אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

פנינו לאן? מחשבות והצעותיאיר אסודי 20.8.09 
ועכשיו בשעה שכזאת, מתגנבות מחשבות מטרידות...

זה זמן מה שמקננת במוחי מחשבה לגבי ההתנהלות הרפרטוארית בהרקדות בארץ ובחו"ל, ובפרט במשגב ובכרמיאל, בהרקדות של דורית ואיתן מזרחי, שם אני רוקד בהנאה רבה עם זוגתי.

היות שאני וזוגתי מרגישים נפלא בהרקדות מבחינת קצב הלימוד, איכות הלימוד, הרפרטואר, החברה והמרקידים, אני חש בנוח להפנות זרקור לתחום אחד בהרקדות שמפריע לי:

  1. לדעתי יש מקום להאט את קצב ייצור ולימוד הריקודים החדשים ומקום לחשיבה מחודשת לגבי הרפרטואר הריקודי במדינתנו המרתקת.
  2. בעשור האחרון ובמיוחד בשנים האחרונות נוצרו המון ריקודי עם חדשים. התופעה ברוכה ומעידה על דמיון מבורך, יצירתיות מתפרצת ורצון להעשיר תחום זה. מאידך, בחיי היום - יום של מחול העם הישראלי נוצרת בעיתיות מסוימת שזוחלת בתהליך איטי קדימה.
  3. מבין הרפרטואר ה ע נ ק של ריקודי העם נדחקים הצידה מאות ריקודים יפים ואהובים כדי לפנות זמן ללימוד החדשים.
  4. ציבור הרוקדים מתבסס ברובו על בני גיל 45-65. יכולת הקליטה, הזכרון, ההפנמה והישום של בני גילים אלה אינו הולך ומשתפר, בלשון המעטה.
  5. יוצא שאחוז מסוים מבין הרקדנים מוותר על המאבק השבועי. בסביבתי הקרובה אני מזהה אותם, וחלקם מתהלך עם תחושת אי נוחות מסוימת כשמדובר בריקודים חדשים, וחלקי עמם.
  6. אני שומע רשמים של חברים שמבקרים בהרקדות אחרות בארץ ובחו"ל. מספר הריקודים שאינם מוכרים הולך וגדל.
  7. ציבור הרקדנים שפונה לנוסטלגיה הולך וגדל, וזאת מעין אינדיקציה לויתור על העכשווי והתרפקות על העבר המוכר והיפה.
  8. ו ישנו צורך הולך וגובר לחזק את הרפרטואר החדש שאינו יושב טוב, לכן נוצר חוג בתוך חוג, הרקדה בתוך הרקדה, לחיזוק החדש שמגיע בשטף לא מבוקר. מספר הרוקדים שזקוק לכך הולך וגדל.

זאת התרשמות פרטית שלנו - הני ויאיר- בתור אנשים שרוקדים שנים ואוהבים לחשוב על עתיד ריקודי העם. לדעתנו צריך להשקיע מחשבה וסדר נוספים.

הצעות:
  1. לגבש פורום חושב בעניין ריקודי עם ולחשוב על שינוי, שמצד אחד יעודד יצירתיות ומצד שני יצור מעין ויסות, כך שהרחבת הרפרטואר תהיה יותר מתונה ואפשרית לקליטה, ובכך תגביר את רמת הידיעה ולכן גם את ההנאה.
  2. להקים פורום מצומצם מכלל ציבור הרוקדים שכוחו וזמנו עמו בשיתוף מרקידים מובילים, למשל: 2 מהצפון, 2 מהדרום, ו -4 מהמרכז, ואת אלה יוביל גוף תרבותי בלתי תלוי כלשהו, למשל - ממשרד התרבות והספורט בחסות השרה.
  3. לערוך אמנה לחצי שנה בכל אתרי ההרקדות בארץ בהן מוצע להימנע מלימוד ריקודים חדשים ולהעמיק את ההכרות עם הריקודים הקיימים על מנת לבסס ידע קיים, כל מרקיד והרפרטואר שלו. ממילא כל רוקד הולך להרקדה המועדפת עליו...
  4. עד תום תקופת האמנה תגובש דרך רצויה להמשך מפעל יפהפה זה שאתם חלק ממוביליו. תהליך זה ילווה בפרסום באתרי ריקודי עם ובעלונים רלוונטים.

    מה דעתכם?

    (נכתב במקור כמכתב לדורית ואיתן מזרחי)

לכתבה זו נרשמה תגובה אחתלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  

0.(*רוקדת ותיקה) 
 חיזוק לדברי הני ויאיר
 בשלוש מילים: כל מילה בסלע


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות