אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

מה חדש בפורומים? סיכום חודש אוגוסט 2010 גבעה תלולה 5.9.10 
עוד חודש של ריקודים, פסטיבלים ומחנות ריקודים עבר עלינו בחודש אוגוסט החם - תרתי משמע....
מחול הונגריה, מחנה כייף 2010, מחול אירופה ועוד. תמונות וסרטי וידאו אפשר לראות בפייסבוק (מזמינה אתכם להתחבר אלינו ב-FACEBOOK).
רוקדים שביקרו בהרקדות בחו"ל מדווחים על החוויה לרקוד בחו”ל. להלן סקירה של "ההורה" (רוקד המכונה בפורום "הורה אילת") באמריקה הצפונית:
קישור

בעוד מחנות הרוקדים בחו"ל מלאים בצעירים בני עשרה (כפי שאפשר להתרשם מהתמונות ומקטעי הוידאו), אצלנו פחות צעירים לוקחים חלק בחויה של ריקודי עם. איך אפשר לשלב צעירים בהרקדות? האם דרך תנועות נוער? האם דרך שילוב לימוד ריקודי עם בבית הספר במסגרת שיעורי החובה כמו המוסיקה (אורן בכר)? האם אפשר להציע לתלמידים את ריקודי העם כמקצוע בחירה בין קבוצה של שיעורי בחירה (יענקלה לוי)? האם יש לשלב יותר ריקודי עם בהפסקות הפעילות? לי נדמה שהרקדות בהפסקות פעילות הן משהו שתמיד זוכרים, לכן אולי באמת הגיע הזמן לחדשן ובכך למשוך בכיף את הנוער לפעילות ספורטיבית זו עם מדריך/מרקיד מתאים... קישור, קישור

גם מדריכים לעיתים יוצאים לחו"ל ומשאירים אחריהם מדריכים צעירים להחליף את מקומם, הזדמנות נהדרת למדריך צעיר להשתלב:
קישור
אבל מצד שני יש רוקדים שלא אוהבים כשהמדריך יוצא לחו"ל לעיתים קרובות מידי ובדרך קבע משאיר את ההרקדה בידי מדריכים אחרים:
קישור

ושוב עולה נושא "ריבוי הריקודים" החדשים... קצב יצירת הריקודים השנתי: 200-240 ריקודים בשנה!!!! מי מהרוקדים מכיר את כולם? או לפחות את רובם? ומי מהמרקידים מכיר את כולם? או את רובם? כנראה שאין מישהו כזה... האם ריקודי העם הופכים למחול ישראלי? האם בכל חוג יהיה רפרטואר ייחודי לאותו החוג? ומה קורה כשהמדריך הוא גם יוצר? קישור
ומי מצלם את כל הריקודים החדשים? יאיר גרינשטיין מפורום "ברבור". ליאיר יש מדור הנקרא "מהנעשה בחוגים" בו הוא מדווח לקוראיו הנאמנים בליווי תמונות ומצגות מה למד לאחרונה בחוגיו:
קישור

ומה לגבי חוית הריקודים של פעם? ניתן למצוא אותה בהרקדות הנוסטלגיה....
הרקדה כזו יש כנראה בגניגר, שם חגגו השבוע גבורות למרקיד יוצר דגול וגדול: יואב אשריאל. היתה זו הרקדה רבת משתתפים: יוצרים, רוקדים ומרקידים, מכל רחבי הארץ וגם מחו"ל,
ללא ספק ערב מרגש ומלא חויות. נרקדו כמובן ריקודים מיצירותיו של יואב אשריאל וכן שרו שירים שלהם הוא חיבר ריקודים (124 ריקודים לפי אתר רוקדים): קישור מזל טוב ליואב אשריאל! אנו מאחלים לו שנים רבות של ריקודים.
על יואב ופעילותו אפשר לקרוא באתר מרקיד: קישור
מדבריו על ריקודי עם באתר סברס:
קישור
כמו כן מומלץ לקרוא תיאור נרחב ומושקע, שניכר כי נכתב באהבה רבה להרקדה המיוחדת שערכו אילנה ויאיר בינו בגניגר. להלן דבריה של איריס:
קישור
הערב הונצח גם במצלמתו של אופיר מקיבוץ געתון המדגים את האווירה המיוחדת ובכך מצליח לשתף גם את אלה שלא היו. (מצורפות תמונות בסוף הכתבה).

ובאותו עניין - גם ההרקדה של אשר ונורית בכפר המכביה היא הרקדה כזאת. זו הרקדה של ריקודי "אמצע הדרך"- ריקודים ששרדו את השנים ונשארו אהובים.
קישור, קישור
דוגמית:
קישור, קישור

נושא אחר: מי מוביל בריקודי זוגות? הסוגיה עלתה בפורום הורתנו ובמקביל בתפוז, שם היא נקראת "מי הוא בעל הבית?" ... האם הגבר בריקודי עם מוביל את הבת? או שיש שויון בהתנהלות? מעניין שהגברים כמעט פה אחד לקחו לעצמם את זכות ההובלה. אין פוליטקלי קורקט, אין שויון - אמרו כולם, כמעט בפה אחד: תפקיד הגבר להוביל את הבת ברחבת הריקודים !!! הוא המנווט, הוא היוזם... לא רוצה? אין ריקוד נוסף... תהיי יפה ותשתקי, תהיי חכמה ולא צודקת! אולי מכאן הדימוי לריקודי עם שנעשים יותר ויותר ריקודים סלוניים? קישור, קישור


האם אפשר להניח שגבר הרוקד יפה ריקודי מעגלים, ידע גם לרקוד ריקודי זוגות? הבנות אומרות שיש סיכוי טוב שכן, ואילו הבנים מעידים על עצמם שלא בהכרח. לדעתם למרות שלמדו לרקוד ריקודי מעגל, הם עדין יתקשו בריקודי זוגות, כי שם יש משהו נוסף......... התיאום עם בת הזוג: קישור


ומה נאחל לריקודי העם לקראת השנה הבאה? נאחל שנה פוריה ויצירתית? בעיה....רוצים פחות יצרנית, יותר יצירתית.....מעט ריקודים ויותר איכותיים.
היה זה קיץ חם במיוחד, הרקדות רבות התבטלו לצערנו הרב עקב החום הקשה. לכן נאחל ונייחל לשיפור במיזוג בשנה הבאה, שיהיו יותר אולמות ממוזגים כראוי.

אני מאחלת לכל הרוקדים והמרקידים את אשר ייחלו לעצמם.....יותר יצירה איכותית ואולמות מלאים ברוקדים מאושרים...
שנה טובה, שנה של שלום,
שנה בה נראה את גלעד שליט בבית עם אמא ואבא!

     
   

לכתבה זו נרשמו 2 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  

0.אלי אוחיון  
 מהנה
 מתומצת ומומלץ :) שנה טובה וגמר חתימה טובה

0.מוזה  
 יישר כח על ההשקעה... ושנה טובה גם לך!!! (לת)


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות