אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

החול בכרמיאלעדי חבד יולי 2008 
רעיון פיזור החול על מגרשי הטניס ומגרש הגלגיליות נולד לפני הפסטיבל של השנה שעברה אך לצערנו ביצועו נדחה לשנה הנוכחית עקב קשיי התארגנות של הנהלת הפסטיבל.
לא סוד הוא כי מידי שנה בשנה עלתה הטענה על הקושי העצום, הכאב והנזק הנגרם לרגליים כתוצאה מריקוד על מגרשי טניס.
אני מכיר אישית עשרות רוקדים אשר חדלו מלבוא לכרמיאל עקב קושי זה - מתוך רצון להימנע מנזק בעיקר לברכיים – וכאבים לאורך שתי הרגליים.
כשחקן טניס וותיק, אני יכול להעיד כי משטח הטניס בנוי באופן שונה לחלוטין ממשטח ריקוד והוא נועד לתת מענה שונה לחלוטין למשתמש בו.
מגרש טניס הוא פשוט ההיפוך הגמור ממשטח אשר נועד לריקוד !!!

חיפשנו פתרון הולם לעניין זה ובדקנו עם הנהלת הפסטיבל רעיונות שונים אך והדבר היחיד אשר הסתבר כבר ביצוע היה רעיון שהועלה על ידי חנן (קפזיו). אני מודה שבתחילה הרמנו כולנו גבה – אך מאחר ולא מצאנו פתרון יעיל יותר החלטנו לבדוק את הרעיון הזה יותר לעומק.
באחד מימי השישי של השנה שעברה (לפני הפסטיבל הקודם) נסענו לבדוק את העניין הלכה למעשה באחד ממגרשי הטניס. הצטיידנו במטאטאים ודליים וכיסינו עם שכבת חול דקה משטח לא קטן של מגרש טניס. ניסינו לרקוד עליו ועשינו סיבובים תוך שימוש בנעלי ריקוד תקניות.
התוצאות היו מעודדות מאד ולכן החלטנו להמליץ להנהלת הפסטיבל על פיזור החול ולקחנו על עצמנו את משימת הפיזור.
ההחלטה בעניין זה התקבלה על ידי כלל חברי העמותה של ארגון הרוקדים.
בניסוי השתתפו עטרה (בת העמק האחת), חנן( קפזיו) ועדי.
עד כאן בשביל ההיסטוריה.

בצד הפרגון הרב לו זכינו על הפעולה הזאת, נשמעו גם טענות של בודדים אשר הפתרון אינו נראה להם – והם מעדיפים לרקוד על משטח פרקט. נכון, גם אני מעדיף לרקוד על משטח פרקט אך רק כאשר המשטח נקי לחלוטין ופוזר עליו טלק – או המשטח עבר הליך של ליטוש(פוליש). אם משטח הפרקט לא טופל כפי שציינתי לעיל – אני מעדיף על פניו את מגרש הטניס עם החול שפוזר עליו.


היו לנו ( ארגון הרוקדים) שעות ארוכות של נחת בזכות הרוקדים הרבים אשר נגשו לעמדה בה פעלנו ובאו להודות לנו מכל הלב על הרעיון המבריק ועל ביצועו הלכה למעשה.
אחד הרוקדים סיפר שהוא מגיע לפסטיבל מזה 21 שנים ולו זו הפעם הראשונה שהוא עלה על מגרשי הטניס – רקד ונהנה בצורה בלתי רגילה – דבר שנבצר ממנה בעבר.
רוקד אחר אמר; " תקשיבו לי טוב ....השיפור הוא לא של אלף אחוז....השיפור הוא של מיליון אחוז. תגידו תודה גדולה מכל הלב לכל מי שעומד מאחורי העניין..."

ודברי התודה המשיכו וזרמו מהרוקדים והמרקידים כאחד ( יגאל טריקי ויום טוב אוחיון עשו זאת מעל הבמה), בתוכם גדי ביטון אשר ניגש לעמדה שלנו ללחוץ לי את היד והודה לנו ארגון הרוקדים על הרעיון ועל ביצוע, כמו גם מנכ"ל הפסטיבל מר אהרון סולומון אשר בא לשבת עמנו בעמדה והודה לנו על תרומתנו להצלחת הפסטיבל השנה ( גם על עניין פיזור החול – אך לא רק).


כאן אני רוצה ברשותכם להודות לחברים אשר נשאו בנטל הפיזור של היום הראשון בשמש הקופחת בתוכם ; עטרה, מירי, גד עמית, איתן ועדי ( תאמינו לי חברים – זה לא היה קל).
בשעות אחה"צ הצטרפו לפיזור החול ; ורד ( סיוון 37) והרי (ידיד נפש ).....בתחזוקה שוטפת נטלו חלק כולם וגם חברים נוספים בתוכם ; חנן, עוגן ואחרים.

אני רוצה בהזדמנות הזאת להודות לכל חבריי חברי עמותת ארגון הרוקדים אשר פעילים במהלך כל השנה ובמיוחד לקראת פסטיבל כרמיאל; עטרה, ורד, ירדנה, חני, עירית, הרי, עוזי, אורי, צורי, חנן, גד, דני, שמוליק, יאיר ואיתן, ליועץ המשפטי יוסי ולכל עשרות הפעילים אשר עזרו לנו בפעילות השנה לקראת הפסטיבל ובמהלכו.
דברי תודה משמעותיים יותר ימסרו באופן אישי לכל אחד מהחברים.

אך לתודה ענקית ומיוחדת ראויה השנה עטרה (בת העמק האחת) אשר הייתה פעילה ללא לאות ונכחה יותר שעות מכל חבר אחר בעמדה תוך נשיאה בנטל של פיזור חול, הקמת העמדה, סחיבת מזוודות, מכירת חולצות, איוש עמדת הארגון ועמדת המודיעין תוך עידוד החברים גם ברגעים קשים (אגב, היא סירבה להצטלם במהלך הפעילות – ואם השתרבבה לצילום כלשהו זה היה בניגוד לדעתה).
ברכות ותודה גדולה מכולנו – מי ייתן ויהיה לך הכוח להמשיך כך.

ותודה אחת נוספת לידידי דב אורבך אשר מתאמץ ומצליח להיות בכל הצמתים החשובים בנושא ריקודי עם - ומתעד אותם באומר ובמצלמה – יישר כוח דב !
כל מי שצילם את עניין פיזור החול ואת הפעילות סביב עמדת המודיעין ועמדת ארגון הרוקדים מתבקש לצרף תמונות לשרשור זה.
מידע נוסף יימסר בהמשך.


תודה ולהתראות בפסטיבל הבא......( כמובן שגם לפניו).

עדי חבד


לכתבה זו נרשמה תגובה אחתלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  

1.ידיד נפש  
 שחקנים, במאי ומפיק
 בהופעה יש שחקנים יש במאי ויש מפיק.

את הקרדיט בנושא החול קיבל בצדק רב חנן על הרעיון וארגון הרוקדים כולו על היוזמה והביצוע.

עם זאת מי שהפיקה וביימה את כל פעילות ארגון הרוקדים בשלושת הימים של פסטיבל כרמיאל ואפילו כדרך הבמאים הגדולים גם שיחקה בעצמה היא עטרה.
אומנם קצת נחבאת את הכלים, לא הופיעה באף תמונה, אבל בעמדת ארגון הרוקדים כולם ידעו מי מנהל את העסק.
היא ארגנה את המשמרות, קבעה מתי יעשה כל דבר, ידעה בדיוק היכן נמצא כל פריט, ולמעשה בלעדיה לא היה זז דבר.
לא אקצין אם אומר שעבדה במשרה מלאה.
ספק לדעתי אם רקדה אפילו שעה בכל הפסטיבל.

על מסירות כזו לרעיון ועל ההצלחה בביצוע מגיעות לה לא רק מחיאות כפיים אלא אפילו צל"ש!

כן ירבו כמוך עטרה!


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות