אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

סקר ריקודים - מאחורי הקלעיםyard 16.5.09 
סקר ריקודים חדש הושק באתר ארגון הרוקדים. בימים הקרובים מן הסתם נשמע על כך רבות, נדסקס, נשאל, נברר, נתעדכן, נגיע אל רבים מכם, הרוקדים והמרקידים ונבקש מכם להתחבר לאתר, להיכנס למערכת ההצבעה המשוכללת ולסמן כל ריקוד שתחשבו לנכון שהוא ראוי להירקד בחוגים לריקודי עם. אני רוצה לקחת אתכם קצת אל מאחורי הקלעים, אל הישיבות האינסופיות שנערכו בשנה האחרונה, רובן סוערות וארוכות, אל הדיונים האינסופיים, אל הבירורים, איסוף האינפורמציה הרבה, התשאולים, התחקורים, הטלפונים, החששות, ההתלבטויות האישיות, התהיות כיצד להתמודד עם פרויקט בסדר גודל כזה. כיצד להגדיר נכון את מטרתנו, איך בכלל לגשת לביצוע פרויקט בסדר גודל כזה.

נושא חשוב מאד על סדר היום של ארגון הרוקדים הינו שימור מורשת ריקודי העם והנחלתה לדורות הבאים, זאת תוך שמירה על איכות וכמות ריקודי העם. במילים פשוטות, שאתה, את ואני, נוכל להגיע לכל הרקדה בארץ או בחו"ל ולהכיר אחוז מסוים מהרפרטואר הבסיסי הנרקד שם. אז מהיכן מתחילים? ייטיבו ויספרו זאת טוב ממני החברים של ועדת מורשת ריקודים. חשבתם שפשוט לקבל החלטות? על כל קוצו של יוד נלחמו חברים לשכנע זה את זה בדרך מחשבתם. אילו היה מישהו צופה בהם בעת הדיונים הסוערים, היה נדהם מעוצמת החשיבות של ריקודי העם לחברים אלה ומהמקום היקר שנושא זה תופס בליבם.

חברי עמותת ארגון הרוקדים השקיעו במשך כל השנה האחרונה זמן רב ויקר בנושא זה, וכן בנושאים אחרים העומדים על הפרק, בדיונים ארוכים ורבים של ארגון הרוקדים. כל החלטה שקשורה למערכת ההצבעה נבדקה, נשקלה ונבדקה שוב, על ידי החברים כולם. מערכת ההצבעה הנפלאה, כמו גם מנוע חיפוש ההרקדות, מערכת הטוקבקים וממשק הניהול תוכנתו ונבנו על ידי דני גילאור הוא "דני יש רק אחד".

אני באופן אישי הרגשתי כיצד אני הולכת ונסחפת עמוק לתוך נושא זה. בתחילה, בהחלט עם חששות רבים. רשימת ריקודים? סקר? מה יקרה? מה יהיה? מי יצביע? מי יחליט מי יצביע? מליון שאלות. שמחה לספר, שהיום אני מרגישה בטוחה בצעד שאנו עושים. החששות חלפו מיד עם פרסום התוצאות של ההצבעות הראשונות. הנה מערכת ההצבעות עובדת, נכנסים רוקדים וגם מרקידים ומצביעים, יהיה פרי לעמלנו. מה שמחזיר אותנו לשאלה, אילו ריקודים ראויים לדעתכם להירקד בחוגים לריקודי-עם? היכנסו, התחברו/הירשמו לאתר, הצביעו והשפיעו!

לכתבה זו נרשמו 8 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  

0.yard  
 תעוד פופולריות? לא, ממש לא!
 דובי שלום,
המאמץ הגדול שנעשה בנושא הסקר לא נועד לתיעוד פופולריות ברגע נתון. אנו מדברים בריקודים עד שנת 2003, כאלה ששרדו את הזמן, כאלה שכולנו בהצבעותינו חושבים שהם ראויים להירקד. הם לא בהכרח פופולריים בהרקדות שונות ומן הסתם אם היינו מבקשים לדעת מה הם הריקודים "הפופולריים" כיום היינו בונים סקר מתאים לך. לגבי אורך קטעי סרטוני המצגות, הוא נועד לאפשר לרוקד לבדוק אם אכן זה הריקוד אליו התכוון ועבורו הוא רוצה להצביע (ותודה שוב לירון מישר). להזכירכם, יש ריקודים שנוספו לרשימה ואשר ניתן להתחבר ולהצביע עבורם. כמובן יש להצביע למינימום 100 ריקודים על מנת שההצבעה תשפיע.
דובי, תודה לך על תגובתך.

0.dubi  
 האומנם יש בזה תועלת ?
 ראשית תודה למארגנים על העריכה הנאה והידידותית של הסקר.
נהנתי לטייל בין הריקודים ולצפות בקטעי הוידאו (אגב לא היה נגרם שום נזק אם במקום 20 שניות יכולנו לצפות ב-נאמר- 40 שניות).
לגופו של הסקר לדעתי ההצבעה מתבצעת כל יום בכל ההרקדות - ברגליים
והינה עניין בין המרקיד לתלמידיו הרוקדים. שום סקר לא ישנה זאת ולכן למעט תעוד פופולריות ברגע נתון, לא תהיה לסקר כל השפעה.

0.בלהה צבעוני  
 סקר
 רעיון מצויין לאיסוף אינפורמציה יש ריקודים הראווים יותר אפילו להחזירם לתוך המעגל ולשמרם. יש ריקודים שכנראה ימחקו.
השפעת הרוקדים מאד חשובה. זאת על מנת שנוכל להמשיך ולהנות מאוד מריקודי עם.

0.(*אלי יטח) 
 סקר לריקודי העם
 חן חן לכם על התעוזה והרעיון, הגיע הזמן לעשות סדר בבלגן שהולך לצערנו בריקודי העם. נכון שנהנים לרקוד, אך יש חוסר נוחות לרקוד ריקודי עם בסגנונות זרים, וכל מרקיד הופך פתאום ליוצר בלי ביקורת פנימית - ואז הרמה יורדת לתחתית.
תודה תודה רבה, המשיכו במצווה!
חבל שאין לי עוד זמן הייתי מצטרף לפעול למען הארגון.
בתודה רבה, אלי יטח

0.yard  
 תשובות ל"היושבת בגנים"
 אתר ארגון הרוקדים קיים באוויר למעלה משנה ונמצא בעליה גורפת מתמדת מבחינת כניסות רוקדים, בנוסף למספר גדל ומתעצם (במיוחד בחודש האחרון) של כניסות רוקדים חדשים שביקרו כאן בפעם הראשונה. זו תוצאה של פעילות חברי הארגון בכל הארץ. מטרתנו להגיע למספר הצבעות גדול והיקפי ככל הניתן וכאן נדרשת עזרתך כמו עזרת רוקדים אחרים, להפצת נושא הסקר בהרקדות הבית. אפתיע אותך ואספר לך שיש מרקידים שכבר הצביעו ואני בטוחה שאחרים, שאמרו שיצביעו, יעשו זאת בזמן הקרוב. אני מניחה שגם מרקידים מבינים שהם יכולים להצביע ולהשפיע. ככל שיגדל מספר המצביעים, רוקדים ומרקידים, כך תהיינה תוצאות הסקר משמעותיות יותר.

0.היושבת בגנים  
 סקר הריקודים .
 הרעיון של הסקר בהחלט חיובי .אבל נשאלת השאלה - על כמה מצביעים יתבסס הסקר ? כמה מבין הרוקדים נכנסים לאתר הזה של הארגון , וכמה מהם ישקיעו זמן ומחשבה ? על-כן ,לדעתי , תוצאות הסקר לא יהיו משמעותיות , ולפי הכרותי את חבורת המרקידים , הם לא יתחשבו ממילא , להם יש שיקולים אחרים .
היה זה שעשוע נחמד ומהנה לדרג את הריקודים לפי הרשימה , אך חוששתני לא תהיה לנו השפעה משמעותית על תוכן ההרקדות .

0.yard  
 דור דור ומחקריו
 אחרי שהסברת לי את ההבדל הלוגי בין expensive ל-expencive, נותר לי רק להזכיר לך שאנו עוסקים בדור הרוקדים הנוכחי ורק לאחר מכן בדורות הבאים.. תוך כדי כתיבה עשיתי מחקר קצר אצל בני בן ה-21 והנה מסתבר שהוא מכיר היטב את המערכונים של שייקה אופיר, אוהב אותם ואף מכיר את שמות הסרטים שבהם שייקה אופיר השתתף! מסקנה: שים את המחקר בצד, תיכנס לאתר, תתחבר, תצביע ותשפיע!

0.(*דורון גרין) 
 שימור המסורת
 My expencive Yardena
לפני מספר חדשים צפיתי אקראית במחקר טלויזיה העוסק בענייני הומור.
לעיני קבוצה מעורבת של חניכים מתנועת נוער, ודיירים של בית אבות הציגו מערכון של שייקה אופיר, מערכון של הגששים ועוד איזה מערכון מודרני, משהו כמו נאור ציון או דומיו.
המבוגרים התפוצצו מצחוק לשמע שייקה אופיר. הצעירים בהו בעיניים מזוגגות ופיהקו משיעמום. למערכון הגששים הגיבו שתי הקבוצות באופן שווה פחות או יותר ולמערכון ה"חדשני" הגיבו הצעירים בשמחה ועליצות והמבוגרים בכו...
אינני בטוח ש"חוק שימור מסורת ריקודי עם" יפעל שונה מחוק שימור ההומור.
דור הרוקדים הבא ישנה את הריקודים לטעמו והדור שאחריו יחזירם למקורות בדיוק כשם שתספורות השיער שלנו מתארכות ומתקצרות בהתאם ל"מודה"...
אבל אם אתם בכל זאת רוצים להכתיב את המסורת, בהצלחה.


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות