריר, נשבו רוחות קלילות מידי פעם ובשל הבריזה הנעימה החום היה סביל בהחלט. בלילות ממש נהניתי לרקוד בחוץ, אפילו יותר מאשר באולמות הממוזגים.
2) חיפוי המגרשים בטניס היה מצוין, בעיקר כאשר הוסיפו חול למשטח ה-PVC.
3) המפגש עם החברים היה מהנה ביותר, בעיקר עם אלו איתם אני נפגשת רק לעיתים רחוקות.
4) הווליום ברוב ההרקדות היה בסדר גמור (למעט ההרקדות במתנ"ס שם לא הצליחו לכוון כראוי את הרמקולים ולמעט ההרקדה בהורוביץ אותה הנחה אבנר נעים שדרש להעלות את הווליום). ממש לא האמנתי למשמע אוזני! אפשר היה לדבר במגרשי הטניס ולשמוע האחד את השני, אפילו כאשר הנחו מרקידים הידועים בעוצמה גבוהה של הווליום בהרקדותיהם. הדבר מעיד על מערכת שמע מצויינת במגרשי הטניס לעומת המערכות בהורוביץ ובמתנ"ס.
5) כל ההרקדות מוקמו במתחם הפסטיבל ללא צורך בנסיעות מיותרות. אז נכון, יותר מהנה לרקוד באולם משובח כדוגמת רבין - אך אולמות טובים יש לנו כל השנה ולא לשם כך הגענו לפסטיבל. נהניתי מאוד מהעובדה שיכולתי לעבור מאולם לאולם במהלך אותו הסבב וכך לחסוך זמן יקר ולהפיק הנאה מרובה יותר מהריקודים.
6) הרפרטואר הנרקד במגרשי הטניס היה ממש לטעמי. לא סתם ריקודים שגרתיים הנרקדים בהרקדות בכל השנה, אלא גם מבחר ריקודים נדירים יותר. ניכר שהושקעה חשיבה מרובה בבחירת הרפרטואר שלא חזר על עצמו יותר מדי פעמים.
7) היו מספר הרקדות משובחות שממש "עשו" לי את הפסטיבל. אהבתי מאוד את שתי הרקדות אמצע הדרך שנכחתי בהן. הרקדה אחת היתה בלילה שבין שלישי לרביעי בשעות 6-4 בבוקר. בהחלט שעות הזויות המיועדות ל"שרוטים" בלבד שבאמת אוהבים ריקודי זוגות בסגנון אמצע הדרך - שרוטים כמוני... ממש נהניתי מהרפרטואר! תודה לדב אורבך, מרקו בן שמעון, נורית גרינפלד וענת אביב שהנעימו את זמני. ההרקדה השנייה היתה ביום רביעי בין השעות 18:00 עד 20:30. הקרדיט על הרפרטואר המצוין ניתן הפעם לנדב נתן, דב אורבך, נורית גרינפלד, רועי פרידמן ושמעון ורד. תודה רבה!
הרקדה מצויינת נוספת היתה הרקדתן של נטע מישאלי ואורלי סיון. הנושא היה שירי שלמה ארצי. המרקידות בחרו ריקודים יפים לשירים יפים, מהם שכיחים בהרקדות השונות ומהם נדירים יותר. הן לא ויתרו גם כשקהל רב עמד בצד והתעקשו בחן רב לחשוף אותנו גם לריקודים אלה בהנחייתן החיננית והנעימה, בווליום נעים לאוזן, בחיוך ובהדגמה מקצועית. כל הכבוד!
8) שמחתי מאוד על היוצר שנבחר עבורנו לסדנה ביום רביעי: ספי אביב. רקדתי אצלו לפני שנים רבות ואני מאוד אוהבת את ריקודיו. לצערי נאלצתי רוב הזמן לצאת מהאולם כי הווליום בהנחייתו ובעידודו של אבנר נעים היה פשוט בלתי נסבל. בן זוגי רקד עם אטמים באוזניים, אני סירבתי ולכן נאלצתי לצאת. חזרתי רק כאשר מפיקי האירוע חיים מילשטיין ואילן סוויסה הורידו את הווליום חזרה לרמה נסבלת. צר לי מאוד על שכך התנהג אבנר נעים גם השנה (גם בשנה שעברה הוא התעקש להעלות את הווליום לרמה בלתי נסבלת כביכול כדי לעשות שמח).
9) את תואר המדריך המוצלח ביותר אני מעניקה לאלי נוי. לאלי אין הרקדות בפועל, אך הוא רוקד אצל חיים צמח בירושלים ומסייע לו מידי פעם בהרקדות. אלי הכין הרקדת נוסטלגיה בשעה שלוש בלילה שבין רביעי לחמישי. הוא התחיל את ההרקדה בכך שביקש להוריד את הווליום כך שיהיה נעים לשמוע את השירים, בחר רפרטואר משובח של ריקודי נוסטלגיה (בעזרתה האדיבה של בת זוגו המצויינת לריקוד - קרן חורי), רקד והדגים את כל הריקודים תוך כדי הסבר הצעדים לכאלו שאינם מכירים את הריקודים הללו, נתן לכל ריקוד את הכבוד הראוי בכך שאמר עליו מספר מילים - כולל שם מחבר הריקוד והשרה אווירה נעימה בהרקדה. כולם יצאו מחוייכים (חוץ מהרוקדים המומחים שכעסו על עודף המלל בהרקדה, כי הם מכירים את הצעדים...). אלי נוי הוא אחד המרקידים הראויים לתואר "מדריך"!
10) אסיים במספר מילים בשבחה של ההרקדה על כיסאות גלגלים. תודה רבה לדוד יהל ולימור דרי על הרקדה מהנה הן לרוקדים עומדים והן לרוקדים היושבים על כיסאות גלגלים. קהל רב גדש את האולם ונהנה מאוד מהווליום הנעים, מהחשיפה לקיומם של רוקדים מסוג זה ומהריקוד המשותף איתם. אני מקווה שיותר רוקדים יסכימו לתרום מזמנם ולהצטרף כרוקדים עומדים להרקדות מסוג זה.
לצערי לא יכולתי לנכוח במקביל בשאר ההרקדות שהיו ולכן פספסתי הרקדות טובות אחרות. אשמח לקרוא תגובות של רוקדים אחרים שנכחו בהרקדת הדבקות, הריקודים בסגנון תימני, הרקדת היוצר של מושיקו הלוי וכן בהרקדות לזכרם של בנצי תירם ואליהו גמליאל ז"ל, עליהן שמעתי הרבה מחמאות.
בסה"כ - היה פסטיבל מוצלח, למרות שגם לי יש ביקורת על כך שלוח ההרקדות של יום חמישי נותר ריק בגלל התחרות לזכרו של אושרי חבר...
ותודה לכל מי שטרח לקרוא את המגילה הארוכה שכתבתי!

2.(*ציפורה) 
 תגובה לידיד נפש! התייחסותי ליום חמישי!
 שלום ידידי היקר,

קודם כל, מקסים לקרוא את הכתבה שלך, הוצאת את המילים שלי, המשך כך, תודה לך!

ועכשיו התייחסותי לגבי התוכנית בפסטיבל ביום חמישי:
אכן, כך הדבר, התוכנית ברוב שעות היום אכן הייתה חלשה!

אני ובן זוגי רקדנים וותיקים, אוהבי ריקודי נוסטלגיה, אמצע הדרך וזוגות!!! מגיעים ביום חמישי לפסטיבל, במשך שנים!
יום חמישי נחשב ליום הכי חזק בפסטיבל - כולם כבר שם... אז,
יאללה תתנו לרקוד!!!
ואז, הפתעה, מצאנו את עצמנו (אני ובן זוגי)במתנ"ס אצל סידי,
ובמקום לרקוד הוא מלמד ריקוד, רוקדים, מלמד...! בין 11:00 ל 13:00, הריקודים בסדנה לא הוסיפו לנו להרקדות מכיוון שריקודים בשישיות, בשלישיות, וריקודים של יותר מ -50 שנים, קשה מאוד למצוא בהרקדות!
אפשר היה לארח יוצרים ותיקים כגון: תמר אליגון, יענקל'ה לוי, סעדיה עמישי ושילמדו מס' ריקודים אבל אצל סידי רק למדנו...!
אני לא באה לקבוע איזה סוג של הרקדה אלא לומר שעדיף שהזמן הזה ינוצל להרקדה שנוגעת לכלל/לרוב הרוקדים!

ובתוכנית, לאחר מכן, במתנ"ס, הייתה הרקדת נשים! אז, פשוט לא היה לנו איפה לרקוד בבוקר, ובשעות הצהריים! בבקשה, לתשומת לבכם!!!נשמח לריקודי זוגות, לשעות בוקר, צהריים!!!

תודה, והמשך יום מקסים!

1.ידיד נפש  
 הנאה מרובה לצד נושאים לשיפור
 לאוהבי ריקוד קשה שלא להנות מפסטיבל כרמיאל.
פסטיבל ענק המרכז רוקדים ואוהבי ריקוד מהארץ ומחו"ל המאפשר מפגשי חברים, צפיה במופעי מחול ומעל הכל ריקודים, ריקודים ועוד ריקודים.

השנה היו שלושה גורמים שתרמו ללא ספק להנאה שלי מהפסטיבל:
- חיפוי מגרשי הטניס (חלקם) ב PVC. שיפור ניכר ביחס למשטח המקורי והחל מהיום השני גם פיזור חול על המגרשים האחרים, שחלקו גלש לPVC ואפילו שיפר את חווית הריקוד במגרשי הטניס. תודה להנהלת הפסטיבל, לארגון המרקידים וכמובן לארגון הרוקדים על השינוי הכה דרוש.
- בחירת מועד מוקדם יותר לפסטיבל שאפשר מזג אויר נוח יותר ורוח קלילה ומרעננת במרבית הזמן.
- הווליום במגרשי הטניס היה אולי גבוה מהתקן אבל בגבולות הסביר בפרט אם משווים אותו לשנים קודמות. בכלל מערכת ההגברה במגרשי הטניס הייתה ממש טובה.

לצד ההנאה המרובה יש תמיד עוד מקום לשיפורים חלקם בתנאי הפסטיבל וחלקם בתוכנית ההרקדות:
- מערכת ההגברה במתנ"ס ובהורוביץ לעיתים קרובות לא כוונה כראוי. המרקידים הנבוכים לא יכלו להתרכז בהרקדה וניסו כמיטב יכולתם לטפל במערכת, במרבית המקרים ללא הצלחה מרובה. התוצאה: בהרקדות רבות השמע היה צורם, גבוה מדי ולעיתים קרובות מחריש אוזניים ממש.
- הפגע רע של הפסטיבל בנושא הווליום: אבנר נעים. עם כל היותו יוצר מחונן, מרקיד מוכשר ומנחה מעניין ברשת ג' הוא אסון במונחי מערכת השמע. בפסטיבל הקודם הרס בווליום גבוה את סדנת היוצר והשנה עשה זאת שוב. לצד החיוב - בעוד בשנה שעברה לא הצליח המפיק להתמודד איתו השנה אילן סוויסה וחיים צמח עמדו על שלהם ולא נתנו לו לעבור על עוצמת הרעש מטוס סילון. אסור לתת לו להמשיך ולהנחות הרקדות בפסטיבל פן יהרוס לכולנו את הבריאות.
- הפרקט במתנ"ס חודש (כל הכבוד!) אבל מאחר וכך היה צורך לפזר מעט טלק כדי להקל על הריקוד.
- פליירים עם תוכנית ההרקדות הגיעו מאוחר מדי וחבל.
- תוכנית ההרקדות ביום חמישי הייתה ממש לא טובה. ברוב שעות היום לא היה מה לעשות ולכן ויתרתי מראש על הגעתי עד שעות הערב.

על ההרקדות שמצאו חן בעיני אכתוב בנפרד.


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות