שלום אורח
הוספת תגובה

כתבה: הרקדת מוצאי שבת בפתח תקוה

כינוי זמני
   זהו כינוי זמני לצורך הודעה זו בלבד. עדיף להירשם ולהתחבר כמשתמש קבוע כדי לשלוח תגובות
כותרת:
תגובה:
גולשים שאינם משתמשים רשומים מתבקשים להזין בתיבה את האותיות המוצגות
[ לחץ כאן לבחירת אותיות אחרות ]

CAPTCHA Image

להקליד את האותיות כאן:
         עזרה   אורח     התחברות  הרשמה
הזכויות על כל הנשלח לאתר הן של ארגון הרוקדים.
בלחיצה על לחיץ "אשר" הנכם מאשרים כי תגובתכם נכתבה בשפה ראויה ובהתאם לחוק

לפני כחמש שנים החליטה עיריית פתח תקוה להיעתר לבקשת תושבי העיר ולהנהיג בעיר במוצ"ש הרקדה חדשה (בחינם!) לרווחת תושבי העיר. לטובת העניין נבחר אז המרקיד אשר אושרי.

לימים ראתה העיריה כי גם רוקדים מערים אחרות "מנצלים" את טוב ליבה של העיריה ומגיעים לרקוד בהרקדה חינמית זו באולם הספורט העירוני הממוקם ברח' אמסטרדם בעיר, ועל כן החליטה לגבות מהרוקדים "החוצנים" דמי כניסה סמליים בסך 10 ₪. לאחר כשנה העלתה העירייה ל"חוצנים" את מחיר הכניסה ל- 15 ₪, מחיר שנשמר עד עצם היום הזה.

שינוי נוסף שחל בהרקדה זו הוא איוש תפקיד המרקיד. לא עוד מרקיד בלעדי, אלא שיטת "המרקיד המתחלף": בכל שבוע מרקיד אחר. כך נבחרו להרקיד בנוסף לאשר אושרי גם מתי אברהם, רויטל גולן ואייל עוזרי (שבינתים כבר אינם מרקידים בהרקדה זו) וגם שוקי שרעבי, צידקי ערמי, אתי מעודה ודב אורבך (שממשיכים להרקיד גם כיום). לאחרונה נוסף לסבב זה המרקיד עופר אלפסי.

הנה מעט אפיונים, לטעמי כמובן, של המרקידים בהרקדה זו:

אשר – איש נעים הליכות המיטיב לרקוד בעצמו, אך לצערי כמעט ואינו רוקד במרכז המעגל. אשר משמיע בעיקר ריקודים חדשים, רובם מבית היוצר של גדי ביטון, אולם מגוון מדי פעם עם ריקודים ישנים יותר הנרקדים גם בהרקדות אחרות. אשר מגיע להרקדתו ללא בת זוג, ולכן אינו מדגים כלל ריקודי זוגות. אשר נוטה להשמיע ריקודים בווליום גבוה מהרגיל.

שוקי – מרקיד מקומי חביב, משמיע בדרך כלל ריקודים חדשים ומוכרים. שוקי אהוב מאוד על רוקדיו. גם שוקי אינו מדגים בעצמו במרכז המעגל את הריקודים אותם הוא משמיע.

צידקי – מרקיד ותיק ומנוסה, יודע לזהות את הרוקדים המגיעים להרקדתו ולהתאים להם רפרטואר מגוון של ריקודים חדשים לצד ישנים. צידקי אינו חושש גם "להתקיל" את הרוקדים בריקודים שמעטים מכירים, נכנס למרכז המעגל ומדגים. צידקי מקפיד להגיע להרקדתו עם בת זוגו, איתה הוא מדגים גם את ריקודי הזוגות. ה"מדונה" צמודה אליו במהלך כל הערב, ובאמצעותה הוא מסביר ומזכיר לרוקדים את צעדי הריקודים "הבעייתיים" ועוד. החסרון היחיד שלו: הווליום הגבוה מדי המושמע בהרקדותיו.

אתי – "מלכת הדבקות" הידועה, בעלת רפרטואר מעגלים שונה ומיוחד, המוכר בעיקר לרוקדות שלה מחוגי הנשים אותם היא מדריכה בעיר. אתי משמיעה רפרטואר זוגות משובח, על אף שהיא עצמה אינה מדגימה ריקודי זוגות, אלא רק ריקודי מעגל. להרקדה זו של אתי יש קהל חובבים, שאוהב בעיקר ריקודי דבקות, ריקודי מושיקו וריקודי מעגל מיוחדים. הווליום בהרקדותיה לרוב נעים לאוזן.

דב – מרקיד מקומי ש"צמח" כרוקד בהרקדה זו ולימים הפך למרקיד. דב מקפיד לרקוד בהרקדה זו בכל מוצאי שבת ומצוי היטב ברפרטואר הנרקד. דב מקפיד להכין "שיעורי בית" ומגיע להרקדותיו מצויד ברשימת ריקודים אותה הכין מראש. עם זאת הוא קשוב לבקשות הרוקדים ונעתר לבקשותיהם (כשהריקוד מתאים לקו המנחה את הרקדתו). הרפרטואר של דב מורכב בעיקר מריקודים מיוחדים, ריקודי "אמצע הדרך" ברובם, שאותם הוא מרבה להדגים במרכז המעגל, אך בהחלט לא נפקד בהרקדתו מקומם של הריקודים החדשים. אשתו נעימת ההליכות שוש מלווה אותו לכל הרקדה, מדגימה איתו ריקודי זוגות מדי פעם ואחראית על עוצמת הווליום הנעימה בהרקדה.

עופר – צעיר המרקידים. התווסף לאחרונה לצוות המרקידים במקום וכבש מייד את לב הרוקדים עם האנרגיות הבלתי נגמרות שלו. הרקדותיו מתאפיינות בריקודים מהירים ונמרצים, ווליום גבוה מהרגיל, ריקודים חדשים רבים לצידם של ריקודים מיוחדים, אותם מדגים עופר במרכז המעגל בעזרת ה"מדונה" הצמודה לפיו. עופר מקפיד להגיע מצויד בבת זוג (אחת או שתים...) ולהדגים במרכז גם את ריקודי הזוגות.

אני משתדלת להגיע להרקדה זו בכל מוצאי שבת ונהנית מאוד מהמגוון הרחב שיש בה. בהרקדה זו נחשפת אני לראשונה לריקודים חדשים שטרם הגיעו להרקדותיי הקבועות וכן פוגשת בריקודים מיוחדים שמזמן לא יצא לי לרקוד. זו יכלה להיות ההרקדה האולטימטיבית מבחינתי, הן מבחינת המגוון והן מבחינת המחיר, לולא הייתה רחוקה מביתי ולא ממוזגת כהלכה...

לסיכום, בשלוש מילים: הרקדה מומלצת בחום!