אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

סיקור הרקדות – אוניברסיטת תל אביב כעשור לאחורעדה איסט מאי 2008 
ההרקדה באולם המנזה – בהנחיית משה תלם
תיאור המקום:
אולם מרובע, לא גדול במיוחד, רצפת בלטות, לא ממוזג, עם עמודים גדולים ברחבת הריקודים.
זמנים:
ימים ב' ו-ד' משעה 20:30 עד 24:00.
הקהל:
קהל צעיר, הרבה סטודנטים, אך לא רק.
תפוסה:
מלאה – צפופה
הרפרטואר:
מגוון, ישן בצד חדש.
הווליום:
סביר
חסרונות:
קשה לרקוד מבחינת הרצפה, ללא מיזוג, בצפיפות – העמודים התקועים באמצע הרחבה והצדדים הפריעו ויזואלית ליצור מעגל אחד רחב.
יתרונות:
קהל צעיר הממלא את האולם פעמיים בשבוע, גיוון בהרקדה, מדריך מקובל על הרוקדים, סימפטי, מקצועי.
אז מה קרה שם? מדוע סגרו את המקום?
למען האמת אינני יודעת. עד היום הדבר תמוה בעיני. אשמח אם הרוקדים הקוראים כאן יוכלו לשפוך אור על העבר. האולם היה פתוח בימים שני ורביעי, פקדתי את ההרקדה לעיתים קרובות, ותמיד היה מלא. מדוע סגרו אותה? האם זה בגלל אילוצים כספיים? אולי בשל רצונו של המרקיד במקום? או אולי עקב רצון ההנהלה לסגור את המקום ולאחדו לאולם אחד באולם הספורט?
עלי לציין שאהבנו מאד את הייחודיות של המקום, את הקשר ההדוק בין הרוקדים, את המרקיד ואת הרפרטואר.


ההרקדה באולם הספורט – בהנחיית יהודה עמנואל
תיאור המקום:
אולם ספורט גדול, רצפת פרקט, לא ממוזג אך מאוורר.
זמנים:
כל יום ה' – בין השעות 20:00 עד 1:00 (לערך)
הקהל:
קהל יחסית צעיר, בעיקר סטודנטים.
תפוסה:
מלאה, אך עם השנים התדלדלה.
הרפרטואר:
מגוון יחסית, חדש בצד ישן, עם אופי של יותר הרקדה - כמעט ללא לימודים. באופן אישי אהבתי את ההרקדה שאפשרה לרוקדים לרקוד נטו (בקושי נלמדו ריקודים). המדריך התייחס לבקשות הרוקדים.
הווליום:
סביר
חסרונות:
המקום בתחילה תסס. אך לצערי עם הזמן נשמעו טענות שונות מצד ציבור הרוקדים על כך שהם לא מרוצים מהמרקיד...(לא קורא את הקהל שלו וכד') דבר שגרם לדלדול אוכלוסין משבוע לשבוע.
יתרונות:
קהל צעיר יחסית, תוסס . לא לימדו כל שבוע ריקוד חדש – המקום שימש כהרקדה פתוחה ואנרגטית ללא הצורך ללמוד כל הזמן ריקודים חדשים.
אז מה קרה שם? מדוע הוחלף המדריך?
כפי שכבר ציינתי משבוע לשבוע הידלדל המקום, הרוקדים לא פקדו את המקום בהמוניהם, דבר שגרם להפסד כספי לאוניברסיטה.
בשיחתי על כך עם יהודה עמנואל נרמז לי כי בדיוק בשלב שהיה חולה – החליטו בהנהלת האוניברסיטה להדיחו ולהביא מדריך אחר במקומו, דבר הנוגד את כללי האתיקה של ארגון המדריכים (לא לפגוע במשרתו/עבודתו של חבר אחר).
האם הסיבה נעוצה ב"מרקיד במקום"? אולי בהנהלה אשר הפסידה כספים משבוע לשבוע והחליטה למצוא לאולם הספורט מדריך אחר? או אולי במרקיד הנוכחי – גדי ביטון שההנהלה חפצה ביקרו??


ההרקדה באולם הספורט היום – בהנחיית גדי ביטון
תאור המקום
אולם ספורט גדול ומפואר בתפוסה של עד 1000 רוקדים, הכולל מיזוג ואיוורור, רצפת פרקט, מקרן וידאו/מחשב, יציע ישיבה הכולל מאות מקומות ישיבה.
זמנים:
סטודיו
20:00 - 21:30 מתחילים, מעגלים וזוגות
23:00 - 24:00 זוגות נוסטלגיים
אולם
20:00 עד 21:30 בינוניים לימוד והעשרה
21:30 עד 01:45 "ההרקדה"
נעלים:
אין הגבלה לסוג נעלים

מזנון:
במקום מזנון במחירים זולים
שתיה חמה ללא תשלום
בקיץ כניסה לבריכה ללא תשלום (משעה 24:00)
הקהל:
מעורב עם דגש על רוקדים צעירים יחסית או עם רוח צעירה – משתוללים, משתובבים, קופצים - רוקדים ברמת ריקוד גבוהה והרבה אנרגיות, לא מתעייפים ורובם נשארים עד סוף ההרקדה.
תפוסה:
מלאה כמעט עד 1,000 איש מדי שבוע.
הרפרטואר:
עד לפני שבועיים מכתיבת הסיקור – רפרטואר משעמם, חד-גוני. לפני שבועיים גדי ביטון החל לגוון בריקודים מכל הזמנים, חדש בצד ישן.
הווליום:
עד לפני שבועיים מכתיבת הסיקור – הווליום היה ברמה לא סבירה ומעל המותר היום בחוק. רבים רקדו עם פקקי אוזניים, רבים התלוננו בהרקדות וגם בפורומים. בינתיים חל שינוי וגדי החליט להתייחס לטענות. היום הווליום ברמה סבירה, אני תקווה שיישאר כך.

חסרונות:
ווליום מחריש אוזניים – הגורם לנזק בלתי הפיך (עד לא מזמן), רפרטואר– לא מגוון (עד לא מזמן), צפיפות יתר (אשר בעקבותיה הרבה מכות והתנגשויות), אין אפשרות לחופש ביטוי בתנועה, לא שומעים את קריאות המדריך וגם לא כולם רואים אותו בזמן לימוד, ריבוי ריקודים ולא תמיד מחכים עד שריקוד נקלט ומייד עוברים לחדש. המחיר גבוה יחסית: 27 ₪ (על כך אדבר בהמשך בפרק אחר).
יתרונות:
קהל מעורב עם דגש על קהל צעיר, הרבה אנרגיות מחשמלות באוויר, אוירה טובה וחברית, מרקיד כריזמטי סוחף, אפשרויות לבחור בין חדש לנוסטלגיה, אולם ממוזג ומאוורר, שתייה חמה – חופשי, חנייה במקום. אפשר לראות את ההבדל בין ההרקדה בהנחיית יהודה עמנואל לבין זו בהנחיית גדי ביטון במספר האנשים הרב, בהכנסת מזגנים, בהרחבת מסגרת הזמן ופתיחת אולמות נוספים, בהוספת מסכי וידאו/מחשב המציגים את תמונת מחבר הריקוד ומילות השיר, בפתיחת בריכה חינמית בימי הקיץ. אין ספק שחלו שיפורים במקום מאז כניסתו של גדי לתפקיד.
אשמח לשמוע את דעתכם, הערותיכם ותוספות אם ישנן לגבי הסיקור הנ"ל.

לכתבה זו נרשמה תגובה אחתלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  

1.(*אריה גוטמן) 
 היו זמנים
 אי אפשר להשיט זמן עבר לעכשיו..
כמו לקחת מכונית מדור קודם ולהשוותה למכוניות המחר..
לכל דור יש את שלו..
היום של גדי אז של אחרים
ההשוואה מיותרת כולל שאלות הלמה?
לכל אחד יש שיא ולפעמים עוברים אותו..לפעמים אילוצים אישיים..
לכל דבר הסבר השאלה מי מסביר..
לכן נמשיך לרקוד ..נבחר איפה לרקוד...
ושבוע טוב.


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות