שלום אורח
הוספת תגובה

כתבה: הקשר בין פילאטיס לריקודים

כינוי זמני
   זהו כינוי זמני לצורך הודעה זו בלבד. עדיף להירשם ולהתחבר כמשתמש קבוע כדי לשלוח תגובות
כותרת:
תגובה:
גולשים שאינם משתמשים רשומים מתבקשים להזין בתיבה את האותיות המוצגות
[ לחץ כאן לבחירת אותיות אחרות ]

CAPTCHA Image

להקליד את האותיות כאן:
         עזרה   אורח     התחברות  הרשמה
הזכויות על כל הנשלח לאתר הן של ארגון הרוקדים.
בלחיצה על לחיץ "אשר" הנכם מאשרים כי תגובתכם נכתבה בשפה ראויה ובהתאם לחוק

יכולת הפילאטיס לעזור לנו לרקוד לאורך זמן

הרבה מאוד רקדנים, חובבים ומקצועיים כאחד, נעזרים בתרגול פילאטיס כחלק בלתי נפרד מתוכנית האימונים שלהם. זהו אימון המתאים לאוכלוסיות מתאמנים שונות: נשים לאחר לידה, גברים ונשים בגיל השלישי וגם ספורטאים מכל הסוגים, הנעזרים בו עקב יכול
תו לחזק ולשכלל את התפקוד השרירי – לשפר את התפקוד הספורטיבי, להימנע מפציעות ולהאריך את הקריירה. בנוסף משמש הפילאטיס ספורטאים ורקדנים בשיקום לאחר פציעה.

הקשר המיוחד בין פילאטיס לריקוד

ריקוד מאומץ, מקצועי או חובבני, מעמיס הרבה על השרירים, הגידים, הרצועות והמפרקים. לאורך שנים רקדנים רבים סובלים מפציעות, ולא אחת פציעה חמורה או פציעות חוזרות יביאו לסיומה של קריירה מבטיחה. מעבר לתרגול רציני של תרגילי חימום, מתיחות ושחרור, לפני ואחרי ריקוד, יש צורך באימון מיוחד שתכליתו חיזוק כל המערך השרירי וסיגול דפוסים שיפחיתו בעומסים על המפרקים ועל קבוצות שרירים מסויימות. האיכות הייחודית שפילאטיס מעניק בתחום זה אינה מקרית. ג'וזף פילאטיס כרך את משנתו עם הריקוד עוד בשנים בהן עיצב את תורתו, כשעבד בסמוך לבלט ניו יורקי מוביל וניסח תוך כדי העבודה עם הרקדנים כמה מהעקרונות והתרגולים החשובים של השיטה.

אימון פילאטיס לרקדנים

ברוב בתי הספר ולהקות הבלט פילאטיס הוא חלק בלתי נפרד ממערך האימונים. תרגולו מאפשר שליטה טובה יותר של המוח על השרירים ומודעות רבה יותר לגוף. באמצעות כל אלה ניתן להשיג דיוק רב יותר – שמשפר את איכות הריקוד ומונע תנועות שמזיקות לגוף. מספר דגשים ייחודיים באימון זה הופכים אותו למתאים במיוחד לרקדנים: ראשית, התרגול מחזק את השרירים מבלי לקצר אותם (כמו שקורה למשל באימון משקולות בחדר הכושר). הוא מאפשר חיזוק תוך כדי כך לשם הארכת התנועות והגמשתן, כך שניתן לרקוד טוב יותר בפחות מאמץ. יחד עם חיזוק השרירים הוא מאפשר למתאמן לסגל מנחי גוף טובים יותר, מה שמונע שחיקה של המפרקים ועומס יתר על הרצועות, ובסופו של יום יכולות להימנע בעזרתו כמה מהפציעות השכיחות ביותר אצל רקדנים.

שיקום לאחר פציעה

לרקדנים המתאוששים מפציעה, פילאטיס יכול להיות מרכיב חשוב בחזרה לריקוד במשרה מלאה. אימון הפילאטיס עוזר לחיזוק השרירים והגמשתם, לאחר שלא היו פעילים לאורך תקופה ממושכת. זהו אימון תובעני, אך אפשר להתאים אותו לכל מצב גופני ולבנות בהדרגה את מערך השיקום כדי להחזיר את הרקדן לעבודה באופן המהיר והטוב ביותר.

פילאטיס מהווה אימון גופני משלים מצויין למערך האימון של רקדנים. לרקדן המתאושש מפציעה, תרגול איטי ומדוייק של פילאטיס עוזר לשיקום השרירים ולחיזוק מחודש של הגוף. רקדנים פעילים מפיקים גם כן הרבה ברמת הדיוק והארכת התנועה ולא פחות חשוב, הם שומרים על גופם מפני פציעה, כדי שיוכלו לרקוד למשך שנים ארוכות ככל האפשר.

כתבה: מאיה בר בשיתוף עם אתר חוגל