אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

ניחוח החציר בהרקדה בבית זרעעדי חבד 2.6.09 
במסגרת תוכנית הביקור בהרקדות ברחבי הארץ הגענו השבוע ביום שני להרקדה של ספי אביב בבית זרע.
ההרקדה מתקיימת באולם מרווח (חדר האוכל של הקיבוץ) ומתאים מאד להרקדה; רצפה חלקה ונקייה (מרצפות), שירותים נקיים ומתוחזקים, כסאות לישיבה סביב, שולחנות המאפשרים ישיבה בחברותא ושיחת חברים, מיזוג טוב מאד, כל סוגי השתייה הקרה והחמה (אפילו סודה מהברז), כיבוד קל, ובקיצור - כל התנאים הסביבתיים שיאפשרו קיום הרקדה מהנה.

ספי המרקיד הגיע מבעוד מועד לארגן ולהכין את האולם וכך גם יכולנו לשוחח מעט על ריקודי העם באופן כללי ועל הכיוונים המתפתחים בתחום זה כיום.

אבל כל זה רק הקדמה למה שחיכה לנו בהמשך; ספי פתח את ההרקדה בסדרת ריקודי מעגל מהיפים ביותר שיש – ריקודים אשר מחזירים אותך לשורשים האמיתיים של ריקודי העם, למורשת האוטנטית, לארץ ישראל היפה במלוא הדרה. אי אפשר היה לעמוד מנגד, אי אפשר היה שלא להיכנס למעגל ושלא להתחיל לרקוד למרות היותנו עסוקים. (למשל: מה נאוו, מי האיש, ערב בא, זמר נוגה, אל תשאל אותי, גלי המזרח ועוד).

בהמשכו של הערב עברנו למתכונת של חצי שעה זוגות וחצי שעה ריקודי מעגל, שיטה טובה מאד לדעתי. האנרגיה הבלתי נדלית של ספי והרפרטואר היוצא מהכלל חברו ויצרו ערב מהנה מאד.

כשיצאנו מההרקדה המתין לנו הקינוח: הריח המוכר מהרפת שהחזיר את חלקנו לשנות הילדות הרחוקות ולהתרפקות על נוסטלגיה ועל ריקודי העם של אותם הימים הרחוקים אשר התאפיינו בעיקר על ידי פשטות ותום רב, זאת אל מול התחכום והדיגיטליות של ימינו אנו.

ממליץ על ההרקדה הזאת בחום רב!

לכתבה זו לא נרשמו תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות