אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

פסטיבל רוקדים אביב ברחובותידיד נפש 6.4.17 
פסטיבל רוקדים אביב ברחובות התקיים בפעם החמישית במזג אויר הפכפך שלשמחתי בסופו של דבר רק היטיב עם המשתתפים.

בשני ימי הפסטיבל היו הרקדות תחת כיפת השמים לפני ואחרי המופע בשלושה מתחמים וכן הרקדות באולמות עד לשעות מאוחרות של הלילה.

בערב הראשון ההרקדה במתחם הנוסטלגיה החלה בשעה של ריקודי זוגות של הרוקדים על גלגלים. לאחר מכן הייתה הרקדת נוסטלגיה ואמצע הדרך עם מאיר שם טוב (מעגלים וזוגות) שכללה הן ריקודים שהתאימו לרוקדים מזדמנים והן ריקודים מורכבים יותר. ההרקדה הבאה הייתה של ריקודי מעגל בלבד עם אייל לוי שסחף את הקהל בריקודים תוססים. במקביל התקיימה הרקדה של ריקודים עכשויים במתחם השני.

ההופעה (החינמית) בערב זה הייתה לזכרו של נחום היימן, יליד רחובות, וכללה קטעי שירה וריקודי להקות מרחבי הארץ. ההופעה הייתה מושקעת מאד: הגיעו זמרים מפורסמים כמו יזהר כהן, אילנית ואדם וגם זמרים פחות מפורסמים. סי היימן, ביתו של נחום הופיעה גם היא בכמה שירים עם בנה. התפוסה על הכסאות הייתה מלאה ולכן נאלצתי לשבת על הדשא, אולם למרות התנאים הפחות נוחים מאד נהניתי.

לאחר המופע המשיכו ההרקדות באותו מתחם. רקדתי שוב במתחם הנוסטלגיה עם ירון מישר שגם הרקיד וגם הדריך ברמקול את הרוקדים בריקודי מעגל וזוגות.

בשעה אחת עשרה עברו ההרקדות לאולם תקוותנו (ריקודים עכשויים) ולאולם אוסי וזוהר (ריקודי נוסטלגיה ואמצע הדרך). בחרתי בריקודי הנוסטלגיה בהדרכתם של חיים צמח, אייל קרבלניק ומשה אורון. האולם היה מרווח והיה נוח מאד לרקוד. עם סיום ההרקדה בשעה שתיים בלילה, החלטנו לדגום את ההרקדה בתקוותנו. שם עדיין רקדו במלוא המרץ עם דני נוה, אייל לוי ותמיר שלו. סיפרו לי שבשעות מוקדמות יותר האולם היה מלא עד אפס מקום. אפילו בשעה בה הגענו היו עדיין רוקדים רבים וההרקדה הייתה מלאת אנרגיות.

ביום השני של הפסטיבל היו הרקדות חוץ ומופע לכבודו של אביהו מדינה. העדפתי להתחיל בהרקדתו של ישראל שיקר באולם אוסי וזוהר שהחלה כהרקדה רגילה בתשלום (מופחת) ובאחת עשרה הפכה להרקדת פסטיבל (חינמית). הפעם היו באולם רוקדים רבים (שהמשיכו את ההרקדה הרגילה), שאליהם הצטרפו רוקדים רבים שבאו לפסטיבל והוסיפו רבות לאווירת השמחה באולם.

אשמח אם אחרים יוכלו לספר יותר על היום השני ועל הפסטיבל בכלל.

תשואות:
-לעיריית רחובות על קיום פסטיבל מוצלח בפעם החמישית ברציפות, על המופעים המושקעים ועל המרקידים מהשורה הראשונה שהרקידו בפסטיבל.
-למרקידים שהרקידו הן ריקודים שאולי משכו קהל שאינו מגיע להרקדות הרגילות והן ריקודים מיוחדים המתאימים ליודעי דבר.
-למזג האויר שהיתל בנו אבל בסופו של דבר היה נוח מאד לריקודים.

נושאים לתיקון:
-הריקודים תחת כיפת השמים היו על אספלט. משטח זה אולי אינו מהווה בעיה לצעירים אבל למבוגרים יותר גורם לבעיות רגליים. אני משוכנע שניתן בהוצאה סבירה להקים משטח ראוי הרבה יותר.
-למופעים היה ביקוש עצום ובצדק. מומלץ להוסיף כסאות.
-תופעת הדוכנים הסותמים כל חלקה טובה נעלמה (וטוב שכך), אולם בל זאת מומלץ שיהיו דוכן או שניים לממכר שתיה ומצרכים בסיסיים (בפסח מרבית בתי הקפה הסמוכים סגורים).


בסה"כ היה פסטיבל מוצלח מאד.
להתראות בשנה הבאה!


לכתבה זו לא נרשמו תגובותלצפיה בתגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות