אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

תגובתנו בנושא העלאת מחירי הרקדת ציון אוחיוןארגון הרוקדים21.12.12 

תגובת ארגון הרוקדים בנושא העלאת מחירי הרקדת ציון אוחיון - 15.12.12

ברצוננו לעדכן אתכם, תומכי ארגון הרוקדים, בפעילותנו מאז הודעתנו הקודמת בדבר העלאת המחיר בהרקדתו של ציון אוחיון.

נפגשנו עם ציון, אך בפגישה לא הושגה כל התקדמות. לא הוצגו בפנינו נתונים, ודאי לא כאלה המצדיקים את העלאת המחיר.
לכן אנו קוראים לרוקדים למחות על ההעלאה הבלתי סבירה במחיר הכניסה להרקדה על ידי הימנעות מהגעה אליה והעדפה מוצהרת של הרקדות מקבילות אחרות בהן לא עלה המחיר!

ולמעוניינים לקרוא בהרחבה:

רוקדים יקרים,

אחת ממטרותינו המוצהרות הינה שימור תרבות ריקודי העם כעממית! בהתאם לכך ובעקבות פניות של רוקדים פנינו לציון אוחיון מיד עם פרסום הודעתו על העלאת מחיר הכניסה להרקדה שלו מ-40 ₪ ל-45 ₪ במטרה להיפגש בנושא מחיר ההרקדה.
ציון לא נענה לפנייתנו להיפגש טרם מועד ההרקדה והעדיף להמתין ולהעמיד את המחיר הגבוה כעובדה קיימת.

למרות זאת נפגשנו עם ציון כשבועיים לאחר ההרקדה בניסיון למתן את העלאת המחיר.
חרף בקשתנו לא הוצגו בפנינו נתונים אשר אולי היו יכולים להסביר העלאת מחיר. לא מצאנו נכונות מצידו של ציון להשאיר את המחיר של 40 ₪ על כנו, להתגמש ולהתפשר על מחיר שבין 40 ל-45 ₪ או לקבל רעיונות אחרים שהעלינו בפניו.
ברור לנו שאין הצדקה כלכלית להעלאה זו. ההצדקה היחידה שניתנה לנו היתה איכותה של ההרקדה מבחינת רפרטואר הריקודים המוגש בה, מעין "הרקדת בוטיק"...

במהלך חמש השנים האחרונות ועד היום הועלה מחיר הכניסה להרקדתו של ציון אוחיון מסכום של 35 שקלים לסכום של 45 שקלים! זו העלאה של כמעט 30% !!!

אין לנו ספק שהעלאת מחיר זו תגרור אחריה העלאות גורפות של מחירי הרקדות מיוחדות ומיד בהמשך - העלאת מחירי הרקדות רגילות, כפי שקרה בפעם שעברה בה בחר ציון להעלות באופן חד-צדדי את מחיר הכניסה להרקדתו.

אם אתם, כרוקדים קבועים, רוצים לעצור עליית מחירי כניסה להרקדות, זה הזמן שתעשו מעשה: הדירו את רגליכם מהרקדות שמחירן עלה! לכו להרקדות אחרות (דומות באופיין) שמחירן לא עלה, בכך תתנו לנו את הכוח לפעול עבורכם!

שיתוף פעולה מצדכם, הרוקדים, בהחלט יכול להוות גורם השפעה מכריע לעצירת העלאת מחירי הרקדות.

אנו קוראים לרוקדים להצביע ברגליים ולהשפיע ולמרקידים אנו קוראים: היו קשובים לצרכי הרוקדים ולרווחתם!

לחצו כאן לאתר ארגון הרוקדים מדור חיפוש הרקדות, בו ניתן למצוא הרקדות ומחיריהן בעזרת מאפיינים מגוונים

בברכת חברים רוקדים ובתודה על שיתוף הפעולה,
ארגון הרוקדים ריקודי עם.

לכתבה זו נרשמו 24 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  


ישנם 3 עמודים    העמוד הקודם  
0.(*bb) 
 יעלי
 אני רוקד שבא לרקוד ולהינות. עם כל הכבוד לכל שמות המרקידים שהזכרת (ורקדתי אצל כולם) חוויה של הרקדה אצל ציון הינה שונה.
להנאה זו, במחינתי, יש מחיר, אותו אני ועוד רבים מוכנים לשלם.
ראיתי בימי מרקידים הסוגרים הרקדות בשל חוסר כדאיות ולכן יש בי נכונות לשלם בעד הנאותיי. וממילא מי שידו אינה משגת לא יניע את רכבו וייסע לגבעת חיים, אלונים, ים המלח או אילת, אלא ירקוד בסביבתו הקרובה בחינם (ויש כאלו לא מעט)

0.(*יעלי) 
 תשובה ל-bb
 רוקד יקר!
אני לא מבינה, אתה רוקד או מרקיד?
האינטרס של ארגון הרוקדים הוא לדאוג לכיס של הרוקדים, לא של המרקידים. המרקידים כבר יסתדרו לבד (או שארגון המרקידים ידאג להם...). האם זה פשע לדאוג שההרקדות יהיו עממיות ולא אליטיסטיות???
הייתי בעבר בהרקדה של ציון. רפרטואר מעולה, ללא צל של ספק! כמעט כמו הרפרטואר המצוין שנרקד בהרקדות אליהן אני הולכת מידי שבוע (רפי זיו בנס ציונה, שמעון מרדכי בגולדה, טוביה טישלר ברעננה ולפעמים גם שמעון שוכר)...
האם רפרטואר מעולה הוא סיבה מספקת להעלות מחיר??? בעיני לא. אחרת גם המרקידים שלי היו רוצים להעלות את המחיר...
אני מבינה שמרקיד אשר משקיע כסף מעבר לרגיל כדי להנעים את השבת לרוקדיו מצפה לתמורה מהם ודורש מהם מחיר גבוה יותר. האם זה הופך את הרקדתו ל"שווה" יותר? בעיני לא. בעיני זה רק הופך את המרקיד לחמדן יותר.
אני מעריכה הרבה יותר את המרקידים שעורכים הרקדות "זולות" יותר, כי הם פשוט חמדנים פחות. הם מבינים שזהו תחביב עממי ורוצים לשמור עליו ולא להפוך אותו למותרות עבור עשירים בלבד. הרקדנים הטובים אינם בהכרח גם עשירים. אין קשר בין עושר לידע ריקודי.
לאחר שציון העלה מחיר הלכתי לדגום את ההרקדות האחרות. הופתעתי לגלות הרקדות מהנות לא פחות עם רפרטואר דומה (עופר וירדנה ברמת השרון) או אפילו טוב יותר ( אייל עוזרי ושבת של שושנים). אין סיבה לשלם יותר רק כדי להיחשב "איכותיים"!
לדעתי אם הרוקדים יפנימו שארגון הרוקדים פועל רק למענם כדי להוריד חזרה את המחיר ל-40 ש"ח ולא יגיעו להרקדה של ציון - לא תהיה לציון ברירה אלא להבין שכוחות השוק פועלים נגדו. רק כך כולם יצאו נשכרים וריקודי העם ישובו להיות עממיים.

0.(*bb) 
 למי ניתנה הנבואה?!
 מי שמכם לדרוש פירוט הוצאות של מרקיד זה או אחר?
מה קישורי הנבואה שלכם לקבוע האם מחירי הרקדות מיוחדות יגררו למעלה אא יירדו לכיוון הרקדות חינם?
יש כאן כוחות השוק בדיוק כבו בענף המסעדנות: יש מסעדות עילית ויש בתי תמחוי ורק הציבור יחליט היכן יסעד את נפשו או היכן יירקוד. הרקדות "חלופיות יותר זולות" נותנות, בעיניי, תמורה פחותה יותר בין בשל רפרטואר נחות, תמהיל הרוקדים ואווירה אחרת.
אסיים את תגובתי במשפט אלמותי התקף גם כאן: "ואף על פי כן נוע תנוע" ההרקדה של ציון!!!

0.mikee  
 צידוד ארגון הרוקדים בטענות של העלאות מחירים בלתי מוצדקות
 כל הכבוד לארגון הרוקדים!
מותר למרקידים להתפרנס ממקצוע אחר ולהשאיר את אומנות הריקוד וההרקדות כתחביב לכולנו, במקום להשתמש בהרקדה כ'קרדום לחפור בה'!!!
בנוסף לתמיכה ולנסיון הגישור עם המרקידים/יוצרים, כאשר העלאת המחיר אינה מוצדקת כדאי ורצוי לארגון הרוקדים אשר מייצג אותנו לפרסם את ההעלאה הבלתי מוצדקת ולבקש מכל הרוקדים עצמם, כולל אורחים - לא להגיע להרקדה הספציפית שמחירה הועלה. אין זה "חרם" כללי וגורף, אלא הדרת רגליים נקודתית שבהחלט תשפיע על כל המרקידים.
במקרים חמורים יותר שחוזרים ונשנים, אני מציע לארגוננו להתחרות בהרקדה היקרה ולפתוח באותו אזור ובאותו הערב הרקדה במחיר עלות בעזרת מתנדבים מקהל הרוקדים, עד אשר יורד המחיר. רק כך יבינו המרקידים ש'לא אלמן ישראל', יש לרוקדים ארגון חזק שמגובה ע"י רוב הרוקדים.
כמובן שאנו הרוקדים חייבים במשמעת עצמית וכבוד לשאר הרוקדים דרך ארגוננו - ונדיר רגלינו מהרקדות שאינן מכבדות אותנו, הלקוחות.
יישר כוח לארגון שלנו והמשך הרקדות נעימות, בלי רעש מיותר ובמחיר סביר, בקיצור ריקודי עם, עממיים!

 

ישנם 3 עמודים    העמוד הקודם  

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות