אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

הגיגים של רוקד ותיקדני בן שטרית ינואר 2009 
כמי שרוקד שנים רבות, אני מצר על מה שקורה כיום.
על כל שיר היוצא לדרך מתחבר לו ריקוד חדש.
בתחילה היה הדבר נחמד, אולם ברבות הימים אי אפשר לרקוד. חלק נכבד מכל הרקדה מוקדש לריקודים חדשים, דבר המשרת את יוקרת המרקידים המבקשים להתהדר בשורה ארוכה של ריקודים.

נכון שיש לנו, ציבור הרוקדים, עניין בריקודים חדשים, אולם אין לנו עניין במאות ריקודים חדשים בשנה! אנו מגיעים להרקדה לרקוד ולא לכלות את זמננו בלימוד של אין סוף ריקודים. הרי בסופו של דבר חלק מהריקודים הללו יורדים לתהום הנשייה, וברוב המקרים הריקודים הללו, שלא התחבבו על קהל הרוקדים, ירקדו רק בחוגו של המרקיד-יוצר או בקרב הקליקה שלו.

ארגון המדריכים לריקודי עם חייב להגביל את חבריו במספר הריקודים המצטרפים למעגלי ההרקדות ברחבי הארץ. הארגון צריך לקבל החלטה כמה ריקודים יכנסו במשך השנה וילמדו. המרוץ של המרקידים אחרי הריקודים עבר את גבול הטעם הטוב.

אין ספק שלא היינו רוצים שכל ההרקדות תהיינה דומות עם מספר מוגבל של ריקודים, אבל לא היינו רוצים כל כך הרבה ריקודים ברפרטואר שלנו. אין לנו צורך באלפי ריקודי עם שמזמן הפכו לסלט של ריקודים שלא מתאים להם השם ריקודי עם, אלא ריקודי עמים, וגם על זה ארגון המדריכים צריך לקבל אחריות.

פן נוסף וחשוב נוגע לרעש הבלתי נסבל בהרקדות. לא אחת אני מגיע להרקדה זו או אחרת ולכולן יש מכנה משותף והוא הרעש.

כשאני מדבר על רעש כוונתי מצד אחד לווליום האדיר הקורע את עור התוף של הרוקדים, ומצד שני לאיכות מערכת ההגברה, שלדעתי קונים אותה בהתאם לרמת הדציבלים הבלתי נסבלים הבוקעים ממנה.

אין ספק שכיום הרעש הוא חלק נכבד מחיינו: בכל אירוע נושא המוסיקה הרועשת הוא דומיננטי, ומדובר בחתונות ועוד אירועים משפחתיים.

הרעש, כמו מזג האויר, מדברים עליו רבות וכמדומני שלא עושים איתו דבר. לדעתי, לחלק מהמרקידים נפגמה השמיעה בגלל החשיפה לרעש, וחבל שגם אנו ציבור הרוקדים ניפגע ונפגום בשמיעתנו.

הצלצולים באזניים, הנובעים מהרעש שלאחר ההרקדה הקבועה שאני משתתף בה, מלווים אותי במשך כל השבוע עד להרקדה הבאה.

בחוג שאני משתתף בו יש עוד עשרות הסובלים מהרעש, וכל כך הרבה פעמים בקשנו להוריד את הווליום אבל דבר לא נעשה, כאמרת הפתגם "הכלבים נובחים והשיירה עוברת". כל הבקשות שלנו נופלות על אזניים ערלות, ואני מקווה שארגון הרוקדים יטפל בבעיה כאובה זו.

ברור לי כי הצעירים המשתתפים בחוגים השונים מעדיפים מוסיקה ברמת דציבלים כה גבוהה כי הם התרגלו שמוסיקה שומעים בקולי קולות.

פתרון לבעיה, פרט לדחיפת אטמי אזניים, היא הכנסת סאונד מתאים למערכות הממוחשבות של המדריכים. בראשית דרכי כרוקד כלי העזר למרקיד היה נגן אקורדיון שליווה את ההרקדה. ברבות הימים הגיעו הטייפים עם הקלטות של הריקודים ועוזר מיוחד למרקיד היה מחפש את הריקוד הבא בקלטת. לא אחת נוגן השיר הלא נכון או שהשיר המנוגן לא התחיל בזמן, והעוזר היה צריך להריץ את הסרט קדימה ואחורה.

ואילו כיום, כשהמערכת ממוחשבת והמדריכים משקיעים כסף רב במחשב נייד משוכלל וגם בתוכנת הנגן, נשארה מערכת ההגברה מאחור, ואיכותה פוגמת באיכות המוסיקה. הפנייה היא לכל מי שאמון על ההרקדות: האיגוד, המרקידים והרוקדים שימו לב שניתן לשפר את המוסיקה כך שנוכל ליהנות הן מהמוסיקה והן מהריקודים. כיום יש בשוק מערכות הגברה המבטלות את הצורך בווליום גבוה וגם מנטרלות חלק מהרעשים הפוגעים באיכות הסאונד מצד אחד ומעלות את איכות המוסיקה מצד שני.

בברכה ובכבוד רב,
דני בן-שטרית

רוקד מזה שלושים שנה, סובל מצפצופים באזניים מזה עשר שנים, ובקצב הזה אאבד את השמיעה בתוך שנים אחדות אלא אם כן....

לכתבה זו נרשמו 5 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  

5.עדה איסט  
 רעש בהרקדות וריבוי ריקודים
 שני נושאים אלו מעסיקים רבים מתוכנו וללא הועיל.
לא לאדרנלין על חשבון שמיעתנו!
לא להצפת ריקודים חדשים על חשבון ריקודים אחרים, שמשום מה הלכו לארכיון!

4.(*רוקד נודד) 
 מרקידים נכבדים לא לצעוק לתוך המיקרופון בבקשה
 אנא מרקידים נכבדים
אנחנו אוהבים לא רק לרקוד אלא גם נהנים מן האזנה לשירים הישראלים. מרקידים מתבקשים לא לשיר וללוות את השיר, אתם לא יודעים לשיר חלקכם גם מזייפים וגם צועקים לתוך המיקרופון וזה צורם מאוד מאוד. ואם אתם רוצים להפגין את כישוריכם בשירה וזמרה מדוע לא לגשת לאחת מן התחרויות הנפוצות לרוב...כגון כוכב נולד, מה דעתכם? חוגי ריקודי עם נועדו לריקוד.
אגב, מרקידים נכבדים, אם בהפגנת כישוריכם חשקה נפשכם יש מסגרת מתאימה " נולד לרקוד" שם הסיכויים שלכם טובים.
אני בחביבות ובאדיבות ובצניעות ממליץ לכם להיצמד למה שאתם יודעים הכי טוב לעשות: לרקוד ולהרקיד!!!
כמי שרוקד כבר עשרות שנים, אני מקבל את הגישה של מרקידים שרוצים להלהיב בחוגיהם, אבל דעו לכם שהרקדה סולידית ומכובדת יוצרת רושם הרבה יותר טוב לעומת זאת הרקדות רועשות מרחיקות רוקדים רבים וביניהם הרבה מחברי הוותיקים.

3.(*היושבת בגנים) 
 שתי רעות חולות ...
 ברצוני להצטרף לקובלנותיהם של דני בן-שטרית והרוקדים שאישרו את דבריו .העוצמה של המוסיקה ממש בלתי נסבלת ברוב ההרקדות שאני מכירה .הבקשות מן המרקיד להוריד ווליום נדחות בקש .
גם כמות הריקודים החדשים מתישה ומעצבנת .לעיתים נדמה שאנו הרוקדים החפים מפשע משמשים כשפני-נסיון -לראות איך הריקוד הזה יתקבל ...
הצילו !!!

2.(*שביט) 
 הרעש רבותי, הרעש
 אנשים רבים צפצופים באזניים, הן בגלל הרעש המלווה את חיינו והן בגלל השירות הצבאי שלנו, יעידו על כך השריונאים, התותחנים, ההנדסה ועוד והן בגלל הרעש באולמות האירועים דיסקוטקים ועוד.
אולם, מדריכי הריקודים, משום מה חושבים שללא רעש אדיר ומחריש אזניים, ההרקדה אנמית ודלה.
בכל הרקדה שהייתי הווליום הגבוה היה תמיד בעייה חמורה.
כל המדריכים מבטיחים להנמיך את הווליום, אבל בפועל זה מחזיק מעמד דקות ספורות בלבד.
כיום, כשיש לנו חוק מחייב, צריך לנקוט בכל האמצעים כדי לגרום למדריך להפחית את הווליום וזא על ארגון הרוקדים לתת את הדעת ולצאת למסע הסברה בקרב מקבלי ההחלטות של המרקידים.
השלב הבא יהיה להביא מד רעש ולפנות לאכיפה במסגרת החוק.
אני מניח שאין מרקיד שלא משתמש באולם ציבורי למטרת ההרקדה והפניה תעשה בצורה רשמית גם לעיריה שבתחומה נמצא אולם הריקודים.
טוב עשה מר דני בן-שטרית שהעלה את נושא הרעש "על ראש שמחתנו".

1.ידיד נפש  
 שתיים מהרעות החולות של ריקודי העם
 ריבוי הריקודים והווליום מחריש האוזניים הן ללא ספק שתיים מהרעות החולות של ריקודי העם.
על ריבוי הריקודים כבר נכתב רבות, גם במדור זה וגם בפורומים השונים.
רמת השמע מחרישת האוזניים היא רק נושא של הנאה מהריקוד אלא גם בעיה בריאותית, אינך היחיד שמתלונן על פגיעה בשמיעה.
המרקידים סבורים שבעוצמת שמע גבוהה הם מביאים "אנרגיות" להרקדה. יש לכך גם הסבר פיסיולוגי, אולם ה"אנרגיות" אינן שוות את הנזק לשמיעה הנגרם לכולנו.


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות