שלום אורח
הוספת תגובה

כתבה: טיול למתחם שרונה

כינוי זמני
   זהו כינוי זמני לצורך הודעה זו בלבד. עדיף להירשם ולהתחבר כמשתמש קבוע כדי לשלוח תגובות
כותרת:
תגובה:
גולשים שאינם משתמשים רשומים מתבקשים להזין בתיבה את האותיות המוצגות
[ לחץ כאן לבחירת אותיות אחרות ]

CAPTCHA Image

להקליד את האותיות כאן:
         עזרה   אורח     התחברות  הרשמה
הזכויות על כל הנשלח לאתר הן של ארגון הרוקדים.
בלחיצה על לחיץ "אשר" הנכם מאשרים כי תגובתכם נכתבה בשפה ראויה ובהתאם לחוק

שלום חברים,

ביום שישי האחרון 27.5.16 יצאנו לטיול בתל אביב והתמקדנו במתחם שרונה.

הטיול אורגן מטעם ארגון הרוקדים כאשר הארגון נעשה ע"י הצוות שעוסק בטיולים, בראשו מושיק קורדובר והחברים עטרה גולדרינג, עירית שטרן וסייע בידם הרי כוריאל. תודתנו כולנו נתונה לכם חברי הצוות. המדריך שליווה אותנו היה דודו חיות המדריך הוותיק והמנוסה המתמחה בסיורים בערים ירושלים ותל אביב.

שרונה היא המושבה הרביעית שהקימו הגרמנים הטמפלרים בארץ בשנת 1871. בתחומה שכנו בעבר מוסדות השלטון הבריטי ולאחר מכן "הקריה" של משרד הבטחון. בשנת 2005 הוזזו במבצע הנדסי מורכב חמישה בתים שעמדו לאורך רחוב קפלן ממקומם למיקום סמוך על מנת לאפשר הרחבת הכביש הסואן. כיום נמצאים במקום 33 מבנים מקוריים של המושבה הטמפלרית, אשר שומרו והפכו לבתי קפה ובתי עסק, מסעדות גלריות וחנויות. ביולי 2015 נפתח במקום שוק שרונה. מרכז מבקרים הוקם במבנה חדש ששוחזר במדויק לפי הדגם של האטליז המשפחתי שהיה במושבה. בין שני היקבים של הטמפלרים בסוף רחוב דוד אלעזר נמצאת מנהרה תת קרקעית החצובה בסלע, היא מנהרת הטמפלרים.

הנושא המרכזי בהדרכה היה הגעתם של הטמפלרים לתל אביב, ניסיונות ההתאקלמות שלהם בארץ וסיפוריהם האישיים, בצד תרומתם והחידושים שהביאו עימם בתחום הבניה ייצור שמן זית ותעשיית היין. יש לזכור שהם הגיעו מגרמניה שהיתה מדינה מפותחת באותה עת והיה להם מה לתרום לאוכלוסייה המקומית שהיתה אז, במושגי תעשיה ובניה, בתחילת דרכה.

הביקור בבית הבד היה גולת הכותרת של הביקור, שם צפינו במצגת המספרת את סיפור המקום ובסיומה חזינו בהפעלה חשמלית של כל הכלים ואבני הריחיים ששימשו לייצור שמן הזית.

הדרכת הטיול הועברה על ידי דודו חיות שעשה זאת בצורה מחכימה מאד, בקלילות ובנועם תוך שימוש בבדיחות וסיפור אנקדוטות משעשעות- בחלקן אישיות שלו.

היה טיול מעניין מאד ומהנה, מלווה במזג אוויר שמשי ונפלא.

תודתנו לך, דודו, על ההדרכה המושקעת והמרתקת. נשמח להמליץ עליך כעל מדריך מהשורה הראשונה. בילינו יחד כולנו מספר שעות של הנאה. צפו בתמונות הטיול כאן