אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
פורום
קישורים
פליירים
צרכנות
סקרים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
צ'אט
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

לימוד ריקוד חדששביט האחד והמיוחד (דניאל)אפריל 2008 
-"פתחו בבקשה את המעגל. נלמד ריקוד חדש". -"מה שמו?"
-"פרח מזכרוני. עוד מעט אזכר". (שם הריקוד צץ באורח פלא מיד בתום לימוד הריקוד...).

הרשו לי לצאת חוצץ כנגד תופעה זו. לא מובן לי מדוע יש צורך לשמור בסוד את שם הריקוד לפני שמלמדים אותו. אני מבין את הרצון או הצורך של המרקידים להפתיע עם גימיק חדש או צעד מקורי שעדיין לא נראה על הרחבה, אך אינני מבין מדוע הם מתעקשים להפתיע אותנו עם שם הריקוד. אני פונה בזאת למרקידים בבקשה להשאיר לשיקול דעתנו את ההחלטה אם ללמוד ריקוד חדש או לא. ספקו לנו את המידע הרלוונטי: שם הריקוד, מחברו, שנת ייצורו ואף הגדילו עשות והדגימו בפנינו את הריקוד טרם לימודו. הצגת הריקוד בטרם הלימוד תהיה בבחינת גילוי נאות של המרקידים (נותני השירות) לרוקדים (הצרכנים, מקבלי השירות). יש לפעמים ריקוד יפה לצלילי מוסיקה לא מתאימה, או להיפך, ויש גם אהבה ממבט ראשון לריקוד,לקצב ואף לשיר-השילוב המנצח.
מצב חדש זה יאפשר לקהל הרוקדים, שיש לו יכולת שיפוט עצמאית,לבחור האם ללמוד את הריקוד או לא.

עד היום חוברו אלפי ריקודים, ומאות רבות מהם חוברו בשנים האחרונות. נוצר מצב של עומס הגורם לרוקד הממוצע להחליט שלא ללמוד כל ריקוד חדש שנוצר מתוך ידיעה שיתכן ובעוד חודש כבר ייעלם מהרחבה.
לכן יש לדעתי ליצור אחידות בכל ההרקדות בנושא הצגת הריקוד לפני הלימוד. עומדת בפנינו האפשרות לערוך משאל, ואם יהיה רוב בעד ההצעה- היא תיושם.

ובהזדמנות זו,אני מברך את ארגון הרוקדים לשדרוג במעמדו עם פתיחת האתר החדש. האתר מרהיב ביופיו, עשיר בתוכן, ואני מאמין שהארגון יוכל להתגאות בהישגים לטובת כלל הרוקדים.

לכתבה זו נרשמו 16 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  


ישנם 2 עמודים    העמוד הבא
17.(*מסכימה מאד) 
 לכל המרקידים
 העלית נקודה חשובה מאד. אנחנו רוקדים,נהנים וחלק מהנאה נובע מהתהליך של לימוד, שכלול, והעלאה מזיכרון של הריקודים הרבים שאהבנו.
ת י ז כ ו ר שם של ריקוד לפני השמעת המוזיקה עוזר לשלוף אותן מהזכרון ולהשתלב.
מתסכל אותי להיגרר בריקוד מוכר שאיני מזהה בדיוק מהו.
נפגש במעגל

16.(*אביb1) 
 חלק מהמגיבים נגע בנקודה החשובה והחשיבות שבאיזכור השם לפני, אך לטעמי לא מספיק.
 לאיזכור שמו של הריקוד לפני לימודו או במהלך הרקדה של כל ריקוד, כפי שעושים זאת חלק מהמרקידים, יש חשיבות עצומה כעוד אמצעי לזכירת הריקוד. מוכרת התופעה שמתחילה להתנגן המוזיקה ומיד רבים מכווצים את מצחם ונוברים במוחם להיזכר באיזה ריקוד מדובר(יש כאלה היודעים לרקוד מצויין ריקודים רבים מבלי לדעת כלל את שמם ולא ידעו אותו אף פעם-זיכרון חד). איזכור השם הן ברמקול והן על מסך(מקרן) הוא אמצעי מצויין למנוע את אותם בלבול ומבוכה ראשוניים לרוקדים רבים. לכן המדריכים שמונעים זאת מרוקדיהם נוטלים מהם כלי המסייע לזכור ולזהות מיד באיזה ריקוד מדובר.

15.(*שביט האחד והמיוחד) 
 המרקידים.הלימוד והיישום.
 קאפזיו מספר כיצד אמורים ללמוד ריקוד עם,וזאת בקורס למדריכים:
1.מציגים את הריקוד-כלומר שם הריקוד והיוצר.
2.מדגימים את הריקוד בחוג טרם הלימוד.
3.ולבסוף מלמדים.
כל המרקידים למדו בקורסים שנערכו לאורך השנים.
אך אינם מיישמים את אשר למדו.
הם ממשיכים לא לגלות את שם הריקוד,ואף לא להדגים בטרם הלימוד.
קשה לי להאמין שהם שכחו את החומר הנלמד בקורס למדריכי ריקודי עם.
וההשלכות?
1.אם חוזרים על ריקוד ישן-לא כל רוקד מוכן ללמוד מחדש.
2.אם מלמדים ריקוד חדש-לא מאפשרים לרוקדים לקבל החלטה אישית,הנובעת מטעם אישי,האם ללמוד או לא.
יש לי חלום:
שהמדריכים יישמו את אשר למדו בקורס למדריכים באשר להדגמת הריקוד בטרם הלימוד.
דניאל

14.kapezio  
 ה שושו ואני
 בקורס מדריכים מלמדים, ראשית להציג את הריקוד
אחר כך להדגים
ולבסוף ללמד
למה ?, משום שאחרי "התצוגה"
ה"תלמידים" יכולים "להלביש" את הצעדים על המנגינה/קצב
מכיוון שלא כך נוהגים בלימוד ריקודים בהרקדות
סיגלתי לעצמי שיטה
אני יוצא לטריבונה, לומד "בעיניים" ומחליט
אם הריקוד "שווה", אני יורד לרקוד

13.(*יואב סידי) 
 סיכול=שיכול (לת)

12.y_yy  
 בעד להודיע
 אני מסכים לחלוטין שיש צורך להודיע את שם הריקוד ובכך לאפשר למי שמכיר את הריקוד לקבל החלטה ללמוד מחדש או לא.
זה גם יתן יותר מרווח למי שבאמת לומדים את הריקוד.
אני מסכים עם YARD לגבי הכרזת שמם של הריקודים לפני השמעתם.

11.(*שביט האחד והמיוחד) 
 בתור ריקוד זמני-הוא נחמד.
 את הכותרת העתקתי מפורום תפוז,מתגובתה של אורלי סיוון המביעה דעה על הריקוד"ריקוד רומנטי".
"ריקוד זמני נחמד"-אימרה זו משקפת את המציאות בעולם ריקודי העם."ריקוד רומנטי" הוא דוגמא קלאסית.
חלק גדול מהכותבים והמגיבים הוקסמו מהריקוד בזמן הלימוד והתאכזבו כאשר שמעו את השיר,וחלקם האחר התררגלו לשיר ולריקוד לאחר שרקדו אותו מספר פעמים.
כלומר-הנושא שנוי במחלוקת.
אך אפשר להגדיר הרבה מאוד ריקודים כ"בתור ריקוד זמני,הוא נחמד"זו המציאות החדשה בעולם הריקודים.
אנו משקיעים בלימוד "ריקודים זמניים נחמדים" מאות שעות באלפי ריקודים שהם ריקודים זמניים נחמדים ,הם מגיעים ונעלמים-כמו כוכב שביט.
תודה לאורלי סיוון על ההברקה"בתור ריקוד זמני,הוא נחמד"
עוד נשמע רבות את המשפט.
ולגבי הדגמת הלימוד טרם לימודו..
זה נכון בכל המקרים.
מספיק שהמרקיד יאמר את שם הריקוד וידגים טרם הלימוד.
אם הוא עצמו היוצר-לא יאמר זאת,ויקבל חוות דעת אוביקטיבית.
לקהל הרוקדים יש איטיליגנציה מעל לממוצע,לכן הם יכולים לבחור מה ללמוד.
אך הצגת הלימוד בטרם הלימוד יכולה להיות שיפור איכות השרות לרוקדים.
דניאל

10.שמוליק 48  
 הצגה נאותה
 לדעתי חייב מרקיד להקדים ללימוד ריקוד הצגת השיר מחבר מילותיו מלחינו המבצע
יוצר הרקוד מבנה הרקוד ומקצבו
ואז להתחיל בלימוד הרקוד
עד כמה שזכרוני מגיע כך לימדוני לפני שנים רבות בהכשרת מדריכי רקודי עם בוינגייט
וטוב יעשו המרקידים אם כך ינהגו
בברכת חברים
שמוליק

8.פרפר צהוב24  
 באיזה ריקוד מדובר... ??
 כמו שדני יש רק אחד אמר... הסיבה העיקרית לאי אמירת שם הריקוד בשלב הלימוד הוא אכן הרוקדים הוותיקים וטעויותיהם המושרשות....

יחד עם זאת.. רוקדים וותיקים מזהים, בד"כ, די מהר מהו הריקוד הנלמד... וחלקם אכן פורשים מהלימוד ומצטרפים אח"כ למעגל...

לגבי ריקוד רומנטי...
אכן דוגמא מצויינת לריקוד שצעדיו, בשלב הלימוד, היו יפים ונחמדים בעיני ובעיני בנזוגי באותו ערב... וכשהופיע החיבור לשיר... אהמ.. אהמ.. אהמ...
{רק שבמקרה זה לא היה עוזר לי גם לו אמרו לי את שם השיר לפני הלימוד... ממילא לא הכרתי אותו... ;-)}

7.(*דנס גירל) 
 "ריקוד המסתורין"
 ראשית, לברך על האתר המקסים והכל כך חיוני לדעתי.

יישר כוח.

שלוש סיבות לעניות דעתי ל"הסתרת" שמו של ריקוד עד ללמידתו.

אחת כפי שדני יש רק אחד ציין,זוהי תופעה מאוד מוכרת ומתסכלת.

אתמול לימדנו באוניברסיטה את"עכשיו היא שם" ובמקרה עינו של

בחור לכדה את עיני וביקשה אישור ל"ניחוש" הנכון של הריקוד.

כשהנהנתי בראשי,הוא יצא עם בת זוגו מהמעגל לאחר כבוד

וכשהשמיעו את המוזיקה, נכנס למרכז עם בת זוגו .

בת זוגו כלל לא הכירה את הריקוד והוא התבלבל ובילבל את

כולם.אם היה נשאר לחזור ולרענן,גם היה נותן לבת זוגו את

האפשרות ללמוד וגם הוא היה לומד נכון.

סיבה שניה. לאנשים לפעמים יש סטיגמות.נגיד , שמעתי

כבר רוקדים שאומרים "לא מתחבר לריקודים של איקס או וואי".

בכלל לא נותן אפשרות לריקוד מראש, פוסל אותו בגלל יוצרו.

סיבה שלישית. שיר מסויים.מודה ומתוודה,בעוונותי אוהבת גם

"שירי שכונה".פעם ראשונה ששמעתי את השיר "כל הכח" וראיתי

את הריקוד זה היה במרכז מיר"ב והיתי מוקסמת.

עמדה לידי מישהי שאמרה,"יופי, אולי נעבור פשוט לרקוד

בתחנה המרכזית"?

עד היום כשאני רואה אותה מבצעת פליק לק לרחבה כשהשיר

מתחיל אני צוחקת.

אה,נזכרתי בעוד סיבה.

לפעמים,המרקיד הוא גם היוצר של הריקוד והוא מעוניין

לקבל חוות דעת אמיתית מהרוקדים על ריקודו

ללא משוא פנים. כשמדובר בהרקדות הקטנות המשפחתיות..

כולם משוחדים, באש ובמים ואין אובייקטיביות.

ז ה ו.

הוספת תגובה לנושא זה
 

ישנם 2 עמודים    העמוד הבא

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות