אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

אתר נולדהרי כוריאלאפריל 2008 
במזל טוב ולאחר יסורים לא מעטים (כמו בכל לידה ראשונה...) נולד לו אתר ארגון הרוקדים. איך באים תינוקות לעולם כולנו כבר יודעים (מי שלא, מוזמן לפנות להוריו או לאתרים חינוכיים בנושא), אולם איך נולד אתר?
ראשיתו של האתר עוד במסמך היסוד של ארגון הרוקדים (להיסטוריונים שבינינו http://www.harokdim.org/doc.pdf סעיף 19ג ). אתר האינטרנט שהוקם אז בחופזה כלל עמוד אחד ובו מטרות הארגון. לא ממש אתר שישרת את קהל הרוקדים וגם לא אתר שארגון הרוקדים יכול היה להתגאות בו.
המפנה חל אי שם בשלהי נובמבר 2007 כשקיבלתי מייל מרוקדת חביבה העונה לשם ירדנה אשר עד אותו רגע היכרותי עמה היתה שטחית בלבד, כאשר נפגשנו בהרקדות פה ושם. המסר הצנוע לא בישר על המהפכה שעתידים היינו לעבור: "הצצתי לאתר ארגון הרוקדים וראיתי שדבר לא התקדם בנושא... האם מישהו עובד על פיתוח האתר? אם זה אקטואלי, מוכנה להכין גרסה מעוצבת יותר." גם המסרים הבאים היו בסגנון צנוע שמאוחר יותר למדתי שהוא מאפיין את ירדנה. לירדנה הייתה רק בקשה אחת: לעבוד מולי ולא מול כל אחד בנפרד. בקשה צנועה זו, לה כמובן הסכמתי, גררה אותי כמעט בלי משים להרפתקה שגזלה את מרבית זמני הפנוי בארבעת החודשים האחרונים.
למזלי לירדנה ולי הייתה שפה משותפת מהרגע הראשון (לא קשה במיוחד מאחר וירדנה לאורך כל הדרך נענתה לבקשות המשונות ביותר ולמהפכים המעצבנים ביותר מבלי למחות ולקטר). ב 28 לנובמבר כתבתי את האפיון הראשון, וכמה ימים אחר כך כבר הכינה ירדנה כמה עיצובים אפשריים על סמך עקרונות מאוד כלליים. אילו היינו נעצרים אז האתר היה נראה מעט שונה... קיימנו דיון בארגון הרוקדים והחלטנו על הדגשים העיקריים, הנושאים שיהיו חשובים לרוקדים ועקרונות העיצוב. על סמך כל אלה הכנתי מבנה חדש לאתר . עדיין לא האתר כפי שהוא נראה היום, אבל מתקרבים...
לא אלאה אתכם בכל הרעיונות שעלו וירדו, השינויים ה"קטנים" שהוכנסו והעבודה של ירדנה בימים ובלילות כדי לסיים את האתר בזמן סביר. אספר רק שבוקר שישי אחד בהיר בשלבים מתקדמים של בניית האתר, החלטנו בישיבה של הארגון שאחד הנושאים החשובים באתר יהיה הוספת מנוע חיפוש הרקדות שיספק מידע רב בהרבה מהמקובל היום ויאפשר חיפוש בחתכים נוחים לרוקד. החלטה חשובה אך תמימה זו גרמה כמעט להכפלת היקף העבודה ומשכה. לפתע נאלצנו גם לאסוף במאמצים רבים מידע על כל ההרקדות בארץ וגם לבנות מנוע חיפוש משוכלל. גד לקח על עצמו את איסוף המידע על ההרקדות ובעזרת פעילים רבים נוספים ואין ספור טלפונים למרקידים ליקט הרקדה להרקדה עד שנבנה בסיס הנתונים בגרסתו הראשונית. זה גם המקום להודות לכל אותם פעילים ומרקידים שהעבירו לנו את כל המידע. דני מצידו תכנת את מנוע החיפוש המשוכלל ששולב באתר.
כמו בכל עבודת צוות הנעשית בלחץ היו גם רגעי משבר לא מעטים כשנראה היה שהכל קורס. מפתיע שלפעמים נושאים שוליים (כמו הוספת או אי הוספת מסגרת לטבלה...) יכולים לעורר ויכוחים עזים ואפילו מלחמת טלפונים משעשעת בין "הבנים" ו"הבנות" בנוסח ימי בית הספר, בעוד שעל הנושאים כבדי המשקל מגיעים להסכמה כמעט ללא מאמץ. כנראה חלק מהטבע האנושי, אין לי הסבר אחר. החשוב הוא שחברי הצוות ידעו להתעלות מעל הנושאים הקטנים ולהתרכז בעיקר.
הבעיה של הצוות הייתה גם של מרוץ נגד הזמן. נקבע שהאתר יעלה בחודש מרץ ,כאשר שבוע לפני סוף מרץ מנוע החיפוש טרם עבד, פרטי הרקדות רבות היו חסרים ונותרו עדיין לא מעט בעיות וחוסרים לטיפול. רק עבודה מאוד מאומצת של הצוות בימים ובלילות, דחיקת עניינים אישיים הצידה והתגברות על מתחים שנגרמו מלחץ העבודה אפשרה את העלאת האתר במתכונתו הנוכחית במועד.
ביום המיוחל בו עלה האתר לאוויר, זכינו למאות כניסות כבר בשעות הראשונות והרגשתי גאווה וסיפוק רב. ארגון הרוקדים הוכיח שהוא מסוגל להרים בכוחות עצמו אתר שישרת את הרוקדים בקשת רחבה של נושאים.
עם זאת רגע הנחת היה קצר. הוצפנו בפניות של עשרות מברכים, נרשמים ומציעי רעיונות ויש צורך לענות לכולם. במקביל ברור שיש להמשיך ולהוסיף לאתר תכנים מגוונים , לשפר ולשכלל אותו ואכן באמתחתנו רעיונות רבים. הנושא המרכזי שעומד כרגע על הפרק הוא הוספת מנגנון TALKBACK שיאפשר לרוקדים להגיב על כתבות ולכתוב חוות דעת על הרקדות (רעיונו של עוזי). נשמח לקבל פניות, חדשות וכתבות מהרוקדים.

לכתבה זו נרשמו 3 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  

3.אדם רוקד  
 כל הכבוד לעושים במלאכה !
 פרוייקט באמת מושקע ומרגש מאין כמוהו. כפי שכבר אמרתי לא פעם - כעת מתחילה המשימה האמיתית של יציקת תוכן והתחדשות מתמדת. בלעדיכם הרוקדים לא נצליח לעשות זאת.
בהצלחה לכולנו.

ע ד י ח ב ד

2.y_yy  
 הידד לעושים במלאכה
 מאז ההכרזה על הקמת האתר ועד להופעתו במתכונת הנוכחית עבר זמן רב.
אבל התוצאה מוכיחה שהיה שווה לחכות אתר יפהפה ומגוון.

כל הכבוד לעוסקים במלאכה

1.yard  
 אתר אמרנו?
 למה אפשר להשוות את העבודה על אתר ארגון הרוקדים?
לא חושבת שמישהו מבין חברי הארגון שיער שהאתר יצמח בקצב כה מטורף, יתווספו תכנים רבים, מנוע חיפוש, מערכת הוספת תגובות... ועוד היד נטויה... העבודה מול הרי כמרכז התוכן ומנהל הצוות ומול דני הכל יכול, כמו גם שאר החברים המכובדים, היא בהחלט הרפתקאה מאלפת... אם בתחילה היה נדמה לי שקפצתי ראש אל תוך בריכת מים סוערים... הסתבר לי תוך זמן קצר, שהמים בהחלט נעימים, האתגרים גדולים, הרצון רב ולמעשה אנו בראשיתה של דרך חדשה שבהחלט תהיה לה השפעה על ענף ריקודי העם.


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות