אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

דציבלים רעיםדורון גריןאפריל 2008 
כל חיי שאפתי לציונים גבוהים.

כשהציג בפני הרופא את בדיקת הדם שלי, ראיתי את רמת הכולסטרול פורצת מקצה הגרף כלפי מעלה.
"איזה יופי" אמרתי לדוקטור, "אפילו בדם אני יותר טוב מכולם"....
אחרי שהבהיר לי הדוקטור את המשמעות, הבטחתי לו שאחליף את הכדורים הכחולים שאני לוקח בכדורים הכתומים שהוא ממליץ....
עבר חודש. הכדורים הכתומים עשו את שלהם, ואני יכולתי לשפר את כמויות המזון העשיר בשומנים שאני כה אוהב.
אולם אליה וקוץ בה. בכל תרופה שיודעת לעשות טוב, יש גם איזו מולקולה שעושה רע. לפתע הרגשתי שהכדורים הכתומים של הכולסטרול, מותחים לי את עור התוף!
בהרקדות האחרונות בהן אני רוקד (ריקודי עם כמובן) מנפנפים אותי הדציבלים ומוציאים אותי משיווי משקלי. התופעה החמירה עד כדי כך שריקוד חדש שאני לומד נשכח ממני מיד עם השמעת המוסיקה...
חזרתי לרופא ואמרתי לו שיחזיר לי את הכולסטרול וירפה לי את עור התוף כי ריקודים יותר חשוב מבריאות...
הרופא, כמו הרבה רופאים בני זמננו, סיים עתה משפטים באוניברסיטה (זה נותן הנחה בביטוח נגד טעויות), הציע לי להגיש תביעה ייצוגית נגד מרקידים עתירי דציבלים. ערכנו חשבון, חתמנו על הסכם חלוקה צודקת של הרווחים מהתביעה והחלטנו ללכת על זה.
כל המעוניינים להשתתף בתביעה מוזמנים לקנות את הספר שלי!

לכתבה זו נרשמו 8 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  

8.עדה איסט  
 המשך ההשתלשלות וחילופי הדברים ביני לבין מנהל ההרקדה באוניברסיטה
 אמש ב-26/6/08;

אמש כשהגעתי להרקדה באוניברסיטת ת"א (חצי חולה) - דבר ראשון
זה לשוחח עם בילי (האחראי על ההרקדה) לגבי הווליום הנוראי שהחריש אוזניים בשבוע הקודם.
יש לי חברים רבים שבמכוון הפסיקו להגיע בגלל מצב הווליום שהוא מעל הדציבלים המותרים היום.

סיפרתי לבילי - מנהל ההרקדות באוניברסיטה
שהעלתי גם את שמו כאן לכותרות בנדון...הוא חייך את חיוכו המקסים!
"תכלס, מה יהיה שאלתיו?
כל יום מבטיחים לנו מערכת חדשה - משוכללת ולא רועמת
ואנו מקבלים את ההפך הגמור..."
הוא הסתכל אלי במבט נבון ורציני והגיב
כי המערכת החדשה עלתה כמדומני ומקווה שעד הגיעי הביתה חצי חולה,לא שכחתי את הסכום שבו נקב: 60,000. הבה ונבדוק בהמשך...וימים יגידו - האם היטיבה עמנו מערכת השמע החדשה, אם לאו.

בילי המשיך ואמר כי כל הזמן מכוונים ומכוונים את המערכת החדשה שנרכשה באוניברסיטה.

שאלתי אותו מתי תסיים עבודת ההכוונה?
כי איבדתי את סבלנותי
והוא הגיב בהלצה: 2012...
מה?שאלתי נדהמת.
הוא הגיב: ב- "סתםםםםם" בעודו מחייך.
ולעניין עצמו אמר שהוא יתפוס את גדי, מייד בסיום שיחתנו ויבקש אותו להנמיך את הווליום.
אני ביקשתי מעמדתי שאני תקווה שזה יקרה בכל שבוע ושבוע
עד שיסדרו את המערכת החדשה...
אמרתי לו שהם הרי לא רוצים "תביעות" ומכתבים והלשנות ועוד ירקות כאלה...שעלולים להישמע כמו: 'איומים' - אבל אתם יודעים
שבמדינה שלנו אי אפשר בלי כל זה...
והוא חזר אלי פתאום לענייני המחאה
ואמר לי שהם השקיעו המון כסף בעניין המזגנים! ואכן - היום באוניברסיטה בהחלט קריר יותר ורואים שהשקיעו בכך. (בניגוד לבית דני שהבטיחו ועד היום לא קיימו למרות שהודיע שיש תקציב, התקינו במקומם מאווררי ענק שפוגעים בשרירים).
שאלתי את בילי למה זה לא קרה בתקופה של יהודה עמנואל?
הוא הגיב - שהוא לא יודע מה קרה אז.
נו, טוב המשכתי להציק לבילי החביב וציינתי כי
גדי מטיל להם ביצי זהב...
בילי השיב - כי ההכנסות מהאוניברסיטה
לא מכסות את הכספים שהושקעו במזגנים ובהפעלתם.
ליבי, ליבי על בילי ועליהם...
ומה עם זה שמועדון הספורט = מלכ"ר?
נו, את זה לא אמרתי לו
אבל שמרתי זאת לעצמי בלבד.

הנ"ל נכתב לכל אותם אלה ששואלים אותי - איך היה הווליום באוניברסיטה דהשבוע.

7.(*דבקה רמות) 
 תגובה ל"בת העמק"
 "בת העמק"-

אני מתפלאת ובעיקר מאוכזבת לקרוא תגובה כזו מחברת אירגון הרוקדים.
כלומר, במקום לנסות לשנות משהו...את מציעה לנו לברוח?
אם לא לשם כך קיים אירגון רוקדים- אז לשם מה כן??

נ.ב
לא...תתפלאי, אבל אני, אישית, ניסיתי הרבה הרקדות.
לצערי, לא מצאתי תחליף להרקדה באוניברסיטה.
וכמו שאמרה עדה- יש הרבה סיבות, מדוע להישאר דווקא בהרקדה זו ולא להחליפה.

6.(*shali) 
 אנחנו מזוכיסטים-צריך להצביע ברגליים ופשוט לא לבוא למקום כזה
 וזה לא רק ההנאה, יש נזק מצטבר לאוזניים ופגיעה בשמיעה,
יש חוק המגדיר בדיוק איזה עוצמה מותר וחלק מהמרקידים מתעלמים בכוונה.
בנוסף גם האולמות ללא הפרקט גורמים נזק לבירכיים וניתן להכין רשימה גדולה של נפגעים.

5.עדה איסט  
 דציבלים רעים, מה עושים?
 למה לעקוף את הבעיה? למה לא לתקוף אותה?
אני רוקדת באוניברסיטת תל-אביב ובבית דני אצל גדי ביטון. כל הזמן אני רק שומעת שהוא מחליף את המערכת, נסיוני, המערכת החדשה תהיה משוכללת ולא תתן לווליום להרקיע שחקים...כך אמר לי גם בילי - מנהל ההרקדות באוניברסיטה, יש פטנט חדש, שאם עוצמת הווליום תהיה גבוהה, זה יוריד לעוצמה המינימלית.
השאלה היא מה היא העוצמה המינימלית?
היום במדינת ישראל קיים חוק. גדי לא מכבד את החוק. הוא מסתתר ומדחיק את הבעיה ומטייח אותה ועובד על כולנו...המערכות החדשות שלו רועשות הרבה יותר ממה שהיה אי פעם.
לבת העמק, נכון שיש הרקדות אחרות, אבל אם נוח לנו בהרקדות הבית שלנו משאר הבחינות, למה שלא נילחם על כך?
למה אני צריכה להכניס לאוזני אטמי אוזניים? יש חוק לגבי הרעש ומי שעובר על החוק - יש אמצעים לטפל בכך.
קודם כל ניתן כפי שכתבו כאן להגיש תביעה קולקטיבית. בנוסף אפשר לפנות לגופים המטפלים בכך במכתב מסודר, אפשר לאסוף חתימות ולצרף למכתב..איכות הסביבה היא אחד הגופים המתאימים. אפשר להזמין אותם לביקורי פתע על מנת לבדוק את רמת הדציבלים...אפשר גם בטלפון.
האמת שאני התכוונתי לטפל בכך באופן אישי, כי ממש נמאס לי, אבל מאחר ונפתח השרשור (אגב, רציתי גם אני לפתוח בנושא זה בכל הפורומים), אני חושבת שכדאי לעשות זאת מסודר.
הבנתי שגם בהרקדת כפר-סבא זה אותו הדבר...אצל גדי.
לדעתי, יש מקום לארגון הרוקדים לטפל בכך עם גיבוי מלא שלנו.

4.בת העמק האחת  
 דציבלים גבוהים/רעש מחריש אוזניים ואולי גם פרקט לא ידידותי לברכיים - בקיצור נזקי גוף שונים בהרקדות
 עדיין לא מובן לי מדוע ולמה ישנם אנשים שמתלוננים כל פעם על רעש מחריש אוזניים, ריצפה לא נוחה, מיזוג ועוד תלונות מתלונות שונות ועדיין וממשיכים לפקוד את אותה ההרקדה.

לא שמעתם על אפשרות אחרת, או שאולי אתם מזוכיסטים?

לדעתי אין כל סיבה להגיע להרקדה שבה לא כיף לנו.

או להגיע ולא לקטר זאת גם אפשרות.

לשמחתי המיגוון היום מאוד גדול ויש אפשרות לתחליפים לא פחות טובים.

נכון יהיו כאלו שיקפצו ויגידו שהם לא מוכנים לוותר על הרקדת הבית שלהם שבה הם רוקדים שנים ואותה הם הכי אוהבים.
חשבתם אולי שישנה עוד אפשרות, פשוט להעדר לתקופה מסויימת מההרקדה ולנסות לשכנע את חוג החברים הקרוב/רחוק ואולי זה ישפיע.

3.עין בשמיים  
 אני מרימה אצבע. מוכנה להצטרף
 לתביעה ייצוגית.

אגב, מדריך נודע במקומותינו פתח בשבוע האחרון אתר. נכנסתי לאתר והדבר הראשון שעשיתי היה לשלוח לו מכתב קיטור על הרעש הנורא השורר בהרקדות שלו. מעניין מה ישיב לי, אם בכלל.

לא נראה לי שהוא יתייחס למייל שלי כשם שאינו מתייחס לבקשות החוזרות ונשנות של הרוקדים אצלו. גרוע מזה, הוא אפילו הגדיל לעשות והגביר את הווליום עוד יותר. אין ספק, בחור רגיש....

2.kapezio  
 תביעה ייצוגית
 רעיון התביעה הייצוגית עלה אצלי כבר לפני שנים
אמת, רק דיברתי, אני לא משפטן, אין לי מושג מהי העלות של הגשת תביעה כזאת ומהם ההליכים המשפטיים הדרושים.
ברור לי שאם תוגש תביעה כזאת, רצוי שתתמקד רק בנושא עוצמת הקול (ווליום) בהרקדות ולא "ידביקו" אליה נושאים אחרים, משום שרובם שנויים במחלוקת
דוגמה: המגיב לפני הציע להכניס לתביעה את נושא "חיתוך השירים" (מקובל להשמיע- להוציא חריגים- שני סבבים), הוא רוצה לשמוע כל שיר עד הסוף= פחות ריקודים בהרקדה ו"חזרה" על אותו הריקוד 3, 4, 5, 6, בתי ריקוד, עד שהוא נגמר (ואנחנו איתו)

בתביעה ייצוגית בנושא, צריך אירגון הרוקדים להיות "הלפיד לפני המחנה",
אמנם המשרד לאיכות הסביבה אמור לעשות את העבודה (בלי תביעה ייצוגית), אבל "לך דבר ללמפה"
האירגון (לדעתי) צריך לפנות למשרד לאיכות הסביבה ולבקש שיפעלו בנידון (יש למשרד לאיכות הסביבה צוותים ש"מסתובבים" באולמות שמחות, עם ציוד מתאים), כך שכל שצריך זה, להוסיף את ההרקדות ל"רשימת הנבדקים"
(נוכל לספק רשימת הרקדות "מומלצות")

מה שלא ברור לי הוא עניין הספר שמוזכר בכתבה

1.(*שביט האחד והמיוחד) 
 הצעת הרחבה לתביעה.
 מדוע להסתפק בתביעה על נושא אחד מהותי?
אם כבר להגיש תביעה ייצוגית,יש לעשות כל מאמץ להוסיף נושאים מהותיים הנוגעים לעולם הריקודים,ואז,כאשר תוגש תביעה במגוון רחב של נושאים,סיכויי התביעה לזכות יגדלו.
להלן רשימת נושאים לתביעה אפשרית כנגד המרקידים:
1.הפסקת הריקוד לפני סיומו הטבעי.
מרקידים רבים לא מאפשרים לריקוד להגיע לסיומו,זו פגיעה מהותית בחווית הריקוד.פגיעה בשיר,ואף בכוריאוגראף שעמל על היצירה.מי שנוהג כך מראה על חוסר רגישות והבנה בתחום הריקוד.
2.ריבוי הריקודים.
יוצרים רבים מחברים ריקודים לכאורה על פי שינויי הזמן,בפועל רובם הם "ריקודים זמניים נחמדים".ובכך גורמים לבזבוז זמן של עשרות אלפי רוקדים בלימוד מאות ריקודי סרק שלא עברו שום סינון שהוא.הצעתי היא להעריך את כמות הריקודים הזמניים,להכפיל בכמות השעות שהמרקידים והיוצרים בזבזו לרוקדים,ולהעריך את הנזק הכספי,ולהוסיף כמובן לכתב התביעה.
3.אי גילוי נאות.
המרקידים למדו בקורס למדריכי ריקודי עם כיצד ללמד ריקוד:
להציג את שם הריקוד ,ואם אפשר,גם את שם היוצר,להדגים את הריקוד במרכז המעגל,ולאחר מכן,ללמד.
אני מניח שרוב המרקידים לא שכחו את החומר הנלמד.ומאחר שכללי גילוי נאות ידועים להם היטב,אך הם אינם פועלים על פי אותם כללים,וזה גורם להטעייה של חלק מהציבור,מותר להכניס גם את סעיף אי הגילוי הנאות לתביעה.
בהצלחה.
דניאל


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות